´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Aloitetaas uusi päiväkirjakertomus kun kerta Mitsu viimein saapui kotiin. :)

Tuli tarve vaihtaa isompaan autoon niin siitä se ajatus sitten lähti. Vanha Evo kolmonen meni elokuussa kaupaks ja sit alettiin etsimään isompaa autoa. Ihan alkuksi mietittiin Toytoa Aristoa. Vanhempi korisia oli nettiautossa useampia mutta uudempi kori näyttä omaan silmään paremmalta. Niitä ei sitten ollut montaa myynnissä.
Blazespeedillä oli yksi musta johon kävin tutustumassa kun en ollut koskaan nähnyt yhtään Aristoa lähempää. Kyseinen yksilö oli tupakoitu ja muutenkin epäsiisti/epäkohtia täynnä joten se ei sytyttänyt yhtään. Mutta selvisi samalla että niinkin isossa autossa on todella pienet sisätilat...

Kotiin päästyä otinkin yhteyttä Mamasaniin. Kyselin sieltä vielä että missä hinnoissa Aristot liiikkuu. Olivat huomattavasti halvempia kuin Blazespeedillä. ;)
Pari päivää tutkin vielä erilaisia autoja. Mietittiin mm. Autech Stageaa mutta Mamasanin Nokonzok ampui ne haaveet alas, hinnan ja kilvittämisen suhteen. :)

Ei muutakuin Legnum hakuseen sit vaan. :peukku
Ehdot tais olla: valkoinen Type-s pienillä kilometreillä. Tietysti hyväkuntoisena.
Taisi mennä pari kolme viikkoa eikä kuulunut mitään. Mutta sitten löytyi grade 4.5 Type-s.
Nyt oli kuulema niin hyvä yksilö että siitä voi joutua maksaan vähän enemmän. Jätin tarjouksen hieman alakanttiin eikä suuria odotuksia ollut mut niin vaan kävi että sain auton. :D

Kuvaa japanista.
main.php


Syyskuusta asti kestänyt raastava odotus on ohi. Tänään kävin hakemassa Legun kotiin. 8)
Muuten vakio mutta kuskin penkki on vaihdettu Recaron johonkin yleismalliin? Ja penkki on liian alhaalla eikä sitä saa liikutettua riittävän taakse. :( Kun vain löytäis jostain alkuperäisen etupenkin... :p

main.php


main.php


Hommasin jo valmiiksi Evon ratin joka oli hieman huonossa kunnossa, mut verhoilemalla sen uudestaan siitä tuli ihan asiallinen.

Ennen
main.php


Ticabon käsittelyn jälkeen
main.php


Stereot on ainakin vaihtolistalla kunhan vaan saa eka pakolliset massaukset, lohkolämppärin ja jakopään hoidettua...

Tänne voi höpistä...
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36550.0
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Ratti vaihtui tänään. Simppeli bolt on-tunaus.

Nardi
main.php


Momo. On musta vaikka kuvassa näyttääkin joltain muulta. :)
main.php
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Tullista tuli postia tänään. Haluaisivat autoveroa 2297,74€.
Taitaa olla aika linjassa muiden kanssa? Ite ainakin tyytyväin kun varauduin 3kilo euroon. ;D

Nettiauton verrokit oli ollu:
-96 137tkm 7500€
-97 54tkm 9500€
-98 101tkm 10500€

Yleinen pyyntihinta 9369€

Kohta sais sit peltikilvet. :driver
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Pientä säätämistä ollu kilpien kanssa. Puoltoista viikkoa yrittänyt saada Karkkilan konttorilta kilpiä mutta sieltä ollu sihteeri sairaslomalla pitkään ja rekisteröinti on ollut suljettu. :( Ensi maanataina loppuu virta tarrakilvistä niin meinasi jo tulla hätä. :)

No mutta Lohjalla on rekisteröinti auki myös lauantaina niin tänään kävin sieltä hakemassa kilvet. :peukku

Honda miehet on kateellisia mulle nyt. ;D
main.php
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Lohkolämmitin sisähaaroineen sujahti paikalleen. Vois sanoa ettei ihan puhaltamalla mennyt paikalleen mut sinne se kuitenkin meni. :mad:

Tuolla on hyvä ohje jonka mukaan mäkin toimin. Ohjeessa on hieman kaunisteltu tota sisätökkelin läpivientiä. ::)
http://www.mitsubishiclubfinland.com/wiki/index.php?title=EC5x_lohk
Tässä vaiheessa viimeistään pitää ottaa apukuskin puolelta rengas irti ja purkaa sisälokasuoja. Kun kaapelin saa läpi pyöräkotelon puolelle pitää se viedä kuvassa toisesta punaisella merkitystä läpiviennistä matkustamon puolelle. Matkustamossa on käännettävä hansikaslokero kokonaan auki, eli sivusta pois se stoppari. Kaapelin voi sisällä viedä sitten haluaamaansa paikkaan apukuljettajan jalkatilassa.

Läpimenokumin takana on äänenvaimennusmattoa ja johdon pitäisi heti sisälle mentyä kääntyä jyrkästi. Tilaa ei ole sisäpuolella olenkaan. Tuurilla taisin ite onnistua. :)

Kuva siis hanskalokeron takaa. Jostain se johto tulee... ;)
main.php


Posti toi tänään myös kesävanteet. 8)
Ultralite GTII 18x8.5
main.php


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36550.0
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Etupuskuri ja kaarilevikkeet purettu maalausta varten. Etupuskurissa on muutamat jäljet jotka kaipaavat maalaria samoin levikkeissä. Muuten auto on melko siisti niin ei sen enempää tarvii nyt ainakaan maalailla.
Levikkeiden tiivisteet on aika korput. :-\ Eikä niitä taida saada mistään uusiakaan? Tietääkö kukaan että onko ne alkujaan olleet korinväriset vai valkoiset tai jotain muuta? Pitäiskö ne nyt vetää korinväriin vai selvästi johonkin eri... ???

Muutamia mielenkiintoisia juttuja löytyi japanin poikien jäljiltä. :)
Vissiin puskuri saanut joskus osumaa kun oli kiinnikkeitä rikki ja sumarit oli vähintäänkin jännät. ;)
main.php

main.php


Liitimiä irroittaessa sumareista sit jäikin toisesta johdot käteen. Johdot ei näyttäneet edes pahasti hapettuneilta... Teippimytty auki ja siltähän sitten löyty jonkun Pelle Pelottoman liitokset. ;D
main.php

Johtoja oli jatkettu n.10cm eli näitä liitoksia oli yhteensä 4, kun molemmat puolet oli "korjattu".
Vähän tinaa ja kutistesukkaa ni luulis ainakin pitempään kestävän kuin aiemmat liitokset. :D
main.php


Takakaarista oli käännetty pokkaukset ylös ja maali oli niistä lohennut pois. Hiomalla ruosteet pois, maalaus ja massaus.
Kuvassa pohjamaalaus käynnissä.
main.php
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Auto on kasattu maalauksen jälkeen ja taas ajossa. :driver

Pistetään kuvia sitten kun saa auton puunattua kunnolla.
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Radion vaihto osottautui melkoiseksi työmaaksi. 4 tuntia sain kulumaan. :D
Purkaminen otti jonkun verran aikaa. Autossa oli siis: Mitsu merkkinen TV/DVD/NAVI ja Kenwoodin MD/CD-soitin ja 6 CD-vaihtaja. Noiden laitteiden välillä oli sit tuhat kilometriä johtoa. ;D
Kuvat puhukoon puolestaan.

Tossa kaikki purkit jotka löyty.
main.php


Johto hässäkkää radion takana.
main.php


Johtosarja. 8)
main.php


Akkukone antaa vähän mittakaavaa.
main.php


Tein myös jännän löydön. ECUn kyljessä on Mine´s tarra. Onkohan sielä Mr.Niikura käynnyt vai onko tuo kaikkissa muissakin ECUssa?
main.php


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36550.0
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Kesärenkaat työnsin alle. Hienosti mahtuu pyörimään matalan alustan kanssa ilman mitään hankaamisia.
Vanteet siis kokoa 18x8.5 et 35 ja renkaat 225/40.

main.php


main.php


main.php
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Teipit lähti pois kyljistä. Oli muuten pikkasen tiukassa. Lämmittämällä ei lähtenyt kuin pikku paloja ja vaikka lähtikin isompi palanen niin liima jäi autoon. Sinoli, tinneri tai mikään muukaan myrkky ei liottanut liimaa pois. :mad:
Onneks löysin toffee-laikan jolla sit sai hitaasti hierottua teipit ja liimat pois...

Joku päivä pitäis vielä tehdä jarrusatuloille jotain. Ilkeen näköiset ovat vanteiden välistä. :p
Kysymys: Maalaanko ne mustaks vai kullataiseksi (vanteiden väri) tai jollakin muulla värillä?
Punanen ei ole vaihtoehto! :)
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Jarrujen huoltopäivä oli tänään. Edestä oli alemmat liukutapit hieman kuivana ja jäykät, muuten kaikki oli kunnossa.
maalasin satulat samalla. Niistä tuli nyt kuitenkin kultaiset. 8)
Omasta mielestä sopivan hillityt, eivät hyppää liikaa silmille...
_small.jpg


_small.jpg
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Maalipinta oli melko naarmunen ja mattaantunut niin kiilltoksella siitä tuli loistavan hyvä. ;) Kiitokset Mystisellegalantille. :peukku
ECU oli Mine´s:n ohjelmoima ja ilmeisesti korkeempi oktaanisella bensalle kuin mitä suomesta saa niin samalla sekin tuli säädettyä. Mystinen voi kertoa siitä ite lisää.

Pari kuvaa siitä että myös valkoinen voi olla kiiltävä. 8)

_small.jpg


_small.jpg


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36550.0
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Nythän kävi niin, että viime viikolla autopesukoneen kuivaimessa oli pieni toimintahäiriö ja se nappas takasiipeen kiinni.
Joku kuitenkin kysyy että mitä se auto sielä koneessa teki. :D Auto oli kiillotukseen menossa niin sen takia olen sitä koneessa pessyt. ;)

Tollasen jälki sit jäi siipeen.
_small.jpg


Tänään siipi irti korjausta varten ja huomasin että keskijalka oli painanut myös luukun pellin lommolle. Nyt on vaihteeks auto taas maalattavana... :p
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Legnumi on täristänyt jo jonkun aikaa pikkasen 80-110km/h vauhdissa. Ajattelin et joku rengaspaino olis tippunut tai jotain muuta pientä... Auto seiso 2 viikkoo kun oli maalauksessa ja viime perjantain kun sain auton kuntoon niin täristys oli sitä luokkaa et piti tarkistaa että kaikki renkaat on kiinni. No kaikki oli kiinni ja vasen etuvanne tulikuuma! :seina

Pitikin kehua vähän aikaa sitten, että jarrut on hyvässä kunnossa. :-[

Jarru auki ja toinen mäntä oli tämän näköinen.
main.php


Mäntä putsaten ja vain pientä rupua jäi jäljelle. Kuitenkin niin pientä että ei aiheuta sen enempää toimenpitetiä.
main.php
Onnistunut kännykkäkuva muuten. ;D

Palat kuitenkin oli palaneet sen verran että Camskillille lähtee tilaus. Samalla voi tilaa termostaatin kun sekin on talvesta asti odottanut vaihtoa. Myös apulaitehihnan kiristinrulla näyttää olevan tiensä päässä...

Mitäs paloja tytöt ja pojat on tilailleet tuolta? Näyttää olevan monta vaihtoehtoa aina Ferodosta, vihreisiin/punaisiin ja 15€ tarvikepaloihin asti...
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Camskillille lähti tilaus. Paketissa pitäisi olla Greenstuff etu- ja takajarrupalat, termostaatti ja ohjainrulla ilmastoinnin hihnalle.
Palat vaihtoon niin voi käyttää auton katsastuksessa sitten.

Renkaat pitäisi muutoskatsastaa samalla. Pitäisiköhän mulla olla otteessa jokin maininta tosta madalluksesta? Auto on kuitenkin maahantulokatsastettu tolla Ralliartilla eikä mitään lue otteessa siitä... Samalla senkin tietysti pyytää otteeseen, mut tuli vaan mieleen. :)
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Jarrupalat vaihtuivat Green Stuffeihin. Noihin päädyin ihan sen takia että eivät juuri pölyä ja normiajoon ihan riittävät. Samalla vaihdoin jarrunesteenkin. Vanha oli todella tummaa. :p

Ohjaustehostimen hihnankiristimen laakeri oli aivan loppu. Camskillilta sain uuden kiristimenrullan. Se olikin ylättävän helppo homma vaihtaa. :D Termostaattiakin kattelin mutta se näyttikin sen verran isommlta työmaalta että jääköön syksyä odottamaan. ;D

Jarrupolkimen tuntuma muuttui heti paljon jämäkämmäksi uusilla paloilla ja tuntuvat pitävän selvästi paremmin kuin vanhat. Johtunee siitä että etupalat olivat ihan palaneet...

Kovin tylyn väriset noi palat kyl on. Kuva on nokia laatua mutta oikeesti noi on sellaset kirkkaat Kawasakin vihreet. :-[
main.php
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Vaihteistoöljyä lisäsin pikkaisen. Litra meni että sai kylmänylätasoon. ::)

Remontti edessä...
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Masiina leimattu ilman mitään sanomisia. :) Pienenpieni jännitys oli kun kaikki vakio etusumarit ja orkkis takavalot oli paikallaan. Viidelle löyty myös vyöt autosta. Renkaatkin oli japsi-malliset ilman E-merkkiä. Ne vieläpä oikeen muutoskatsastettiin. ;D

Ainut että joutu koko hommasta yli sata euroa köyhtymään... :seina
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Tollanen raivaussahanterä löyty.

_small.jpg


Möykky

_small.jpg


Kirjotellaan huomen paremmin...
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Joo eli siis kevyt öljyvuoto oli vaihteistossa. Kun auto mulle tuli niin oli jo sillon hikoillut koneen ja laatikon välistä punaista öljyä, mut nyt kesällä alkoi oikeen merkaamaan reviiriä varsinkin kun oli ajanut auton kuumaksi.

Turbiiniakselin stefa sielä vuosi. Stefassa ei näkynyt oikeen mitään vikaa ja hetken epäiltiin että vika ei välttämättä olekkaan siinä. :-\
Pieni epäilys oli tuota kuvassa näkyvää kehää kohtaan.
_small.jpg


Uutta stefaa kun alettiin ihmettelemään ni se oli kaksi millii vanhaa kapeampi. Vanha oli just kolonsa kokoinen ja tämä uusi menee ns. pohjaan asti. Turbiinia tarkemmin tutkiessa näkyi akselin ympärillä pientä kiilottumaa. Eli ilmeisesti stefa on napannut pikkusen kiinni turbiiniin ja lähtenyt pyörimään ulkoreunastaan. Stefa vaihto varaosanumeroakin niin ilmeisesti parannettu malli...

Kamera jäi kotiin ei kunnolla tullu ikuistettua tuota hommaa. :-[ Mut toivottavasti ei tarvii enään koskaan irrottaa laatikkoa tosta. ;)

Vetarin sisäpäänkumikin oli rikki niin oli helppo uusia. Maljassa oli jäljet mutta sormella ei tuntenut mitään eli ei pitäis heti alkaa täristään sieltä. :)

Huono kuva
_small.jpg


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36550.0
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Pääsin vihdoin eroon tosta Recaro-penkkistä. :D Vastahan vuoden verran sitä oonkin ettinyt. Nyt on molemmat alkuperäiset etujakkarat ja yksi ylimääräinen. ;D Kiitokset Febizille vaan kaupoista. :peukku
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Tarkoitus olis päivittää valoja seuraavaksi. Eli xenonit lyhkäsiin ja pitkiin. Noi vakio valot on melko surkeat ja keula on sen mallinen että siihen ei oikeen fiksusti saa lisäpitkiäkään. :-\
Lyhkäsiin tietysti R-polttimot. Pitkien kanssa vielä mietitään että laittaako 50W vai 35W...

Hieman vertailevaa kuvaa nykyisistä tuikuista. Kaikkihan tietää että kuvat eivät aivan vastaa todellisuutta mut melko läheltä kuitenkin.

Lyhyet
_small.jpg


Pitkät
_small.jpg


Kuskin paikalta lyhyet
_small.jpg


Ja pitkät
_small.jpg
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Alustan massaus jäi viime keväänä tekemättä niin nyt oli sen aika. KENTin kotelosuojaa koloihin ja onkaloihin. WURTHin alustamassaa sit pohjaan kauttaaltaan. Japanissa oli ilmeisesti tehty joku myyntimaalaus pohjaan kun se on mustaksi maalattu. ??? Siistin näköinen oli kuvissa ja nopealla vilkaisulla mutta muutamissa saumoissa oli pientä ruskettumaa havaittavissa. Mutta ei oikeen vielä edes kukaksi voi kutsua...

Tuota ohjaustehostimenhihnan kiristintä hieman ihmettelin kun tuntuu olevan klappia reilusti. Camskilliltä tilattu ja kesällä vaihdettu ja jo nyt väljä. :p Otin sen irti ja laakeri tuntui terveeltä mutta poikittaista väljää aika reilusti. Pysty suunnassa ei yhtään. Hitto kun ei tullut silloin uutena katottua et kuuluuko olla tollanen? Vanha meinaan oli samanlainen.
_small.jpg


Pikkaisen tuninkia laitettiin myös. ;)
_small.jpg



http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36550.0
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Viikko sitten halkes jäähdyttimen pääty. Briteistä onneksi tuli uusi vajaassa viikossa niin ei tarvinnut kovin kauan seisottaa autoo.
Aika selkee oli huomata tuo halkeema. Ilmeisesti useammasta Legusta mennyt samanlailla halki.
_smaller.jpg


Sen vaihdossa ei mitään ihmeellistä ollut onneksi. :)
_smaller.jpg


Ropellit vanhasta uuteen.
_smaller.jpg


Tyhjää...
_smaller.jpg


Sitten olikin tulppien vaihtovuoro. Kylläpäs Legusta saa irrottaa osaa pois edestä että saa noi takimmaiset vaihdettu. :p
Viime aikoina ollut havaittavissa nykimistä reippaammassa kiihdytyksessä niin tilasin samalla uuden tulpanjohdotkin.

Etummaiset eli 2, 4, 6 tulpat löyty helposti.
_smaller.jpg


_smaller.jpg


1, 3, 5 tulppaa joutukin sit hetken kaivelemaan ennen kuin sai ne näkyviin.
_smaller.jpg


_smaller.jpg


_smaller.jpg


Sithän siinä kävi tietysti niin että 3 ja 5 tulpankolot oli aivan öljyssä. Eikä tähän hätään tietenkään ollu uusia tiivisteitä eli joutuu uudestaan irroittelemaan kaiken. :-\

Tässä on jo kolot pesty.
_smaller.jpg


Oli muuten japanin poikakin päässyt helpolla. Arvatkaa kumpi tulppa on takimmaisesta lohkosta? ;D
_smaller.jpg

Kaikki kolme oli samanlaisia. :p

Uudet letkut.
_smaller.jpg


Talvirenkaatkin heitin alle samalla reissulla. Näppärästi sai lauantai päivän kulumaan auton kimpussa...
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Xenon-valot puskettu keulalle. Kaikki väriltään 6000K. Joka on mielestäni hyvin valkoinen väri. Aika hyvin tuli valotehoa lisää vaikka en ehtinyt muuten testaamaan kun ajamalla töymaalta kotiin. :peukku Nykyise pitkät tuntuu kyl syttyvän todella hitaasti. Hetken tuntuu jopa että valot eivät syttyneet olleenkaan...

Ainut että valojen toimittajalla oli jotain vaikeuksia niin nyt lyhkäsissä on väärät polttimot ja pitkien koko sarja on väärä. Eli jälkitoimituksena pitäisi tulla laadultaan paremmat H7R-polttimot ja pitkiin laadukkaammat H1:set sekä nopeammin syttyvät ballastit.
Asennuskin on nyt sen mukainen et kuitenkin menee uusiks kohta. En edes kuvia kehdannut ottaa. ;D
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Valo projekti jatkuu...

Eilen sain viimein oikeat tavarat. Ei näköjään olleetkaan R-polttimot mitkä mulle aluksi tulivat vaikka niin luulin. Hurjasti on kyllä eroa hajavalon määrässä noilla polttimoilla. Itekkin kun seisoin noin 10m päässä auton keulasta niin näytti että olis pitkät päällä. Kaikki liikennemerkit ja heijastimet loistivat kirkkaina jo pitkältä. Nyt R-polttimoilla ei häikäise olleenkaan samalla tavalla eikä liikennemerkitkään hohkaa ennen kuin valokuvio niihin osuu.
Vasen on R.
_smaller.jpg


Pitkien sarja vaihtui kokonaan. Huomattavasti nopeammin syttyy nyt valot kuin aikaisemmin. Tosin eivät niin luotettavilta vaikuta kuin edellinen sarja mutta niin olikin myyjän kanssa puhe.
Sellaista pientä vikaa teki heti että kun rämppäsin valoja edestakas niin vällillä jäi syttymättä toinen tai molemmat valot.

Tollaset muoviset sovitepalat sain valojen mukana niin ei tarvinnut askarrella H1:sen kiinnitystä sen enempää.
_smaller.jpg


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36550.0
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Takaluukun keskuslukko kettuilu melkein koko talven. Avaimella on vaan päässyt konttiin. Tänään viimein jaksoin perehtyä tuohon syvemmin. Ajattelin että lukkomoottori siellä tarkertaan niin ei oo aikaisemmin huvittanut alkaa purkamaan... :p

No eipä tarkertanut ei... Riitti kun sääti välitankoa pari milliä. Ois voinnut tonkin tehdä aikaisemmin. ::)

Kilvenvalojakin tuli ihmeteltyä kun mielessä olis työntää ledit sinne. ;)
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Kevät huolto. :driver
Kesänakit meni jo viime viikolla alle ni nyt oli aika tehdä jotain. ;D

1.Homma alkoi auton pesulla. Tuli hommattua jokin aika sitten Prestan tuotteitta niin nyt pääsin niitäkin käyttämään. Koko talven käyttänyt koneessa harjatontapesua ni voit uskoa että oli jonkin verran likainen. ;)

2.Pesun jälkeen auto sisään. Tuulilasiin Turtle waxin 5sateesta ja auton kuivaus säämiskällä.

3.Auto nosturille ja Forten Motor flus koneeseen. Kaasuvaijeria kiristämällä jengat reiluun 2000rpm ja annoin olla siinä 20min. Enkä edes onnistunut polttamaan itseäni tulikuumien öljyjen kanssa. :D Uudet Castrollit koneeseen ja ainakin nyt vaikutti hiljaisemmalta mut huomen aamulla totuus selviää. Ei nyt mitään suurta ongelmaa mulla ollukkaan, mut aina joskus kylmänä hieman naputteli...

4.Auto pois nosturita ja paineilmalla kuivausta jotta sai vesipisarat ovien ja listojen välistä.

5.Vahaus Prestan Nano waxilla viimeisteli homman. ;)

Kameraa ei ollu mukana, eikä kännykällä saanut mitään julkaisu kelpoista. :p Jarrut pitäis avata jossain vaiheessa vielä ja voishan niihin samalla heittää uuden maalin. 8)
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Voitte kuvitelle et kuinka paljon vituttaa. :seina

Kanttikiveä kävin sit himottelemassa. :'(
main.php


On siinä kintaalla et viittiikö vakuutusyhtiötä alkaa vaivaamaan asialla. Uusi vanne taitaa olla hieman alle 300€. (pistin kyselyä et millä hinnalla irtoo) Ja omavastuu näyttää olevan 200€...

Toi kiiltävä reunahan on erillinen peltisoiro mut en tiedä et onko se vaihdettavista?

Edit. yksittäinen vanne on 350€ eikä reunaa psty vaihtamaan... :'(

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36550.0
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Katsastus. Eikä tarvinnut muuta jumppaa kuin xenonit pois ajovaloista. Pitkiin jätin xenonin eikä valittamista. :driver
Ainoastaan korjauskehotus toimimattomasta takasumarista.

Huomasin samalla kun kattelin autoa alta päin niin takavaimentimessa on kaksi nuppineulan kokoista reikää. Nokista vettä oli valunut reijistä ja sotkenut sen, muuten en olis varmaan edes huomannut. Nurkka-ajo ja kondensiovesi tekee näköjään tehtävänsä. :-\

Keväällä saa alkaa varmaan miettimään uutta putkea...
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Musa vehkeitä päivitin. En nyt viitti hirveän tarkaa sepustusta vääntää kun eiköhän kaikki tiedä miten kaiuttimet vaihtuu. ;)

Tollane setti tuli hommattua. Subbari piti laitaa etupenkin alle mutta eihän se sinne mahtunut. :( On muuten täysin sama kuin Focalin vastaava mutta eri hintainen. ;)
_img900.jpg


Takaovien kanssa kävi uskomaton tuuri. JBL soviterengas sopi suoraan mitsun oveen. :D
_img900.jpg


Etuovien kanssa ei ollut myöskään mitään ylitsepääsemätöntä. Japanin poika oli heittänyt tollaset nätit punaset kajarit vakioiden tilalle.
_img900.jpg


Diskantti sopi alkuperäiseen rautaan ja meni siististi piiloon.
_img900.jpg


Tollanen siitä sitten tuli. (vähän on kuvassa vielä johdot kesken)
_img900.jpg
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Viimein oli muilta kiireiltä aikaan perehtyä taas Legnumiin.
Tuli heitettyä nyt toi basisti konttiin. Tosiaan piti alunperin laittaa toi penkin alle mutta eihän sinne mitään mahtunut. Eipä tuo kyllä kontistakaan tilaa kohtuuttomasti vie.
Ei tolla mihinkään paine-kisoihin kannata lähteä mutta oikeen kivasti tuo lisää bassoa musiikkiin. :peukku

_img900.jpg
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Purin lämmityslaitetta esiin tai ainakin yritin saada jotain näkyviin. Vahva epäilys että sielä olis jäähdytysneste vuoto jossain. Tuulilasiin tulee huurua aina kun on ajanut auton lämpimäksi eikä se meinaa siitä sitten millään lähteä pois. Vahva makean tuoksu on myös autossa. :p

Raitisilmasuodattimen kotelosta ei nähnyt muuta kuin ilmastoinnin kennon. On muuten jännä jokin sähköinen kärpäsverkko suodattimena. :D Aivan paskaa täynnä joten ehkä ihan hyvä et tuli sinnekkin kurkattua.

Kotelo
_img900.jpg


Suodatin
_img900.jpg


Tuommoista näkyy ECUn vieressä. Jostain valuu vihreää nestettä.
_img900.jpg


Peilin kanssa näki kotelon taakse ja vuotokohta taisi löytyä. Lämppärinkennolle menevät putket on kovin märät. Eli noiden saumasta vuotaa. Ast sanoi toisessa topicissa että syyllinen voi olla Tuninki-jäähdyttimenkorkki. Ei päästä painetta pois ja sit tiiviste vuotaa jossain muualla. Tällä viikolla pitäisi tulla uusi alkuperäinen korkki niin täytyy toivoo että korjaantuisi sillä. Jos ei niin sitten tarvii jatkaa harjoituksia.

Huurre lasiin ilmesttyy juurikin tuon kohda yläpuolelle niin sekin ehkä kertoo että vuoto ei olisi kennossa? Silloinhan huure leviäisi suuttimien mukana laajemmalle? Maybe? ::)

Vuotokohta
_img900.jpg


Jos joutuu purkamaan enemmän niin pieni toivo on että tuosta saa mustan osan vedettyä pois välistä. Joku joka on purkanut ni voisi valaista enemmän?
_img900.jpg


http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36550.0
 
Vs: ´99 Legnum Type-S / lancer evo-r

Tämä peli lähti nyt Lahden suuntaa. Toivottavasti pysyy hyvissä käsissä. :)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom