vikakoodit mistä suomennokset???

Vs: vikakoodit mistä suomennokset???

P0300 = useita sytyskatkoksia, useissa sylintereissä
P0420 = katalysaattorin teho alle ohjearvon
 
Vs: vikakoodit mistä suomennokset???

Ootko ajossa tai koneen käynnissä mitään erikoista huomannu ?
 
Vs: vikakoodit mistä suomennokset???

ei huomaa mitää eroa.
voisko johtua tulpista?? paljonko vaihtoväli?
kolme kertaa syttynyt rauhallises ajos, kerran ku on on muutaman hätäsemmän lähdön ::)
 
Vs: vikakoodit mistä suomennokset???

Itse sain tuon "P0300 = useita sytyskatkoksia, useissa sylintereissä" aikaiseksi ruuhkassa ajellessani hankalan kytkimen takia...Eli kahdesti lyhyen ajan sisällä meinasin sammuttaa auton liikkeelle lähtiessäni. Vika diagnostiikka tulkitsee tuollaisen tilanteen "viaksi" ja sytyttää vikavalon. Eli ongelma saattaa olla joskus tällaisissa tapauksissa ratin ja penkin välissä...

-Maxp
 
Vs: vikakoodit mistä suomennokset???

Evoscannista sain tulkittua että vikakoodeja on kaksi: 146 ja 251. Ongelma vaan on miten evoscannin 251 pitää tulkita, koska koodi pitäisi olla muodossa Pxxxx? Eli en tiedä onko P:n jälkeen nolla vai ei.

Onko muuten normaalia, että abs:n ja acd:n valot vilkkuu kun datakaapeli on kiinni auton portissa ja virrat päällä?
 
Vs: vikakoodit mistä suomennokset???

Biim sanoi
Evoscannista sain tulkittua että vikakoodeja on kaksi: 146 ja 251. Ongelma vaan on miten evoscannin 251 pitää tulkita, koska koodi pitäisi olla muodossa Pxxxx? Eli en tiedä onko P:n jälkeen nolla vai ei.

Onko muuten normaalia, että abs:n ja acd:n valot vilkkuu kun datakaapeli on kiinni auton portissa ja virrat päällä?

On normaalia että vilkkuu. Eikö evoscan kertonut itse nimet mös vikakoodeille? Ainakin uudemmat kertoo? Tehokkain tapa selvittää mitä noi koodit on iskeä niitä googleen! :). www.evolutionm.net antaa yleensä myös vastauksen
 
Vs: vikakoodit mistä suomennokset???

Cirrus sanoi
On normaalia että vilkkuu. Eikö evoscan kertonut itse nimet mös vikakoodeille? Ainakin uudemmat kertoo? Tehokkain tapa selvittää mitä noi koodit on iskeä niitä googleen! :). www.evolutionm.net antaa yleensä myös vastauksen

Tämä mun versio on kavelle rekisteröity ja häneltä ostettukun ei sillä enää evoa ole. Ei kyllä mikään uusin. Se kyllä sanoo että vikakoodeja on läsnä, mutta nimiä ei niille kertonut. Tai en ainakaan löytänyt mistä. OBDII:n kohdalta näkyy vikakoodien määrä ja silmä tarkkana katsomalla kerkeää nähdä kun koodi vaihtuu. Siitä nuo kaksi edellämainittua siis.

Googlella näitä katselin ja nimenomaan tuonne evolutionm:ään tieni löysin, mutta silti jää epäselväksi tarkoittaako Evoscannin "251" P0251 vai P2510:aa? Noilla kun on aivan eri merkitys. Missä nolla, siinä pulma..
 
Vs: vikakoodit mistä suomennokset???

Raportoidaanpas tännekin. Kokeilin uudempaa Evoscannin versiota ja vikakoodeja olikin enää yksi. ::) P0400 EGR Flow. Googlasin moisen ja vaikuttaa siltä että tämä on se vikakoodi mikä tulee kun heivaa katalysaattorin mäkeen.

Tokihan olen vaihtanut katin virtaavampaan metalliversioon, mutta autossa ei ollut sitä katin etupuolen anturia ollenkaan, minkä irtijättäminen tätä koodia yleensä saa aikaan. Lisäksi katin vaihdosta on jo jotain 6000km ja valo syttyi vasta nyt.

Imuvuoto jossain? Valo syttyi vähän kaasulapän irrotuksen ja kiinnityksen jälkeen.
 
Vs: vikakoodit mistä suomennokset???

Biim sanoi
Raportoidaanpas tännekin. Kokeilin uudempaa Evoscannin versiota ja vikakoodeja olikin enää yksi. ::) P0400 EGR Flow. Googlasin moisen ja vaikuttaa siltä että tämä on se vikakoodi mikä tulee kun heivaa katalysaattorin mäkeen.

Tokihan olen vaihtanut katin virtaavampaan metalliversioon, mutta autossa ei ollut sitä katin etupuolen anturia ollenkaan, minkä irtijättäminen tätä koodia yleensä saa aikaan. Lisäksi katin vaihdosta on jo jotain 6000km ja valo syttyi vasta nyt.

Imuvuoto jossain? Valo syttyi vähän kaasulapän irrotuksen ja kiinnityksen jälkeen.

Katin poisto tai huono katti antaa koodin koodin joka on P0421:Warm Up Catalyst-below threshold (bank #1) tai jotain tuollaista.

Tuo EGR juttu on varmaan joku muu.
 
Vs: vikakoodit mistä suomennokset???

Biim sanoi
Raportoidaanpas tännekin. Kokeilin uudempaa Evoscannin versiota ja vikakoodeja olikin enää yksi. ::) P0400 EGR Flow. Googlasin moisen ja vaikuttaa siltä että tämä on se vikakoodi mikä tulee kun heivaa katalysaattorin mäkeen.

Tokihan olen vaihtanut katin virtaavampaan metalliversioon, mutta autossa ei ollut sitä katin etupuolen anturia ollenkaan, minkä irtijättäminen tätä koodia yleensä saa aikaan. Lisäksi katin vaihdosta on jo jotain 6000km ja valo syttyi vasta nyt.

Imuvuoto jossain? Valo syttyi vähän kaasulapän irrotuksen ja kiinnityksen jälkeen.

Eikös EGR venttiili ole pakokaasun takaisinkierrätys. VAG konsernin laitteissa niitä ainakin oli mutta onko näissäkin ?
 
Vs: vikakoodit mistä suomennokset???

puerco sanoi
Eikös EGR venttiili ole pakokaasun takaisinkierrätys. VAG konsernin laitteissa niitä ainakin oli mutta onko näissäkin ?

Sitähän se. Päästöjuttuja. Varmaan irronnu tai lahonnu ohjausletku kun ronkin kaasuläppää. Tarvii tutkia.
Kyllä näissä niitä samalla lailla on.
 
Vs: vikakoodit mistä suomennokset???

Biim sanoi
Sitähän se. Päästöjuttuja. Varmaan irronnu tai lahonnu ohjausletku kun ronkin kaasuläppää. Tarvii tutkia.
Kyllä näissä niitä samalla lailla on.

Heivattiin se mun vanhassa leonissa pois ainoinaan. Ei mitään vaikutusta ollut mihinkään, ei ees leimassa. :)
Kun vaan kansi vaihdettiin ja siinäpä ei ollut paikkaa enää kannessa sille. Ei muutakun sulake pois ja moottorit veks. :D
Hyvin pelitteli. :p
 
Vs: vikakoodit mistä suomennokset???

Tokihan ne noita tulppailee monesti. Mä arvelin vaan korjata, ei se siellä turhaan ole. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom