vm. -11 Outlander kylmän alueen moottorivarustus

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Tietääkö joku mitä tuo klausuuli "kylmän alueen moottorivarustus" pitää sisällään näissä uudemmissa malleissa?

Mun edellisessä -07 Outtiksessa oli tuo sama paketti ja siinä oli isompi akku sekä PTC lisävastukset ainakin.

Vastuksien toimintaan kiinnitti vanhanssa Mitsussa nopeasti huomiota kovillakin pakkasilla, kun tuulilasista alkoi jää sulaa melkein heti ja kädellä kokeiltuna suuttimista tuleva ilma tuntui miltei heti lämpöiseltä.

Nyt kun on alkanut olemaan ensimmäisiä vähän kylmempiä kelejä(+0 - +5), niin huomasin, että tuossa uudessa outlanderissa saa odotella noin 10 min., että ikkunoista alkaa näkemään edes jotain ulos vaikka auto on ollut sateettoman päivän osittain auringon paisteessa ja noin 2 asteen lämpötilassa.
Noin 10 min. jälkeenkin tuulilasi oli suurilta osin edelleen huurussa lukuunottamatta alareunaan ilmestynyttä kirkas plänttiä. Tuulilasin avautiminen oli siinä vaiheessa sen verran verkkaista, että jos olisi odotellut sen kirkastuvan kokonaan aikaa olis varmaan mennyt 20 min. lisää.

Täytyykö tuota alkaa jo esilämmittämään että pääsee aamulla liikkeelle? Tuntuu hassulta... ::)

Mitenhän sitten toimii kun on oikeasti talvi. Kädelläkin kokeiltuna ilma tuntuu 10 min. jälkeen lähes yhtä kylmältä kuin käynnistettäessä.

Alkoi heti epäilyttämään, että puuttuuko autosta nuo vastukset.
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: vm. -11 Outlander kylmän alueen moottorivarustus

Soitin Delta-autoon ja kuulemma vastukset kuuluu noin 2.2 PSA diiseleihin myös. Täytynee sitten kiikuttaa auto huoltoon tarkistettavaksi.
 

jols

Outlander Instyle Navi 2,2 TC-SST '11 MB C CDI A T
Liittynyt
16 Helmikuu 2008
Vs: vm. -11 Outlander kylmän alueen moottorivarustus

Kerro kokemukset kun itsellä kanssa hiukan ihmetyttää tuo nykyinen Mitsu. Välillä vetää tuulilasia huuruun viileällä kelillä. Webastoa en ole vielä päässyt käyttämään kun auto on normaalisti tallissa mutta jotenkin tuntuu olevan eroa '07 Outlanderiin.
 

Outlander2011

New Member
Liittynyt
17 Elokuu 2010
Sijainti
Espoo
Vs: vm. -11 Outlander kylmän alueen moottorivarustus

Minua on myös ihmetyttänyt tuo lasien huurtuminen auton sisäpuolella. Viime talvena en huomannut ko. asiaa mutta nyt kun kelit pyörii tuossa nollan tienoilla niin olen huomannut tuon. Ilmoittelteko korjasiko ne huollossa jotain ja ennenkaikkea poistuiko ongelma? Uusimmassa TM:n ASX-testissä kiiteltiin lämmitintä joten olettaisin että Outlandereissakin se toimisi moitteetta...
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: vm. -11 Outlander kylmän alueen moottorivarustus

En ole ehtinyt autoa vielä huoltoon viemään, enkä tiedä koska ehdin.

Huomasin tuossa kun ekan kerran kävi kelit täällä etelässäkin usemman asteen pakkasella, että kun sekä lämmöt että puhalluksen laittoi täysille, niin haisi hetken aikaa lievästi palaneen käryä ja sitten tuli hieman lämpöisempää ilmaa. Pakkasta oli tosiaan joku 4-5 astetta eikä euto ollut ollut esilämmityksessä.

Voiskohan olla että tuo lisälämitin ei vaan mene päällä jos on lämpötila +:n puolella. ???
 

Outlander2011

New Member
Liittynyt
17 Elokuu 2010
Sijainti
Espoo
Vs: vm. -11 Outlander kylmän alueen moottorivarustus

Välipäivinä käytin Mitsua ensihuollossa Konalan Delta-autossa ja kysyin samalla tuota ikkunoiden huurtumista. Totesivat että Mitsun automaatti-ilmastoinnin logiikka ei ole fiksuimmasta päästä vaan jakaa ilmaa tasaisesti vaikka alkuvaiheessa lämpöä pitäisi talvella ohjata enemmän tuulilasille. Kyseessä ei siis ole vika vaan ominaisuus jonka kanssa voi elää vaihtamalla automaatti-ilmastoinnista ilmanohjaukset tuulilasille. Näillä mennään...

Tuulilasissa Outlanderin omistajat olivat näemmä tyytyväisiä autoonsa :)
 

hoblaa

New Member
Liittynyt
17 Toukokuu 2007
Vs: vm. -11 Outlander kylmän alueen moottorivarustus

Outlander2011 sanoi
Välipäivinä käytin Mitsua ensihuollossa Konalan Delta-autossa ja kysyin samalla tuota ikkunoiden huurtumista. Totesivat että Mitsun automaatti-ilmastoinnin logiikka ei ole fiksuimmasta päästä vaan jakaa ilmaa tasaisesti vaikka alkuvaiheessa lämpöä pitäisi talvella ohjata enemmän tuulilasille. Kyseessä ei siis ole vika vaan ominaisuus jonka kanssa voi elää vaihtamalla automaatti-ilmastoinnista ilmanohjaukset tuulilasille. Näillä mennään...

Samoin toimii Lancerin ilmanvaihtokone. Automaatti asento puhaltaa suurimman osan ajasta jalkoihin mahdollisimman pienellä puhallin nopeudella ja sehän ei toimi kun on kosteaa ja ikkunat huurussa. Manuaali asennolla puhallus vähintään puoleen väliin ja suuntaus tuulilasi/jaloille niin ei ongelmaa vaativissakaan olosuhteissa.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: vm. -11 Outlander kylmän alueen moottorivarustus

..samaan tyyliin toimii jo -90 alunkin mitsujen AutoAC:n logiikka,eli ominaisuushan tuo on.
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: vm. -11 Outlander kylmän alueen moottorivarustus

Outlander2011 sanoi
Välipäivinä käytin Mitsua ensihuollossa Konalan Delta-autossa ja kysyin samalla tuota ikkunoiden huurtumista. Totesivat että Mitsun automaatti-ilmastoinnin logiikka ei ole fiksuimmasta päästä vaan jakaa ilmaa tasaisesti vaikka alkuvaiheessa lämpöä pitäisi talvella ohjata enemmän tuulilasille. Kyseessä ei siis ole vika vaan ominaisuus jonka kanssa voi elää vaihtamalla automaatti-ilmastoinnista ilmanohjaukset tuulilasille. Näillä mennään...

Tuulilasissa Outlanderin omistajat olivat näemmä tyytyväisiä autoonsa :)

Kiitoksia tiedosta, eipähän tarvii mennä ite liikkeeseen asioimaan, mikä on aina hyvä asia ;)
Outoa on vaan sen, että edellisessä mallissa huurteenpoisto toimi huomattavasti paremmin.
Periaatteessa kuitenkin pikku juttu, muuten mahtavassa autossa. Ei turhaan ole Tuulilasissa kehuttu. :driver
 
Ylös Bottom