Virtapiuhojen ym. johdotus

S

SamppaT86

Guest
Mist ois kaikist paras vetää virtapiuhat konttiin auto on Lancer gli vm.94 ja mitä kautta rca-piuhat ois paras vetää soittimelta konttiin vahvarille,entä kontist etupäälle??? ???
 
No ensimmäiseksi ainakin muistat, että vedät virtapiuhat ja rca-piuhat eri puolella autoa. Melkein helpoin konsti on vetää johdot kynnyskoteloissa. Niihin saa mukavasti piiloon. Autosoundin sivuilta löydät paljon lisää tietoa hifistä. Ja täällä tietää Vesku asiat parhaiten ;)
 
Eipä tolla oo nykyään enää NIIN hirveesti merkitystä, että meneekö ne piuhat eri puolilla (ainakaan mun mielestä), koska nykyset rca-piuhat on kuitenkin aika hyvin häiriösuojattuja (nyt ei puhuta biltema jne. shitistä (mutta niitäkin löytyy myös hyviä! Ei yleistetä.)). Itelläni menee piuhat vieri vieressä eikä ongelmia. Tietysti jos haluaa avata molemmilta puolilta sisustaa ja tehdä suuremman työn niin ei se ainakaan haitaksi ole, että ne menee eri puolilla.
Hanttimiehen puolella, hansikaslokeron alla siellä kaikkien mattojen jne. alla (suurinpiirtein siinä kohtaa missä lattia on kaartunut ja on jo pystysuoraa) on ainakin läpivienti konehuoneeseen (reikä jossa läpivienti kumi). Purat sitä sisustaa sieltä sitä myöden, että se löytyy. Sieltä sitten virtapiuha läpi ja kaikki kynnyslistat jne. pois ja pujottamaan johtoa sieltä kautta. Siinä samalla olisi tietysti helppo ottaa se rca-piuha soittimelta ja tuoda samalla kuin virtapiuha.

Tässä tämmönen pikaohje mikä tuli mieleen. Jonkulla viisaalla on varmasti paremmat ohjeet ;D
 
Joo ei nykypäivänä enää olekaan niin suurta merkitystä kuin ennen, että vetääkö eri puolilta. Mutta minä vanhanaikaisena ihmisenä vedän, koska niin on joskus neuvottu ;D kokeilemalla se selviää ;) Ja johtoihinkin kannattaa panostaa. Minusta ei ainakaan kannata ostaa ihan Burman poikien johtoja, koska ei niissä nyt kauheasti säästä :)
 
Itse pujotin säänkestävän muoviletkuputken auton alta kontista akun viereen ja sitä kautta kulkee sitten virrat, helpoin ratkaisu mielestäni, varsinkin jos virtapiuhalla on paksuutta 25 mm^2 tai enemmän.
 
Kyllähän kaapelin korin ulkopuolelta voi oikaista, mutta olisi syytä huomioida mahdolliset pohjakosketukset. Silloin saattaa heppoisemmat putket ja letkut puhjeta ja ottaa kiinni runkoon. Sitten saakin sanoa morejenttes koko laitteistolle.
Itse laittaisin suojaan kynnyskotelon sisään..
 
Takaisin
Ylös Bottom