Vikakoodin luku vm. 00 carisma Evoscan

Manjyel

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2021
Hei.

Hankin tämmöisen evoscan v. 2.9 ohjelmiston + usb evoscan adapterin, jotta voisin selvittää mikä vika mitsussa kun sammuilee ja polttaa moot. Häiriötä.
Käsittääkseni asetukset on kohillaan softassa ja portti kohdillaan.
Livedataakin se loggasi, kun auto vielä kävi jonkun aikaa (nyt sammuu heti 5sekunnin jälkeen käynnistyksestä)
Vika on siis pahentunut.
Vikakoodeja en saa sillä luettua.
Niimpä heräsi kysymys, että onko autossa nyt ecu mahollisesti entinen vai eikö evoscanilla + palikalla pysty vikakoodeja lukemaan?

Kiitokset etukäteen!
 

Manjyel

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2021
Hei.

Hankin tämmöisen evoscan v. 2.9 ohjelmiston + usb evoscan adapterin, jotta voisin selvittää mikä vika mitsussa kun sammuilee ja polttaa moot. Häiriötä.
Käsittääkseni asetukset on kohillaan softassa ja portti kohdillaan.
Livedataakin se loggasi, kun auto vielä kävi jonkun aikaa (nyt sammuu heti 5sekunnin jälkeen käynnistyksestä)
Vika on siis pahentunut.
Vikakoodeja en saa sillä luettua.
Niimpä heräsi kysymys, että onko autossa nyt ecu mahollisesti entinen vai eikö evoscanilla + palikalla pysty vikakoodeja lukemaan?

Kiitokset etukäteen!
Evoscan siis ilmoittaa että no response from vehicle ecu.
Moottorikoodi on 4G92
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Evoscan on aika huono muiden kuin Evojen ECUjen kanssa. Nythän tuo ei näytä saavan lainkaan yhteyttä autoon. Voit koittaa poistaa USB ajurit ja antaa Windowsin asentaa ne uudelleen.
 

Manjyel

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2021
Ok.
Tuossa nyt tuli taas testailtua lukua, niin mut2 EFI:llä se sai yhteyden, mutta ei löytynyt muistista vikakoodia vaikka vikavalon saattelemana sammui samalla.
Sain jopa dataloggerilla pidettyä käynnissä kun ruksasi automaattisen vian nollauksen päälle.
Näin ainakin epäilen, kun häiriön tullessa pätkäsi, mutta palautu taas käynnille. Aikaisemmin sammui kuin seinään. Aika moista pätkimistä käynti oli nyt, kaasuun vastailee ihan ok häiriöiden välisinä hetkinä.
Itse epäilen kampiakselin tunnistinta tai johtoja.
Lämpimänä hanakkana tuo vika ja kylmänä pelailee, kunnes lämpee.
Tulpat ja puolat on vaihettu juuri.
Lisäksi se ei tykännyt olla nokka rampeilla, vaan pätkäsi heti käynnistyksen jälkeen vaikka oli kylmänä. Hujautin rampilta alas ja käynnistin niin kävi sen jälkeen vartin ihan muina mitsuina :) , kunnes alkoi lämpimänä taas sammuilla.
Polttoaineet siinä sai hujauksessa liikettä että tuli mieleen voiko tukkeentunut suodatin tehdä tommosta?
 

Manjyel

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2021
Päivitystä...
Tuossa kun testailin autoa taas käynnissä pitää dataloggerilla vikakoodit kokoajan nollaten, se pätkien kävi menemään ja laihalla kävi. Tulpat valkoiset.
Kampiakselinasentotunnistimesta mittasin tyhjäkäynnillä 1.98-2.3V, n. 2000rpm2.3-2.8v jännitettä signaalipiuha sta. Saaneeko huojua nuin?
Perus volttimittari tosin käytössä.
 

Manjyel

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2021
Käytin lopulta paikallisella Hartikaisella.
Nokka-akselin asentotunnistin oli tullut tiensä päähän. Sen kun vaihtoi niin nyt toimii.
 
Ylös Bottom