Vs: Öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä Evo8
Tämäkin vähän edennyt ja saanut samalla surkuhupaisia piirteitä:
Tarkastin öljyt ennen radalle lähtöä ja olivat ylämerkissä, lisäsin varmuudeksi n. 2 desiä.
Valo oli tosiaan öljynpainevalo, pinnan varoitusvalo on käsittääkseni siinä Lancer-tekstin yläpuolella ?
Maanantaina tarkastin että kanteen tulee öljyä, käytin samalla auton lämpimäksi ja ajoin varovasti pienen lenkin. Valo ei enää palanut missään vaiheessa. Minkäänlaisia sivuääniä ei onneksi kuulu.
Eilen menin mätänettiin hakemaan uutta öljyä ja ostin samalla Autogaugen painemittarin kun tuossa muutkin on samanlaisia.
Autossa itseasiassa oli jo samanlainen öljynpainemittari, mutta sitä ei ole kukaan jostain syystä koskaan kytkenyt. (no, tod. näk. syy selvisi myöhemmin)
Ajattelin käyttää vanhaa mittaria kun siihen oli valmiiksi virrat kytkettynä ja rupesin vetämään signaalijohtoa anturille. Kun sain auton sen verran ylös että mahduin alle valutin öljyt pois. Magneettipropussa ei ollut hiukkastakaan mitään ja öljy näytti normaalilta. Seuraavaksi huomasin että kierre mittarissa on tietenkin ihan eri kuin suodattimen jalassa ja kello niin paljon että hydrauliikkapuljut jo kiinni. Tein kuitenkin K-rauta-biltema-kierroksen, eikä sieltä löytynyt sopivaa palikkaa. Takaisin kotiin ja odottamaan aamua.
Tänään menin sitten hydrauliikkaliikkestä metsästämään sopivaa supistusnippaa, ja liikkeessä oli myyjä samaa mieltä kuin edellisenä iltana K-raudassa, että tarvitaan 3/8" -> 10mm palikka jollaista ei tietenkään ole olemassakaan. Sai kuitenkin kolmella palikalla tehtyä siitä sopivan, mutta tuli niin pitkä viritys että vähän epäilinkin ettei mahdu paikalleen. Takaisin kotiin ja koittamaan, ei mahdu kumpaankaan aukkoon. Sitten koitin pelkkää nippaa sinne aukkoon ja huomasin ettei sekään sovi kunnolla. Pienen raivoamisen jälkeen foorumille ja löysin topikin jossa näitä kierteitä on puitu. Eli 3/8" -> 1/8" palalla saa ilmeisesti kohtalaisen virityksen aikaan.
Kello oli taas 15 minuuttia liikaa ettei liikkeeseen olisi enää ehtinyt niin jatketaan taas huomenna. Samalla muuten huomasin että Motonetissa olisi ollut myynnissä myös pelkkiä AG:n antureita. :