viisivaihteisen lootan kytkinakseli

  • Viestiketjun aloittaja monte66
  • Aloituspäivämäärä
M

monte66

Guest
ponysta olisi kyse, auto seissyt parivuotta ja laittelin kannen kuntoon käynisty helposti, mut nestekytkin reistailee.kytkin oli jäykkä ja käytin raakaa voimaa sehän rikko vaihteiston kupeessa olevan pikkumännässä olevan kumen.onko normaalia että kytkin vipu jumiutuu , olen saanut sitä pikkuisen liikkumaan edestakaisin narskumisen säestyksellä. voiko kytkinvivun akseli mahdollisesti hapettua noin pahasti koppaan kiinni että vaaditaan tolkuttomia työkaluja sitä liikuttamaan,eli kyseessä on se akseli joka painelaakeria työntää. sorry jos en oikein osaa selittää selvästi. tämä on samanlainen kuin sinulla Thegr8one
 
Mun kokemuksen mukaan kaikki voi jymähtää kiinni hyvinkin lyhyessä ajassa todella tiukasti :seina :seina

Kokeile ensin tarjota sinne akselin juureen CRC:tä tai vastaavaa ja anna vaikuttaa jonkin aikaa ennen seuraavia yrityksiä. Jos toimii, niin ok, mutta jos ei niin aski irti sovinnolla ja sitten tutkimaan mikä siellä oikeesti jumii. Voimalla saa yleensä aikaan vaan lisää duunia itelleen (ja takuuvarmasti myös kustannuksia)

:peukku :a liotusyritykseen toivottaa vasta 27 vuotta autojen kanssa :seina :seina sekä työksi, että harraasteeksi touhunnut aloittelija ;D
 
joo crc ruiskutettu jo, huono menemään sinne kun akselin päässä stefa. aloin jo irroittamaan laatikkoa, olisin halunnut välttää tämän,no näkeepä missä kunnossa kytkin on. hei minulla on postihynykkäkin joka leikkasi talvella kiinni jos joku tarvitsis jotain osia esim automaattilootaa vois kysellä minulta
 
:'( vaihelaatikko on nyt irti mut kytkinvipu ei liiku crc:tä ja paljon kehiin jos ei auta niin pientä lämmittelyä sit seuraavaksi :seina :seina
 
Irrottelitko jo painelaakerin? Meinaan ettei se vaan ole jumissa akselilla?

Jos lämmität, elä vaan sulata stefaa ja niitä sisäpuolen mitälie-tilkkeitä siinä akselilla.

Näpystelit tossa yllä automaattihynystä......minkälainen shifteri siinä on? Voisitko napata kuvaa ja pistää mulle: kingrat@suomi24.fi ??
Huonokin kuva on paree kuin tuhat sanaa, pitäis nähdä käykö se mun tarpeisiini :eek:
 
painelaakeri oli ihan niinkuin pitääkin,kirottu olkoon se jokasuunitteli ton laatikon, ei mitään järkeä teräsakselia laittaa ilman laakerointia alumiini reikään :'( :'( :'( ???
 
;Dno nyt on herkkä liikkumaan se akseli,lämpöä tarpeeksi niin alkoi hissukseen liikahtelemaan
 
Takaisin
Ylös Bottom