Zecun Legnum VR-4

Zecuel

Member
Liittynyt
18 Heinäkuu 2021
Noniin, pistetääs tälläinenkin tänne pystyyn

(keskustelu TÄÄLLÄ)

Karvan alta vuosi sitten tuli hommattua -99 A/T Legnum VR-4. Tämä on itselle ensimmäinen "harrasteauto", edellisenä kulkupelinä oli Honda Civic. Ostaessa oli jo tiedossa ongelmia; puskuri on joku lasikuitu kopio ja siinäkin vahinkoa, etu-umpioista puolet kiinnikkeistä rikki, BC-racingin alustasarja oli täysin loppuun ajettu, AYC valo paloi ja helmojenkin alla oli vielä pari ruostereikää, oikea kylki on joskus maalattu uudelleen (sentään ihan ok jälkeä), sun muuta. Noh, vanha auto, sinänsä odotettavissakin että ongelmia löytyy.

1653768848067.png


1653763403826.png


1653766054667.png


Noh, ensimmäisenä auto meni ruostekorjaukseen, helmojen alta ei onneksi löytynyt lisää ruostetta.

Seuraavaksi meni alustasarja vaihtoon, Tein sarja tuli japanista ja vaihdoin parkkipaikalla. Edellinen sarja oli pistetty niin matalalle että pohja oli raapinut maata melko huolella, ei sentään rikkonut mitään mutta ainakin pakoputki oli ottanut osumaa.

1653768889621.png


1653768837767.png


Vuotava pakoputki oli seuraava projekti; putkisto on luultavasti Fujitsubo, varmuudella en tosin tiedä. Kutakuinkin jokainen laippa kohtuullisesti kierona. Takavaimennin joku edellisen omistajan kyhäämä; takakontista löytyi histaamisen oppikirja, jälkikin oli vähän sen näköistä! Vieläpä ripustin jätetty laittamatta niin koko putken loppupää roikkui vasta seuraavasta ripustimesta keulaa kohti.

1653768862808.png


Vanhat takakonttiin vedetyt mankan kaapelit sai kyytiä. Pitänee joskus viritellä itsekin jonkinmoinen tynnyri sinne.. Mankka vaihtui edellisen auton mankkaan.

1653769046972.png


Hetken aikaa sai olla auto rauhassa, kunnes laturi ulisi kuolemanlauluaan. Noh, parkkipaikalla sekin vaihtoon. Samalla korjaantui AYC vikavalo; taisi olla kyse vaan alhaisista volteista tai jotain. (kuvassa work-in-progress)

1653769092266.png


Siihen vielä päälle perus huollot; kaikki öljyt mitä autosta löytyy, tulpat, venttiilikoppien ja tulpanreikien tiivisteet, akseleiden suojakumit, ohjaustangon suojakumi, jne jne.

1653769144087.png


Miltei koko talven sai ajella menemään, kunnes tuossa pari kuukautta sitten alkoi kolkutus.. Aluksi ajattelin että joku hydraulinen nostin jumissa, mutta stetoskoopilla kuunnellen ääni tuli selvästi alakerrasta. Parkkipaikalla en kuitenkaan viitsinyt tuota moottoria purkaa niin auto meni deltalle, moottori purettavaksi. Suostuivat jopa vaihtamaan automaattivaiheiston manuaaliseen samalla, olihan tilaisuuteen nyt tartuttava vaikka ihan tarpeeksi konkurssi tulee muutenkin :)

1653770069662.png


Vaihteisto sekä muut tarvittavat osat löytyi briteistä. Mukana tuli kevennetty Evon vauhtipyörä, pistin kanssa tilaten siihen adapterin briteistä & uuden evon vakiokytkimen ja paineasetelman. Joskus hamassa tulevaisuudessa tarkoitus nostaa tehoja mutta eiköhän tuo vakiokytkin pidä siihen asti ihan hyvin.

(ps. autoloota jäämässä lähiaikoina ylimääräiseksi kunhan saavat manuaaliaskin asenneltua)

Kesävanteet lienee jostain Nissan QashQaista, niiden tilalle tuli hommattua Evo X BBS vanteet mutta alle en vielä konerikon ansiosta ehtinyt taiteilla.

Sellaista tähän alkuun, postailen kuvia lisää kun moottorin korjaus & vaihteisto on saatu vaihdettua.. Ei tästä autosta projektit lopu kesken.
 
Viimeksi muokattu

Zecuel

Member
Liittynyt
18 Heinäkuu 2021
No niin. Auto pääsi pari kuukautta sitten huollosta takaisin ajoon, tällä kertaa manuaaliaskilla.
On muuten vähän eri peli ajaa kuin autolootalla!

Evon vanteetkin tuli laitettua alle. Sopii kuin nenä päähän.

1672051710448.png


Projektia edelleen riittää, mutta nyt on sentään ajokunnossa ja tuntuu kukkuvan kuten kuuluu.
Seuraavaksi menee laajakaista putkeen & jarrut vaihtoon. Kesällä pitäisi ainakin kuskin ovi purkaa kun vesisulku ottanut vähän osumaa, lukko tuppaa jäätymään. Pakoputkellekin pitäisi jotain keksiä kun laipat tuntuu edelleen vuotavan.
 
Ylös Bottom