Voi poistaa

Vs: Evo v ayc poistettu

zookermaa sanoi
Olen saattanut kysyä jo aijjemin tätä mutta laitetaampa vielä kerrran. Eli oma evo v on nyt tallissa ja tarkotus ois pientä fixailua tehä ennen seuraava katsastusta. Autosta entisen omistajan toimesta? poistettu ayc eli pumppu pois ja reijjät tulpattu. Kannataisiko se ayc pumppu laittaa vai antaako olla tollei, Haittoja/hyötyä? ABS sulake myös pois pitää luultavasti katsastuksessa olla paikoillaa? Onkos noissa perissä jtn laakeria mihinkä kardaani tulee kiinni. Kolahtelee varsin kovasti jos päästää kytkimen nopeesti?

Ensinäkin mikä perä paikallaan? Alkuperäinen AYC vaiko AYC -perä missä aftermarket lukko mikä poistaa aycn vaiko RS perä?
 
Vs: Evo v ayc poistettu

Entisen omistajan mukaan evo 6 perä? Tarkkaa tietoa ei ole, huomaakos sen ulkoopäi jos kurkkaa auton alle mikä murikka siellä on? Mutta rs-perä se ei ole luultavasti koska ayc:lta tulevat letkun paikat tulpattu.
 
Vs: Evo v ayc poistettu

zookermaa sanoi
Entisen omistajan mukaan evo 6 perä? Tarkkaa tietoa ei ole, huomaakos sen ulkoopäi jos kurkkaa auton alle mikä murikka siellä on? Mutta rs-perä se ei ole luultavasti koska ayc:lta tulevat letkun paikat tulpattu.

Ok. Eli AYC -perä mikä ei toimi nyt oikein.

No kunto kannattais tarkastaa ja käytettynä noita periä saa 150-450e tienoolla. Pumput on sitten toinen juttu.

Tosin jos RS -perä konversioon lähtee niin palaa helposti 1000-2000eur. Tarviit RS -vetarit, peräkiinnikkeet ja rs -perän.
 
Vs: Evo v ayc poistettu

Eli sun autos on käytännös ristivetoinen nyt kun ayc lukkoa ei ole olemassa..
 
Vs: Evo v ayc poistettu

MitsuT sanoi
Täält löytyy perä ja pumppu paketti jne

Löytyy vissiin parit CP9A:t osina tallista jos on tarvetta jollain ? :peukku

Oli ihan helvetin mykistävä komentti taannoin : "Tein vähän inventaarioo ,nii huomasin ,että löytyy 5 settiä Brembon jarruja..." ;D !!
 
Vs: Evo v ayc poistettu

Pitääpä tässä ruveta murikka irrotamaan ja katsoa mitä se on syönyt... Sen pumpun kun sais pelittää siihe kylkee vielä.
 
Vs: Evo v ayc poistettu

Tehonkesto ei parane perälle, koska kuori on heikoin lenkki.

Tosin helppohoitoisempi ja ei vaadi sähkölaitteita.
 
Vs: Evo v ayc poistettu

cubeqtio sanoi
Tehonkesto ei parane perälle, koska kuori on heikoin lenkki.

Kyllä ,mutta kestää sen 600Nm mitä ei kovikaan moni Evo ylitä. Säästää jonkin verran rahaa ,jos tekee kuten edellä mainittu henkilö kysyi. Tokihan lukko maksaa enemmän kuin sen AYC pumpun korjaus. (pumpun korjaukset olleet vissiin 300-500€ haarukassa , lukot vissiin 700€-1000€ , RS perä+muut osat yli2000 € (?) )
 
Vs: Evo v ayc poistettu

-JP- sanoi
Kyllä ,mutta kestää sen 600Nm mitä ei kovikaan moni Evo ylitä. Säästää jonkin verran rahaa ,jos tekee kuten edellä mainittu henkilö kysyi. Tokihan lukko maksaa enemmän kuin sen AYC pumpun korjaus. (pumpun korjaukset olleet vissiin 300-500€ haarukassa , lukot vissiin 700€-1000€ , RS perä+muut osat yli2000 € (?) )

Joo rs-konversiot on 1500-2000e luokkaan. Koska tarvii perän, vetarit, peräkiinnikkeet ja kardaanin/gsrn kardaanin lyhennys. Tosin voi saada halvemmallakin.

Lukot ayc perään valmistaa ainakin gaz, cusco ja carbonetic. Ehkä quaifekin.
 
Vs: Evo v ayc poistettu

Kysytääs samaa vielä tosta ABS, kuulema sulakke otettu pois, ei syty abs merkkivalo edes käynnistyksessä ja ayc ecusta toinen liitin irti. Senkun laittaa kiinni syttyy ayc valo tauluun. Pitäis saaha ABS toimii katsastukseen joten missä sijaitsee ABS sulake? Sitte tosta perästä varmaa se jälkiasennettu lukko on paras koska en tiedä mitä johtoja puuttuu. Pumppua ei ainakaan ole. Kummatkin sulakkeet ovat kiinni siinä pikkuboxissa jotka menee akulle.
 
Vs: Evo v ayc poistettu

Itellä on evossa ayc perään asennettu quaifen lukko ja tyytyväinen oon ratkaisuun ollut. Ei oo kelistä kiinni millon se toimii ja tuo on kuitenkin hiljainen verrattuna levylukkoihin, jotka saattaa katuajossa pitää vähän meteliä. Rs perän budjetti kannattaa suoraan laskee kaikkineen sinne 2,5ke tuntumaan. Kardaanin lyhennys ja perän huolto ennen asennusta on miltei välttämättömiä toimenpiteitä.

Quaifen sai mamasanin kautta reiluun tonniin ja uudet skf:n laakerit lukon puolelle maksoi 75e. Siihen öljyt+lukon asennus ja perän paikalleen laitto niin kannattaa varata pari satkua lisää mikäli ei itse tee kaikkea.
 
Vs: Evo v ayc poistettu

Relow sanoi
Itellä on evossa ayc perään asennettu quaifen lukko ja tyytyväinen oon ratkaisuun ollut. Ei oo kelistä kiinni millon se toimii ja tuo on kuitenkin hiljainen verrattuna levylukkoihin, jotka saattaa katuajossa pitää vähän meteliä.

Mites levylukolla olisi kelistä kiinni miten toimii?

Onko ollut mitään ongelmia? Vajaavetoisissa Torsenit tuppaa kuitenkin lopulta antautumaan kun on tarpeeksi kova kyyti mutkassa ja voimaa, sutii aina sisäpuolen renkaalla.

Mites asfaltilla menee? En tiedä miten uudemman RS:n kanssa, kolmonen menee ainakin voimalla ihan hyvin luisussa.
 
Vs: Evo v ayc poistettu

MakeM sanoi
Mites levylukolla olisi kelistä kiinni miten toimii?

Onko ollut mitään ongelmia? Vajaavetoisissa Torsenit tuppaa kuitenkin lopulta antautumaan kun on tarpeeksi kova kyyti mutkassa ja voimaa, sutii aina sisäpuolen renkaalla.

Mites asfaltilla menee? En tiedä miten uudemman RS:n kanssa, kolmonen menee ainakin voimalla ihan hyvin luisussa.

Kyllä evo 6 rs-perällä menee kivasti luisussa..

zookermaa sanoi
Kysytääs samaa vielä tosta ABS, kuulema sulakke otettu pois, ei syty abs merkkivalo edes käynnistyksessä ja ayc ecusta toinen liitin irti. Senkun laittaa kiinni syttyy ayc valo tauluun. Pitäis saaha ABS toimii katsastukseen joten missä sijaitsee ABS sulake? Sitte tosta perästä varmaa se jälkiasennettu lukko on paras koska en tiedä mitä johtoja puuttuu. Pumppua ei ainakaan ole. Kummatkin sulakkeet ovat kiinni siinä pikkuboxissa jotka menee akulle.

Tarkista että abs ecu löytyy. Se sijaitsee keskikonsolin alla. Ettei vaan olis poltinta otettu pois mittaristosta..
 
Vs: Evo v ayc poistettu

cubeqtio sanoi
Kyllä evo 6 rs-perällä menee kivasti luisussa..

Tarkista että abs ecu löytyy. Se sijaitsee keskikonsolin alla. Ettei vaan olis poltinta otettu pois mittaristosta..

Kyllä ecu löytyy. Ja liittimet kiinni. Onkos evoissa iha perus ABS eli poljin hakkaa? Jos toimii vai liekkö toimii edes ilman ayc:ta? Hittoku ottaa päähän etes miettiä... Mitäs katsuri tykkää ku ABS valo ei syty. Oon tossa lukenukki muutoskatsastamisesta non abseille. Hirveesti kysymyksiä ja sit toi keula mites se toimii ilman ayc:tä?
 
Vs: Evo v ayc poistettu

Tarkasta se polttimo. Se voi olla että siel on vikakoodeja takana ja näppärästi korjaus tehty poltin poistamalla. Mulla oli aikoinaan celicassa abs:t poistettu. Ehto muutokselle oli,että järjestelmä poistetaan/vaihdetaan kokonaan. Eli pääsylinteri on eri,antureita ei saa olla yms. Ja oikein jos pilkkua viilaa,niin yksi katsuri olis vaihdattanut myös navat ja vetarit.
 
Vs: Evo v ayc poistettu

Se nyt selvis että polttimo oli otettu veks nyt palaa ABS koko ajan... Mitähä sitä sitten. Pitäs saaha ne vielä toimimaanki.
 
Vs: Evo v ayc poistettu

zookermaa sanoi
Se nyt selvis että polttimo oli otettu veks nyt palaa ABS koko ajan... Mitähä sitä sitten. Pitäs saaha ne vielä toimimaanki.

Boxi oli paikallaan? Jos on niin sitten anturivikaa tai rikkinäinen abs boxi.
 
Vs: Evo v ayc poistettu

Klemmarilla saa luettua vikakoodit. En just muista miten. Käytä hakua. :)
 
Vs: Evo v ayc poistettu

cubeqtio sanoi
Klemmarilla saa luettua vikakoodit. En just muista miten. Käytä hakua. :)

PIN 1 : EFI/ABS/AYC/ACD (not used for Evo7+ EFI Diagnostics) join this pin to Ground (pin4 or 5) with a paper clip to get self diagnosis flashing lights on the dash to read the trouble codes by way of Long (+10s) and short (+1s) flashing lights.

EvoScan_OpenPort_Cable_Plug.jpg
 
Vs: Evo v ayc poistettu

-JP- sanoi
PIN 1 : EFI/ABS/AYC/ACD (not used for Evo7+ EFI Diagnostics) join this pin to Ground (pin4 or 5) with a paper clip to get self diagnosis flashing lights on the dash to read the trouble codes by way of Long (+10s) and short (+1s) flashing lights.

EvoScan_OpenPort_Cable_Plug.jpg
Kiitos pitää chekata!
 
Vs: Evo v ayc poistettu

zookermaa sanoi
Päivitystä: koodeja yritin lukea mutta pelkä moottorinvalo vilkkui nopeasti. Perästä oikeelta puolelta löyty yks liitin kuuluu luultavasti pumpulle? Tuleeko pumpulle pelkkä yksi virtaliitin? Sitten taas vähä offtopic mistähä sais noita antureita sekä jarrukilpiä uusia?

Ayc-pumppuun tulee kaks liitintä. Virta ja ohjaukset.
 
Vs: Evo v ayc poistettu

MakeM sanoi
Mites levylukolla olisi kelistä kiinni miten toimii?

Onko ollut mitään ongelmia? Vajaavetoisissa Torsenit tuppaa kuitenkin lopulta antautumaan kun on tarpeeksi kova kyyti mutkassa ja voimaa, sutii aina sisäpuolen renkaalla.

Mites asfaltilla menee? En tiedä miten uudemman RS:n kanssa, kolmonen menee ainakin voimalla ihan hyvin luisussa.

En levylukkoa meinannut vaan alkuperäistä ayc-järjestelmää, joka ei toimi välttämättä lämpösillä keleillä.

Ei oo vielä ongelmia ollut, kun en tuota oo raaskinut turhaan kiusata asfaltilla. Pääasia, että talvella menee niinku pitää. Soralla toimii samaan tyyliin kuin ayc, tulee pehmeästi mukaan ja pitää moitteetta.
 
Vs: Evo v ayc poistettu

http://www.rhdjapan.com/cusco-type-rs-lsd-rear-ayc-mitsubishi-cn9a-cp9a-ct9a-cz4a.html kävisköhän tuo perä?
 
Takaisin
Ylös Bottom