Viritys nokka-akseleista yleisesti.

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Haulla en vastaavaa topikkia löytänyt,jos löytyy niin tämän voi poistaa..


Eli,kun ei tuo JPN taivu,niin kuinka paljon rankemman nokan yleensä kärsii laittaa ilman että muita hiluja pitää vaihtaa (tarkoitan nyt lähinnä venoja,jousia,lautasia)?

Kun eroa nostossa olisi ~1,5mm,ja nokka todella "jyrkkä".

ERIT:
Tässä tapauksessa kyseessä vapari,vakiopuristukset 10,0.
 
Vs: Viritys nokka-akseleista yleisesti.

Ei kai siihen mitään yksiselitteistä rajaa (nosto tai aste) ole, sen vuoksi valmistajan suositus olisi hyvä saada. Teoriassa myös pienemmällä kokonaisastemäärällä voi joutua turvautumaan jäykempiin jousiin, jos nokan "rampit" ovat jyrkät (venttiili ei ole pitkään auki, mutta silloin kun se lähtee aukeamaan, se avataan nopeasti, ja sama tietty sulkeutuessa). Tämä taitaa kyllä tosielämässä olla aika harvinainen tilanne.

Jutut jotka jousivalintaan vaikuttavat:

-paljonko aiot pyörittää konetta (melkeinpä riippumatta nokasta), tosin vaparissa tehoa joutuu käytännössä aina hakemaan kovemmilta kierroksilta, siksihän se jyrkempi nokka tulee.
-nosto (pohjaako vakiojouset, tämän voi tosin mitata)
-yllä mainittu nokan profiili (yhdistettynä kierrättämiseen)

Erilaisia nokka-katologeja selailemalla saa sellaisen "noin" käsityksen, että siinä (mainostettujen, nollanostolla) 290-300 asteisten nokkien kohdalla ruvetaan yleensä kaipaamaan parempi jousia. Toki se on aina tapauskohtaista.

Miksei japani muka taivu. Guugle tränsleitör?
 
Vs: Viritys nokka-akseleista yleisesti.

Niko Päivinen sanoi
Miksei japani muka taivu. Guugle tränsleitör?
No kun en pääse etusivua pidemmälle että löytäisin edes kys tuotteen..
 
Vs: Viritys nokka-akseleista yleisesti.

Tässä ilmeisesti valmistajan sivut:
http://www.jasma.org/

..ja tässä paikka josta ehkä olen ostamassa,jos vain jotain vastausta heiltä saisin..
http://www.lelong.com.my/jasma-mitsubishi-4g92-1-6-sohc-racing-camshaft-85003958-2011-06-Sale-P.htm
 
Vs: Viritys nokka-akseleista yleisesti.

Eipä taida olla sama Jasma kyseessä. Tuo ensimmäinen linkki kun ei valmista mitään vaan toimii eräänlaisena putkivalmistajien yhteenliittymänä tms. ja antaa laittaa jasma lätkän tietynlaisiin putkistoihin jotka täyttävät jotain melunormeja.
 
Vs: Viritys nokka-akseleista yleisesti.

ast sanoi
Eipä taida olla sama Jasma kyseessä. Tuo ensimmäinen linkki kun ei valmista mitään vaan toimii eräänlaisena putkivalmistajien yhteenliittymänä tms. ja antaa laittaa jasma lätkän tietynlaisiin putkistoihin jotka täyttävät jotain melunormeja.
No perhana.

Kuten jo sanoin,ei oikein tuo JPN taivu..
 
Vs: Viritys nokka-akseleista yleisesti.

Vähän epäilyttää oliko tuo joku ihan Malesian pojan itse keksimä merkki?

Edit: http://www.zerotohundred.com/newforums/car-modification/378115-ever-popular-jasma-product-please-read.html
 
Vs: Viritys nokka-akseleista yleisesti.

ast sanoi
Vähän epäilyttää oliko tuo joku ihan Malesian pojan itse keksimä merkki?

Edit: http://www.zerotohundred.com/newforums/car-modification/378115-ever-popular-jasma-product-please-read.html
Mielenkiintoista luettavaa..
 
Takaisin
Ylös Bottom