Walbro asennus EVO 3

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Kysymys nyt koskee lähinnä tota asennussarjaa. Eli onko mulla väärä sarja?

Tänään yritin tota vaihtaa mut tyssäs siihen kun mukana tullut asennussarja ei sopinut tankkilaitteeseen. :seina

Kännykkä kuvia mut yrittäkää saada selvää. :p
Mukana tuli letkun pätkä ja pari klemmaria. Ja sit pumppuun sopiva liitin.
main.php


Ohjeesta otettu kuva.
main.php


Alkuperäinen pumppu ja walbro.
Orkkishan tulee o-renkaan kanssa kiinni tankkilaitteen yläosassa olevaan "putken" sisään. Kokeilin ottaa vanhasta noi muovit ja o-tiivisteen mut olivat tosi väljät Walbroon.
main.php


Kuvittelisin että Evon asennussarjaan kuuluisi kuvan mukaiset osat?
main.php


Onko mulle myyty joku yleismallin asennussarja vai olenko niin kädetön että en saanut tota sopimaan? ???
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

mulla tuli yleismallin mukana pätkä letkua klemmarit ja liitin, oisko sit sarja jääny tulematta?
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

mikään walbron sarja ei sovi suoraan bolt on vähän joutuu modaamaan.

http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/bensapumppu+ja+tankki/PICT10.JPG
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

Mr mmc sanoi
mikään walbron sarja ei sovi suoraan bolt on vähän joutuu modaamaan.

http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/bensapumppu+ja+tankki/PICT10.JPG

Toi ei varmaan ole evosta? Kolmosessa tosiaan on silleen että pumppu menee sellasen putken sisään johon ei ole mitään mahdollisuutta saada letkua kiinni. Harmi kun en ottanut kuvaa. :mad:
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

lancer evo-r sanoi
Toi ei varmaan ole evosta? Kolmosessa tosiaan on silleen että pumppu menee sellasen putken sisään johon ei ole mitään mahdollisuutta saada letkua kiinni. Harmi kun en ottanut kuvaa. :mad:
öh olis pitäny lukee tarkemin :-[

galantista toi mutta ei sopinut tohonkaan suoraan, juotu pohjakumia jyrsimään ja tuota putke/letkua muokkaamaan
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

Ebaystä löyty tollanen kuva EVOn Walbrosta. Siinä ainakin näyttäis olevan oikeanlaisia osia mukana. Ja mainostavat että sarja sopii 1-9.?

400-857.jpg


Edit.
Tuossa pikkukuvassa ainakin näyttää oikealta.
M2043893
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

Onko niin että kukaan ei ole pitänyt kädessä Evon asennusarjaa? :nykii Ja viittis kertoa että minkälainen oli...

Sori tää hoputus mut oli kiva tietää varmaksi, niin vois alkaa ettimään oikeaa osaa omaan autoon.... :-\
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

Nelosessa pumppu on yläpäästä letkunpätkällä laipassa kiinni eli ilmeisesti sitten erilainen asennus kuin kolmosessa?
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

Mr mmc sanoi
mikään walbron sarja ei sovi suoraan bolt on vähän joutuu modaamaan.

http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/bensapumppu+ja+tankki/PICT10.JPG

väärin, oma walbro meni heittämällä. Ainut mitä piti "modata" oli kun katkaisin itse bensalinjan tankin ulkopuolelta.
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

osku sanoi
väärin, oma walbro meni heittämällä. Ainut mitä piti "modata" oli kun katkaisin itse bensalinjan tankin ulkopuolelta.

Et viittis sit kertoa et minkälainen kiinnityssarja sulla oli? ??? Joku noista ekassa viestissä olevista...
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

eli tossa kolmosessa menee pumpun lähtö menee suppiloon o renkaan kanssa ? Yleensä noissa sahataan se suppilo pois ja siihen välille kumiletku kahdella klemmarilla....
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

tepi sanoi
eli tossa kolmosessa menee pumpun lähtö menee suppiloon o renkaan kanssa ? Yleensä noissa sahataan se suppilo pois ja siihen välille kumiletku kahdella klemmarilla....

Suppilon kun nykäsee pois niin putkea jää alle sentin pätkä. Siihen tuskin saa letkua pysymään. ::)

Ja ohjeissakin on kuva oikeanlaisista osista...
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

ootko kyselly sielt mist ostit et oisko menny väärin?
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

jooonas sanoi
ootko kyselly sielt mist ostit et oisko menny väärin?

On kyselty ja olis oikea sarja mutta sillä ei kyllä asennus onnistu. :'(

Pistän vielä tarkentavan kuvan ongelmasta et jos jollain löytyis jotain ideoita.

Eli vakio pumpussa olevat osat eivät sovi Walbroon koska lähtöputki on Walbrossa ohuempi ja kiiltävä nuppi paksumpi.
main.php
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

osku sanoi
väärin, oma walbro meni heittämällä. Ainut mitä piti "modata" oli kun katkaisin itse bensalinjan tankin ulkopuolelta.
Oliko se muka ihan samanlainen ku se minkä mulleki lähetit? Omaa sarjaa ainakin piti muokata, jotta se sopi sinne, mutta en muista oliko sentää noin väärä kuin tässä aiheessa oleva pumppu...
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

KaeVuRi sanoi
Oliko se muka ihan samanlainen ku se minkä mulleki lähetit? Omaa sarjaa ainakin piti muokata, jotta se sopi sinne, mutta en muista oliko sentää noin väärä kuin tässä aiheessa oleva pumppu...

Kertokaa nyt ihmeessä että mitä modailitte? :eek:

Tosin oon jo tilannut toisen pumppusarjan. Tilaukseen meni villillä veikkauksella EVO VIII/IX sarja. siinä on ainakin oikean näköiset asennusosat mukana. Sopivuudesta en sit tiedä vielä... ::)
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

lancer evo-r sanoi
Kertokaa nyt ihmeessä että mitä modailitte? :eek:

Tosin oon jo tilannut toisen pumppusarjan. Tilaukseen meni villillä veikkauksella EVO VIII/IX sarja. siinä on ainakin oikean näköiset asennusosat mukana. Sopivuudesta en sit tiedä vielä... ::)

JOs jää käyttämätön pumppu ylimääräseks (walbro) ni voitais hieroo kauppoja. :D
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

KaeVuRi sanoi
Oliko se muka ihan samanlainen ku se minkä mulleki lähetit? Omaa sarjaa ainakin piti muokata, jotta se sopi sinne, mutta en muista oliko sentää noin väärä kuin tässä aiheessa oleva pumppu...

Pitäs mulla olla samanmoine ku sulla.

lancer evo-r sanoi
Kertokaa nyt ihmeessä että mitä modailitte? :eek:

Tosin oon jo tilannut toisen pumppusarjan. Tilaukseen meni villillä veikkauksella EVO VIII/IX sarja. siinä on ainakin oikean näköiset asennusosat mukana. Sopivuudesta en sit tiedä vielä... ::)

En muista enää, eikä kuvia tullu otettua. Korkeintaan tarvittit jotain 8mm vai 10mm bensaletkua 10cm ja työkalut. On se oikiasti aika helppo homma. Jotain 15min-2h siinä menee, riippuen kuinka tarvii työkaluja ettiä :)
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

Mistäs ootte ostellu noita Walbron pumppuja tai sit tota Bosch 044 pumppua?
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

Nyt se on kiinni. :D

Eli EVO VIII/IX sarja sopi suoraan ilman mitään kikkailuja. :D Ja sarjan numero on 400-847

Huonoja kännykka kuvia. Tankkilaitteen keskellä näkyy toi putki jonka sisään pumppun painelähtö menee.
main.php


Sivulta.
main.php


Pumput vierekkäin. Walbro oikealla. Vakio pumpusta toi iso musta muovi holkki Walbroon ja sen päälle o-rengas ja valkoinen muoviholkki jotka siis tulivat sarjan mukana.
main.php


Ja Walbro kiinni ilman mitään virityksiä.
main.php
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

lancer evo-r sanoi
Ebaystä löyty tollanen kuva EVOn Walbrosta. Siinä ainakin näyttäis olevan oikeanlaisia osia mukana. Ja mainostavat että sarja sopii 1-9.?

400-857.jpg

Mikä tarkoitus tuolla mustalla isolla "sukalla" on (pussissa oleva)? Tarkoitettu pumpun päälle ääntä vaimentamaan?
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

En tiedä,ite jätin sen suosista pois,kun ei vakiopumpun päälläkään mitään kortonkia ollut,samaten tuo liitin ja johto on ylimääräiset,ainakin evo kutosen kohdalla.
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

Äänenvaimennus ja tiukempi sovitus paikkoihin joissa orkkispumppu on vähän paksumpi.. Galantin tapauksessa esim. näin oli.
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

päivällä tein testiä 2xwalbron 255hl pumpuilla.....

mulla siis etuvetogalantin tankkiin tungettu 2x pumppu...

EI TOIMI... jos tankissa on vähempi ku puolitankkia hotii ilmaa satunnaisesti...

eli loiske levy pitää väliin tehä ::)
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

Walbro-0013 Mitsubishi 3000GT TT '91-97 143,16 €
Walbro-0014 Mitsubishi Eclipse 1990-94 AWD 143,16 €
Walbro-0015 Mitsubishi Eclipse 1995-98 FWD/AWD

Futurezin sivuilta löytyy vain tuommoset, ei taida käydä evo kolmoseen ?

Tarviiko bensanpaineen säädintä vaihella kun laittaa tuon walbron pumpun, ja joku joskus kirjotti että tyhjäkyntiin vaikuttaa, pitääkö paikkaansa ??
 
Vs: Walbro asennus EVO 3

Veikka sanoi
Futurezin sivuilta löytyy vain tuommoset, ei taida käydä evo kolmoseen ?

Tarviiko bensanpaineen säädintä vaihella kun laittaa tuon walbron pumpun, ja joku joskus kirjotti että tyhjäkyntiin vaikuttaa, pitääkö paikkaansa ??

400-847 On oikean sarjan osanumero. Evo 9 ja joku Supra tais olla mallimerkiltä mut menee suoraan kolmoseen.

Mä en mitään paineensäätimiä ikinä vaihtanut. Hyvin rokkas. ;)
Oliskohan seosmittarissa jotain eroa huomannut kun kone oli kylmä. ::) Mut käynnissä ei ollut mitään vikaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom