Vikakoodia pukkaa

Nummika

Mitsu eclipse -91 ja Patonkimaan 307 W
Liittynyt
30 Joulukuu 2004
On tuon korealaisen kans ollu pientä käynti ja polttoaineen syönti murhetta (15-20l/100km).Tutkiskelin vikakoodit ja tuloksena kolme koodia
12 = ilmamäärämittari
21 = moottorin lämpötilan anturi
25 = barometric pressure sensor, ulkoilman paineen tunnistin
Kertoisiko joku tyhmälle :) missä kyseiset anturit ovat,eniten kiinnostaa tuo moottorin lämpötilan anturi.
 
lämpö anturi on imusarjassa, siel taitaa olla kakskin
anturia toinen ruiskun juuri tuo "21"
ja toinen on lämpömittarin.

baromertic löytyy ilmamäärä mittarista... eli 25 ja 12 vika
 
ilmamäärä mittarin löydät kun otat ilman putsarin pois
se musta TÄMÄN näkönen mötikkä.

tuosta kannattaa tarkistaa johdot että on kunnolla kiinni.

sorry huono kuva, kamera vetää viimesiä...
 
Joo tuon sen epäilinkin olevan.Uskoisin kuitenkin että se on kunnossa kun johdot irroittaa se vaikuttaa heti tyhjäkäyntiin.Epäilisin tuon olevan ecun hourailua.Tuota lämpöanturia olen epäillyt pitemmän aikaa kun tuhjäkäynti moottori säädä tyhjäkäyntiä mihinkään suuntaan ja bensaa syö niin per....kovasti .
 
Tulivatko noi vikakoodit yhtä aikaa?

Jos nimittäin tulivat, niin sitten se on selkeästi ecun hourailua.

Että ei kun tänne vaan.... ::)
 
ledi juttu paikoilleen ja virta päälle niin sieltä ne tuli siistissä rivissä kaikki :) Koodi ja tauko ja taas uusi koodi.

Esku: Sinulle tuota on jo suunniteltu ja etköhan sitä postia saa kunhan auto vain kerkeis sen aikaa seisomaan.
 
Kiitosch :) Ihan tässä meinaakin hommat loppua kesken  :p

No joo, vaan siis kyllähän ne aina tolla lailla sieltä tulee, kun lukee, vaan tarkotinkin sitä, että alkoiko se huudella niistä kaikista samaan aikaan? Eli siis et odotellut enempiä, vaan luit koodit saman tien, kun vikavalo paloi? Vai paloiko ollenkaan? Vai mitähä? Öm... okei, samase :) Tarkotan, että väittääkö se toosa noiden kaikkien hajonneen samaan aikaan?

Minkäs kokonen kone siinä on? Puoltoistalitraiselle mulla olis tuossa kyllä lainaboksikin..
Edit: siis joo okei, sulla oli se 1,6 litranen. Vois toimia... tai sitten ei. Voipi mennä vähän turhan laihalle.
 
Esku sanoi
Edit: siis joo okei, sulla oli se 1,6 litranen. Vois toimia... tai sitten ei. Voipi mennä vähän turhan laihalle.

kyl mulla ainakin Galantti toimi ongelmitta 2.0 eculla ja paikalla oli 2.4...
mutta kunhan sytty on "johdotukseltaan" sama niin varmansti toimii (tarkoitin 8v ja 16valven erot, syorasytty/jakaja)
 
Ei palanut vikakoodi valo kun ei tuossa ole sellaista :(Kattelin ne koodit ihan muuten vaan.Voi olla että saan laina boksin on kyllä jonkun galantin,ja hiukan viallisen.Pitää tutkia asiaa.
 
siis mitä mitä? ei ole check engine valoa? ainakin saman ikäisessä mitsubishi coltissa (jossa täysin vastaava tekniikka) löytyy aivan tää perus mitsu vikamuistijuttu..
 
Ei sokea mitään läpöanturia löydä ainakaan imusarjasta :seina Kertoisko joku missä se olis ja näkyykö se tuossa linkissä olevissa kuvissa?(edit linkki postettu)


Niin On tuossakin mittaristossa valonpaikka mutta siisti muovi on polttimonpaikalla ???
 
Ei ole imusarjassa missään lämpötilamokkulaa.

kannessa on kiinni yks vasen alakulma edestäpäin katsottuna ylävesiletkun vieressä. Sitten toinen ilmanmäärämittarissa joka mittaa imuilmanlämpötilaa.
 
Eikö noi vikakoodit vois olla antureita jotka on ilmanmäärämittarissa, palaako CE valo kokoajan ?
 
Tepi sanoi
Eikö noi vikakoodit vois olla antureita jotka on ilmanmäärämittarissa, palaako CE valo kokoajan ?

Kuten jo ylepänä kerroin niin ei ole CE valoa ??? Käytin akunkengän irti ja sen jälkeen ei ole antanut kuin tuon vikakoodi 12.Luulisin sen liittyvän tuohon hurjaan polttoaineen kulutukseen jotenkin ja sen vuoksi kiinnostaisi tarkistaa kyseisen anturin kunto.
 
Kyllähän se ilmamäärämittarikin osaa olla rikki. Ainakin tuossa TöGreitUanin Ponyssa oli varsin särkinäinen. Siitä tuli sittemmin ehjä. Hyvä minä ;D

No joo.. ei taida kuitenkaan olla kovin yleinen vika? Vaikka.. kyllähän se kulutus taisi aika levoton olla siinäkin tapauksessa. Pitäs tutkia. Laita mokoma tänne, jos kehtaat!
 
No niin ;D
Ecu on käynyt Eskun luona mutkan ja tullut korjattuna takaisin.No siitähän oli kuitenkin ilmamäärämittarikin paskana.Se purettiin kaverin toimesta joka uusi siihen 3 transistoria ja nyt sitten pelittää sekin.
Hyny käy nätisti,kiihtyy hienosti ja mikä parasta polttoaineen kulutuskin ainakin puolittui. ;D ;D ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom