VR4 outoa ääntä voimansiirrossa

VR4

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2003
...ja tällasta myös

Täydellä moottorijarrutuksella tulee outoa klonksahtavaa  ??? ääntä kierrosluvuilla 2-4k vaihteilla 2 ->. Vaikuttaisi, että se syntyisi kardaanin osuessa pakoputkeen... mutta olen siirtänyt putkea "niin kauas" että ei voi enää mielestäni osua. Voisko se kertoa kulmavaihteen vauriosta tai jopa laatikon oireilusta. Veto päällä ei tule mitään ylimääräisiä ääniä. Välillä tuntuu, että auto tärisi myös aavistuksen enemmän koneen käydessä kuin siis joskus aiemmin. Moottorinkiinnityskumit? Kardaaninkiinnityslaakerit?

Ota nyt näistä selvää, ääni on kuitenkin ihan sellainen kun kardaanin tasapainotuspaino osuisi satunnaisesti putkeen. (Siellä on pieni jälki.)

Laatikko mulla otetaan jokatapauksessa auki, kun ilmeisesti kytkinakselin laakerista pääsee öljyä kytkimeen. P***a homma, oon jumpannut sen laatikon kanssa jo ihan tarpeeksi. Vien sen avattavaksi Lapualla Suomen hiomopalveluun. Siellä on galantin ja evojen laatikoita paljon avannut kaveri, joten toivon että sen kanssa ei tarttis enää tän jälkeen painia. Tämän reissun yhteydessä on tarkoitus ihmetellä evonIII ecua ja ilmamäärämittaria. kts edellinen viesti TÄSTÄ

että tämmöstä   :)
 
mulla pitää just samanlaista kolkotusta.
kuulunut varmaan kohta 2 vuotta,en ole tutkinut
mistä johtuu veikkaisin kardaanin kannattimia.menny tosi löysäksi.
tohon laatikko jumppaan saat kyllä tottua jos meinaat
lisää voimaa hankkia.meinaan noi mitsun laatikot ei
oikeen kestä pidemmän päälle.
ite just korjautin oman laatikon neljättä kertaa.
syncrot ja 3-4 ratas parit pitää yleensä vaihtaa.
huolto väli n.500 ek kilsaa,katu ajossa 1/2v-1v.
voihan se kyllä tietysti kestää pitempääkin jos
malttaa ajella rauhallisesti.
minkälaisia aikoja sait sillä kiihdys hommissa?
 
Niin arvelinkin, että saattais olla ne kardaanin kannattimet. Täytyy vaihtaa jossainvälissä.

Tossa linkki TTKK moottorikerhon sivuille, siellä on paras aika. Tosin en ajanut ku kaks kertaa. Oli törkeet jonot niin ei vanha jaksanut. Lähetin ekalla kerralla liian pienillä kierroksilla ja molemmissa kerroissa ahtopaineen säädin kylmän kelin takia päästi nostaan liikaa ahtoja liikaa -> auto tuntu tukehtuvan ja voimattomalta yläkierroksilla.

http://www.students.tut.fi/~ttmk/tapahtumat/kiihdytyskisa/kiihdytyskisa_03.html

Mikä on hyväks havaittu ahtopaineen säädin?
 
Haudi.
Enpä tiedä onko samasta "kolkotuksesta" kysy-
mys mut aikanaan frendillä hajosi etummainen
kard.kannakelaakerin vulkanoitu kumi, siis koko-
naan irti ja sehän pääs heiluu siellä niinku ihan
perskeleesti onneks oli hiljanen vauhti missä
repes. No kaveri vaihto sen uusiks ja hyvä tuli
ja silloin mielestäni hän mainitsi jotain siitä, et
se teki ennen tota vauriota just jotain ihme
nypytystä/kolkotusta moottorijarrutuksessa?
Ja kun tää uus kannake-zydeemi oli vaihdettu
niin ei kuulunut enään vastaavassa mottijarru-
tustilanteessa. Tiedä sitte? No omassa ei ole
kyllä ainakaan vielä kuulunut mitään ja oon
kattonut, et ainakin noi "vulkanoinnit" on ihan
kohtuu kondiksessa.
T:Arska
 
Takaisin
Ylös Bottom