vr4 galantin ohjauskulmien arvot?

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
En löytänyt haulla...

factory recommended camber limits,

-0.2 to -0.4 on the front
-0.2 to -1.2 on the rear




normi vapari gallulle antaa taakse:
Toe-in mm (in) 3 ± 3 (0.12 ± 0.12)
Camber −1°20' ± 30' (Difference between right and
left within 30')

ja eteen
Toe-in mm (in) 0 ± 3 (0 ± 0.12)
Steering angle
Inner wheel 2.4L ENGINE 36°36' ± 2°00'
3.0L ENGINE 33°6' ± 2°00'

Outer wheel
(reference)
2.4L ENGINE 30°24'
3.0L ENGINE 28°30'
Camber 0°00' ± 30' (Left/right deviation within 30')
Caster 3°00' ± 30' (Left/right deviation within 30')
 
Vs: vr4 galantin ohjauskulmien arvot?

Translated for Japanese Service Manual

Wheel Alignment Specifications


VR4 Front Suspension Alignment Specifications

Toe In = 0mm ± 3mm

Camber = 0°00' ± 30' (difference left to right to be within 30')

Caster = 4°20' ± 1'-30' (difference left to right to be within 30')

Side Slip = ± 0mm-3mm

Upper Ball Joint rotary starting torque = 0.3Nm - 1.5Nm

Compression Lower Arm Ball Joint rotary starting torque = 0.5Nm - 2.5Nm

Lateral Lower Arm Ball Joint rotary starting torque = Below 1.5Nm

Stabilizer Link Ball Joint rotary starting torque = 0.5Nm - 1.5Nm



VR4 Rear Suspension Alignment Specifications

Toe In = 3mm ± 3mm

Camber = 1°00' ± 30' (difference left to right to be within 30')

Trust Angular = 0°00' to ± 9'

Toe Rocker Arm Ball Joint rotary torque = 1.0Nm - 2.6Nm

Stabilizer Link Ball Joint rotary torque = 0.5Nm - 1.5nm




Following videos supplied by OVR444 please award reps to him for the contribution

Allignment:
(1) http://www.youtube.com/watch?v=sZoL1...eature=channel

(2) http://www.youtube.com/watch?v=gjcP0...eature=channel

(3) http://www.youtube.com/watch?v=RpEwS...eature=channel
 
Vs: vr4 galantin ohjauskulmien arvot?

Hoblaa... Osaakos joku suositella paikkaa turusta misä kannattais säädättää nuo ohjauskulmat? Ja hintoja ois myös kiva kuulla..? Vianori ottais 75e/2akselii.
 
Vs: vr4 galantin ohjauskulmien arvot?

Ainakin Järvenpään Vianorilla on hyvät koneet.

Ainoa mikä pitää muistaa on pyytää aluksi laittamaan SICAM:n kone tilaan missä se näyttää aurauksen millimetreinä. Tätä tarvitaan siis silloin kun koneesta ei löydy säädettävän auton arvoja valmiiksi etkä tiedä tai ole laskenut arvoja asteina. Muuten joutuu palaamaan kokonaan alkuun, ei pysty vaihtamaan kesken kaiken ::)
 
Vs: vr4 galantin ohjauskulmien arvot?

Suosittelen Euromasteria. Ainakaan Lohjan Vianorin kulmiensäätö laitteesta ei löydy JDM vehkeitä ollenkaan.. Kun taasen E.Masterin laitteesta löytyy Evot, Skyllet; Legut ym. ym.
 
Takaisin
Ylös Bottom