Venttiilien välyksistä

havock

Lancer F 1983
Liittynyt
5 Syyskuu 2008
Sijainti
Hki
Lienee parempi kirjoitella roskakoriin kuin muualle näin pienessä vappu olossa ;)
Niin no ei sattuisi olemaan olemassa idiootti varmaa vanttiilien säätö systeemiä mekaanisesti(=ruuvattaville) säädettäville?
Kumpi aiheuttaa "rallatusta" liika välys vai liian pieni?
Omassa rallattaa vedättäessä vaikka säädetty kohdilleen ja ei kohdilleen jne. Kaikki näyttää ehjältä venttiili kopan alla paitsi tiiviste on nyt useiden aukaisujen jäljiltä entinen, vuotaa siis kuin seula.
"Raamatun" arvothan ovat imu 0,15 pako 0,25 kuumana, eli varmaankin kun saavuttaa normi lämmöt eli ala viivalle.
Ja miten sujuvasti se liuska pitäisi väliin sujahtaa? En viitsi pistää vertauksia tähän..
Joku viisas tietenkin voisi tehdä jonkin "stickyn", venttiilien säätö faq tai sellainen :peukku
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Venttiilien välyksistä

Ai vähän niinkuin tällaiset ohjeet vai? ->

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=9514.0

Rallatusta aiheuttaa liian iso välys (ja myös kulunut keinuvivusto). Keinuvipuakselit voivat olla kuluneet, jolloin keinut elävät vähän omaa elämäänsä siellä. Pitäisi melkein purkaa vivusto, että pääsisi katsomaan akselien ja keinujen kunnon.
 

havock

Lancer F 1983
Liittynyt
5 Syyskuu 2008
Sijainti
Hki
Vs: Venttiilien välyksistä

Juu.
Tuosta olen käyttänyt samitsun kirjoittamaa tyyliä:
"Jos on vähänkään epävarmaa mikä pitää osoittaa mihinkin milloinkin, niin ehkä on helpointa katsoa vaikka jakajan kannen alta minkä sylinterin nastaan pyörijä milloinkin osoittaa, siitä sylinteristä voi silloin säätää molemmat venttiilit (minkä tosiaan ainakin 8-venaisessa koneessa näkee siitä että molemmat nokat osoittavat keinuvivuista ainakin jonkinverran poispäin) ja jos säätelee sytytysjärjestyksessä (1-3-4-2) niin selviää yhdellä jakajan kierroksella hommasta, 4 vaiheessa..."

Voipi tietenkin olla että vähillä öljyillä ajo (eli öljyvalo vilkkui mutkissa etenkin oikealle käännyttäessä) olisi kulutanut yläpäätä liiaksi..
 

havock

Lancer F 1983
Liittynyt
5 Syyskuu 2008
Sijainti
Hki
Vs: Venttiilien välyksistä

Tuo mainittu ->(http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=9514)
pitäisi pistää nastalla kiinni johonkin osioon vaikka siihen tekniikkaan...
 

havock

Lancer F 1983
Liittynyt
5 Syyskuu 2008
Sijainti
Hki
Vs: Venttiilien välyksistä

Ai niin kylmänähän tuo ei rallata yhtään ja on potkua, mutta kunhan lämpiää rallattaa vedättäessä isommalla pykälällä eikä vedä niin hyvin.
Pitänee pistää vielä pikkusen pienemmäksi välykset tälleen kokeeksi.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Venttiilien välyksistä

No ettei se sitten vaan ole detonaatiota, eli itsesytytystä, eli nakutusta?
 

havock

Lancer F 1983
Liittynyt
5 Syyskuu 2008
Sijainti
Hki
Vs: Venttiilien välyksistä

No siihen sitten kokeillaan 98 oktaanista ja karstan poistoa(kenkää ja ehkä huikka h2o..).
Jospa noista sitten apua saisi, tulpat tietysti voisi vielä vaihtaa onhan jo 30tkm ajetut tosin hyvältä näyttävät vielä.
Kiitokset nikolle vastauksista.
 
Ylös Bottom