Wanteet 3000gt 18" Wai 19" ???

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Niin ois tämönen pahempaa laatua oleva ropleema, elikkäs laittasko 18" vai 19" vanteet,
onko kokemuksia jos laittaa 19" niin tuleeko väkisellä semmonen "Maastoauto" että on pakko madaltaa?

Kuvatkin ois kivoja jos löytyy?   :peukku
 
19" tuskin ainakaan parantaa ajettavuutta, joten ainoa syy niiden laittoon lienee "katu-uskottavuus" tietyissä piireissä. ::) ;D
 
Itsellä on tuossa 19" vanteet, enkä kyllä voi moittia ajettavuutta.. Hyvin toiminu niin radalla kuin normiajossakin. Tietysti ovat hiukan painavammat kuin esim. 17"... Siitä katu-uskottavuudesta en nyt sit tiedä.....
 
mitsumikko sanoi
onko kokemuksia jos laittaa 19" niin tuleeko väkisellä semmonen "Maastoauto" että on pakko madaltaa?

Kuvatkin ois kivoja jos löytyy?   :peukku

Siis korkea horokki se on jokatapauksessa vakioalustalla, oli mitkä vanteet vaan alla.

Tossa omat 19" alut ja madallettu tietysti ~65mm.

128-2845_img_7780.jpg
 
joo-o!

kyllähän se kieltämättä aika hyvältä nuilla 19" madallettuna näyttää.
hmm.. taidan kallistua itsekkin 19" puolelle ja kai sitä on pakko sitte madaltaa, jos vaikka 40mm.

onneksi on talvi aikaa ihmetellä  :driver
 
Pluto sanoi
mitsumikko sanoi
onko kokemuksia jos laittaa 19" niin tuleeko väkisellä semmonen "Maastoauto" että on pakko madaltaa?

Kuvatkin ois kivoja jos löytyy? :peukku

Siis korkea horokki se on jokatapauksessa vakioalustalla, oli mitkä vanteet vaan alla.

Tossa omat 19" alut ja madallettu tietysti ~65mm.

Onkos sulla edessä 8" ja takana 9.5"? Vanteiden huulista päätellen on. :p Noita catalunyoita ei erikokosina 19" taida edes saada eli noin varmaa on?
 
Olen ostamassa omaan wr4:seen 18" vanteita, mikä pitäisi olla et että sopii?
 
and1_ sanoi
Onkos sulla edessä 8" ja takana 9.5"? Vanteiden huulista päätellen on. :p Noita catalunyoita ei erikokosina 19" taida edes saada eli noin varmaa on?

Joo, tonkokoiset on alla. edessä et 40 ja takana 35. Edessä kumit 245/35-19 ja takana 275/30-19
 
Elina75 sanoi
Riippuu vanteen mallista/muodosta, mitään yleisohjetta oikeaan ET:hen ei ole.

Siis vannehan tuodaan lokasuojan reunaan oikealla et:llä. Eli kyllä sen laskea/mitata voi. Toinenasia on että mahtuuko isot jarrut/tai jarrusatulat vanteeseen sisään.
 
Tämä on sitten vain minun mielipiteeni, muttta tuonpa sen silti julki:

Isommassa vanteessa pitäisi käyttää vakio-offsettia ellei ole päteviä syitä tai pakkoa muuttaa sitä. Päteväksi syyksi lasketaan esimerkiksi osuminen iskunvaimentimeen, mutta silloinkin pitäisi miettiä onko saavutettava hyöty sen arvoinen että kannattaa valita väärä offset.

Ulkonäkö ja renkaan saaminen lokasuojan reunaan ei mielestäni riitä perusteluksi muutella merkittävästi auton alustageometriaa ja aiheuttaa samalla esimerksiksi vetelyä urissa.

Itsellänikin on Mitsussa 17" vanteet ET 18 offsetilla ja kyllä vetelee urissa. Vakio olisi ET 24 ja uskoisin että auto käyttäytyisi rauhallisemmin jos sellaiset vanteet jostain olisin löytänyt ja saanut alle sopimaan. Kokonaan toinen juttu lienee se että auto käyttäytyisi vielä paljon paremmin 16" tai 15" vanteilla pidon säilyessä suunnilleen samanlaisena...
 
Pluto sanoi
Elina75 sanoi
Riippuu vanteen mallista/muodosta, mitään yleisohjetta oikeaan ET:hen ei ole.

Siis vannehan tuodaan lokasuojan reunaan oikealla et:llä. Eli kyllä sen laskea/mitata voi. Toinenasia on että mahtuuko isot jarrut/tai jarrusatulat vanteeseen sisään.

Niin no se on kuitenkin aika olennaista että mahtuuko vanne pyörimään vai ottaako satulaan kiinni. Aika usein kuullut että joku ostanut vanteet tietyllä offsetilla "kun kaverinkin vanteet, erimerkkiset/malliset kylläkin, sopivat sillä offsetillä".

Erityisesti 3000GT:ssä missä pelivara on vain muutama milli suuntaan ja toiseen. Rengasliikkeissäkään eivät tahdo uskoa että se on oltava juuri oikein, ja että ongelma nimenomaan siinä että jarrusatula ottaa vanteeseen kiinni jos hiemankin liian suuri et, ja erikoistilauksella hankittuja vanteita saa sitten palautella ja vaihdella. Muissa autoissahan ongelma on lähinnä siinä että ottaako sisältä kiinni iskareihin tai jonnekin.

Sen että sopiiko vanne vai ei, saa tietenkin mitattua, mutta pelkkä ET ei sitä kerro vaan lisäksi pitää mitata satulan ulkonema kiinnityspinnasta (oli muistaakseni jotain 50mm luokkaa), jolloin vanteen puolien sisäreunan täytyy olla vähintään tuon verran vanteen kiinnityspintaa kauempana. Plus vanne tietenkin pitää olla halkaisijaltaan riittävän suuri, että satula mahtuu vanteen sisään (ongelma näissä autoissa lähinnä jos jotkut päivitetyt "big brake" jarrut ja vakio vanteet).
 
Itse olen moneenkin autooni hankkinut vanteet pienemmällä ET:llä kuin vakiot eikä vetelyä ole ilmaantunut yhtään lisää. Rengas sen sijaan vaikuttaa paljon, miten herkästi auto lähtee uriin.
 
Vs: Wanteet 3000gt 18" Wai 19" ???

joo aika kiven alla on vr4 vanteet mitkä passais, on kokeiltu tsw kataloniaa,, piti varmasti passata
niin ei....

pitäs kumminki romi vanteet jostaki saaha kesäksi, joten onko kellään kuvia/tietoa mikä vannemalli passaa varmasti twin turbo malliin, sinne vapariiinhan kyllä menee vaikka minkälaiset...
onko muuten USA mallissa pienemmät jarrut (satulat) mitä tässä euro mallissa turbo?
 
Vs: Wanteet 3000gt 18" Wai 19" ???

mitsumikko sanoi
joo aika kiven alla on vr4 vanteet mitkä passais, on kokeiltu tsw kataloniaa,, piti varmasti passata
niin ei....

pitäs kumminki romi vanteet jostaki saaha kesäksi, joten onko kellään kuvia/tietoa mikä vannemalli passaa varmasti twin turbo malliin, sinne vapariiinhan kyllä menee vaikka minkälaiset...
onko muuten USA mallissa pienemmät jarrut (satulat) mitä tässä euro mallissa turbo?

Euromalleissa (twinturbo) on samanlaiset jarrut kuin 94-99 jenkkimalleissa.
 
Vs: Wanteet 3000gt 18" Wai 19" ???

Mul itsel on 18" OZ ultralegger vanteet edes 8" ja takana 9" ET 35 Evon vanteet ja renkaat sopii just kaarien sisälle pyörimään.
 
Vs: Wanteet 3000gt 18" Wai 19" ???

nakasaki sanoi
Mul itsel on 18" OZ ultralegger vanteet edes 8" ja takana 9" ET 35 Evon vanteet ja renkaat sopii just kaarien sisälle pyörimään.

Eikö nelivedossa kannattais olla samanlevyiset vanteet/kumet edessä ja takana? tai niin olen ainakin ymmärtänyt..
 
Vs: Wanteet 3000gt 18" Wai 19" ???

zac sanoi
Eikö nelivedossa kannattais olla samanlevyiset vanteet/kumet edessä ja takana? tai niin olen ainakin ymmärtänyt..

Ei leveydellä niin väliä, mutta halkaisija pitäis olla sama.
 
Vs: Wanteet 3000gt 18" Wai 19" ???

zac sanoi
Eikö nelivedossa kannattais olla samanlevyiset vanteet/kumet edessä ja takana? tai niin olen ainakin ymmärtänyt..

Ellei halua polttaa viskoa niin renkaiden halkaisija tulisi olla sama. Leveyskään ei kovi npaljoa mielellään saisi heittää, koska kulumisen pitäisi pysyä suhteellisen tasaisena että ei tule kokoeroa ajan mittaan.
 
Vs: Wanteet 3000gt 18" Wai 19" ???

Miten muuten Stealth twin turbo 93 usa malli
onko samat jarrut kun euromallin mitsuissa? (turbo)
:nykii
 
Vs: Wanteet 3000gt 18" Wai 19" ???

Käsittääkseni samat gen1 jarrut on molemmissa.. Vuodesta -94 eteenpäin gen2 jarrut..
 
Vs: Wanteet 3000gt 18" Wai 19" ???

mitsumikko sanoi
Miten muuten Stealth twin turbo 93 usa malli
onko samat jarrut kun euromallin mitsuissa? (turbo)
:nykii

Riippuu myös valmistuskuukaudesta, jarrut vaihtui isompiin vuosimallin 93 lopulla.

Tunnistus on helpointa tehdä jarrulevyn halkaisijasta, edessä gen1 jarrut 295mm, gen2 313mm. Takaa erottaa helposti satulasta koska gen1 1-mäntäinen ja gen2 2-mäntäinen.
 
Takaisin
Ylös Bottom