Webasto/Eberi asennus 2.0 DI-D Grandikseen?

Jape_79

New Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2014
Sijainti
Varkaus
Ensimmäisten -12 asteen pakkasten jälkeen alkoi kaipaamaan lisää ja nopeammin lämpöä diesel grandiksen hyttiin. Itsellä siis -05 2.0 DI-D Grandis.

Kenelläkään kokemusta jälkiasennettuna noista laitteista? Kävin kysymässä hintaa asennettuna kahdesta paikallisesta yrityksestä, toisessa tarjous Eberistä Easystart R+ kaukosäätimellä 2130€ ja seuraavassa samalla combolla 2500€ :nykii Äkkiseltään tuntuu koville hinnoille kun laite ja kaukosäädin itsessään eeperi.com sivuilla kustantaa 1170€

Onkohan tuossa ilmastoinnin ohjauksessa jotain erikoista kun ensimmäisessä paikassa selitti että siihen tarviis jotain lisä boxeja? Kävi mielessä että jos olis hommannu laitteet itse ja asennuttanut jossain muualla.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Webasto/Eberi asennus 2.0 DI-D Grandikseen?

Webaston ohjetta kurkkasin, niin näyttäisi olevan Grandikseen asentaminen "pala kakkua". Ilmastointi tarvii muutaman diodin, muuten ei mitään erikoista.
Laite kuskinpuolelle puskurin sisään ja tankkisarja tarvitaan polttoainelinjan kytkentään.
Toki, kyllä siinä aikaa menee, ennen kuin kaikki on asennettu.
 

Jape_79

New Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2014
Sijainti
Varkaus
Vs: Webasto/Eberi asennus 2.0 DI-D Grandikseen?

pexi sanoi
Webaston ohjetta kurkkasin, niin näyttäisi olevan Grandikseen asentaminen "pala kakkua". Ilmastointi tarvii muutaman diodin, muuten ei mitään erikoista.
Laite kuskinpuolelle puskurin sisään ja tankkisarja tarvitaan polttoainelinjan kytkentään.
Toki, kyllä siinä aikaa menee, ennen kuin kaikki on asennettu.

Kiitti vinkistä! Kävin kysymässä voisiko tuon puhaltimen ohjauksen tehdä kuten Webastossa, soittivat perään asiaa tutkittuaan että tuo onnistuu ja asennettuna hinta putoaa 1950€ kun voivat jättää FanMasterin tarjouksesta pois. Ei tuo nyt ihan kohtuuton hinta ole jos ajattelee asennukseen tarvittavan 1,5-2 päivää kuten kertoivat, tosin hankkiakseen tuon kasan € joutuu raahautumaan useampana aamuna toimistolle :)
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Webasto/Eberi asennus 2.0 DI-D Grandikseen?

Jape_79 sanoi
Ei tuo nyt ihan kohtuuton hinta ole jos ajattelee asennukseen tarvittavan 1,5-2 päivää kuten kertoivat

Riippuu tietysti päivien pituudesta, mutta kyllä tuon ammattimieheltä työpäivässä pitäisi paikalleen mennä.

Laita itse, viikonlopussa tuon asentaa ensikertalainenkin.
 

Jape_79

New Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2014
Sijainti
Varkaus
Vs: Webasto/Eberi asennus 2.0 DI-D Grandikseen?

pexi sanoi
Riippuu tietysti päivien pituudesta, mutta kyllä tuon ammattimieheltä työpäivässä pitäisi paikalleen mennä.

Laita itse, viikonlopussa tuon asentaa ensikertalainenkin.

Jos korjaamoiden tuntiveloituksesta takaperin laskee niin eipä tuohon taida jäädä kun työpäivän verran tunteja, tiedä sitten miksi haluaavat auton pitää pajalla pari päivää ???

Katselin Webaston ohjetta ja eihän tuo mahdottomalle urakalle vaikuta, kun ei vaan oikein ole aikaa eikä paikkaa asennukselle. Paikan vielä saisi järjestymään mutta kun työn puolesta on jo viikolla paljon kotoa poissa niin viikon loppuna puuhailee mielummin perheen kanssa kun hommailee itestään pajalla auton kimpussa :)

Pitääpä hetki vielä puntaroida maksaisiko asennuksen (nuukana miehenä sydän verta itkien) vai näprääkö keksinnön itse paikalleen, siitä olen kuitenkin vakuuttunut että pakko tuo laite on saada :peukku
 

Diddi

Grandis DI-D -09
Liittynyt
16 Maaliskuu 2013
Vs: Webasto/Eberi asennus 2.0 DI-D Grandikseen?

Maksoin Turun seudulla 1650 € eberi 5 kw + remuc gsm asennettuna. Viime syksynä laitettiin ja lämmitin Wihurin maahantuoma. Asennus kesti yhden täyden työpäivän. Hinnat pyöri pienemmillä pajoilla 200 € sisällä, isommat meni yli 2000 €.
Minulla invite-ilmastointi, jossa nupissa pysyy asennot "muistissa". Puhallinnupin taakse tuotiin yksi herätejohto. Pyydä laittamaan myös kesä-asennon kytkin johtosarjaan, jos päädyt Remuciin. Tai toinen ohjausjohto. Jos on alle -10 C pakkasta käytän aina 30 min eberiä ja sisäilmankiertoa. Hankin myös 80Ah AGM-akun. Remucille tulevassa johdossa oli sen verran jännitehäviötä, että piti korottaa katkaisurajaa. Muuten pätki lämmitintä turhaan.
Päädyin eberiin, koska osia saa pienemmissä kokonaisuuksissa. Kaupan päälle saa suihkuturbiinin äänet, kun lyö laitteen tulille.
 

Jape_79

New Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2014
Sijainti
Varkaus
Vs: Webasto/Eberi asennus 2.0 DI-D Grandikseen?

Diddi sanoi
Maksoin Turun seudulla 1650 € eberi 5 kw + remuc gsm asennettuna. Viime syksynä laitettiin ja lämmitin Wihurin maahantuoma. Asennus kesti yhden täyden työpäivän. Hinnat pyöri pienemmillä pajoilla 200 € sisällä, isommat meni yli 2000 €.
Minulla invite-ilmastointi, jossa nupissa pysyy asennot "muistissa". Puhallinnupin taakse tuotiin yksi herätejohto. Pyydä laittamaan myös kesä-asennon kytkin johtosarjaan, jos päädyt Remuciin. Tai toinen ohjausjohto. Jos on alle -10 C pakkasta käytän aina 30 min eberiä ja sisäilmankiertoa. Hankin myös 80Ah AGM-akun. Remucille tulevassa johdossa oli sen verran jännitehäviötä, että piti korottaa katkaisurajaa. Muuten pätki lämmitintä turhaan.
Päädyin eberiin, koska osia saa pienemmissä kokonaisuuksissa. Kaupan päälle saa suihkuturbiinin äänet, kun lyö laitteen tulille.

Itekkin tuohon Remuc ohjaukseen olen kallistumassa jos ja kun Eberin hommaan, Eberin oma GSM ohjaus kun ei tue Windows puhelimia. Täällä Savon korvessa ei ole liikaa paikkoja josta hintoja kysellä(jos mielii samalla kylällä kestää), Eberiä myy ja asentaa kaksi pajaa ja Webastoa yksi paja. Noista kysyttynä hinta haitari ollut tosiaan tuon 1950€-2500€. Jos vielä kysyisi hintaa pelkälle asennukselle ja Eeperin kautta hommais laitteet. Säästäisihän tuossa jonkun 700€ jos ite näpräisi laitteet paikalleen muutta kun ei tuota vapaa-aikaa muutenkaan ihan liikaa ole.

Onko tuo Eberi sitten kovinkin äänekäs kun suihkuturbiiniin vertaat? Parkkipaikoilla pistänyt merkille lähinnä "pöhinää" vastaava ääntä autoista joissa ollut lisälämmitin päällä...
 

Diddi

Grandis DI-D -09
Liittynyt
16 Maaliskuu 2013
Vs: Webasto/Eberi asennus 2.0 DI-D Grandikseen?

Kyllä se ihmisten huomiota kiinnittää kun lähtee päälle. Ääni kovenee ja sauhua pukkaa moottorin alta.
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Webasto/Eberi asennus 2.0 DI-D Grandikseen?

Kyllä toi Eberi aika pauhun pitää. En tiedä, että onko se sen äänekkäämpi kuin Webastokaan. Mulle ei ainakaan ole mitään merkitystä äänellä.
Hyvä se on, että kuulee sisälle, että lähtikö se päälle.
 

Argento

New Member
Liittynyt
10 Syyskuu 2008
Vs: Webasto/Eberi asennus 2.0 DI-D Grandikseen?

Minä asennutin vm06 DiD Grandikseen Webaston kaukosäädöllä pari vuotta sitten täällä Savossa.

Hommasin Webaston ja kaukosäätimen itse ja asennuksen teetätin autoliike Miettisellä, eli heillä on ainakin kokemusta Webaston asennuksesta Grandikseen.

Koko homman hinnaksi tuli noin 1500€, sis kaikki osat ja työn.
 

Jape_79

New Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2014
Sijainti
Varkaus
Vs: Webasto/Eberi asennus 2.0 DI-D Grandikseen?

Diddi sanoi
Kyllä se ihmisten huomiota kiinnittää kun lähtee päälle. Ääni kovenee ja sauhua pukkaa moottorin alta.

Teemu T. sanoi
Kyllä toi Eberi aika pauhun pitää. En tiedä, että onko se sen äänekkäämpi kuin Webastokaan. Mulle ei ainakaan ole mitään merkitystä äänellä.
Hyvä se on, että kuulee sisälle, että lähtikö se päälle.

Onkohan noissa jälkiasennettuna huonommat äänenvaimentimet kun jos on alkuperäisasennuksena... Mitsu vaihtui hetki sitten -08 farkku diesel Mondeoon, tuossa on orkkis webasto ja siitä kuuluu ainoastaan pieni tohina kun on lämmöt päällä...
 

Jape_79

New Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2014
Sijainti
Varkaus
Vs: Webasto/Eberi asennus 2.0 DI-D Grandikseen?

Diddi sanoi
Maksoin Turun seudulla 1650 € eberi 5 kw + remuc gsm asennettuna. Viime syksynä laitettiin ja lämmitin Wihurin maahantuoma. Asennus kesti yhden täyden työpäivän. Hinnat pyöri pienemmillä pajoilla 200 € sisällä, isommat meni yli 2000 €.
Minulla invite-ilmastointi, jossa nupissa pysyy asennot "muistissa". Puhallinnupin taakse tuotiin yksi herätejohto. Pyydä laittamaan myös kesä-asennon kytkin johtosarjaan, jos päädyt Remuciin. Tai toinen ohjausjohto. Jos on alle -10 C pakkasta käytän aina 30 min eberiä ja sisäilmankiertoa. Hankin myös 80Ah AGM-akun. Remucille tulevassa johdossa oli sen verran jännitehäviötä, että piti korottaa katkaisurajaa. Muuten pätki lämmitintä turhaan.
Päädyin eberiin, koska osia saa pienemmissä kokonaisuuksissa. Kaupan päälle saa suihkuturbiinin äänet, kun lyö laitteen tulille.

Oletko seurannut paljonko eberin käyttö nostaa keskikulutusta? Kauhistuin ensin kun pakkasilla kuutus pomppasi melkein 2l/100km (3 lämmitystä päivässä ja nurkka pyörittelyä), sitten tuli mieleen että onkos tuolla loppupelissä väliä maksaako lämmityksen sähkölaskussa vai polttoaineessa. Toinen plussa tuli kun töistä lähtiessä hyppäsi lämpimään autoon ja tuli vilkaistua viereen kun työkaveri raappaa laseja rystyset harmaana, eipä ite tarvinnut :driver
 
Ylös Bottom