1995 CB5A lancer GTi vetari

ristooksa

New Member
Liittynyt
24 Toukokuu 2023
Moi! Oisko kellään mitään tietoa kuinka monta hammasta gtiin vaihteiston puoleisessa vetonivelen sisäboorissa on? (se johon tulee tripodi kiinni)

Tai oisko kellään myydä vaikka oikeenpuolista vetaria eli siis sitä lyhyempää (tai pelkkää sisempää niveltä).

Netti sanoo että 1.6 lancerissa ois sama sisänivel mutten halua riskeerata enää tilaamalla kun viimeks näytti et 1.6 ulompi nivel ois menny ja ei muuten menny.

Kiitos!
 
Noniis. Vähän päästy eteenpäin. Sisänivelistä löyty koodi "NTN-TJ87". Vissiin siis FTOssa ainakin käytetty samaa palikkaa. Tutkin vielä myöhemmin ja katson jos löytyis sisäboorin hampaiden määrä tuolla tiedolla.
 
Noniis. Vähän päästy eteenpäin. Sisänivelistä löyty koodi "NTN-TJ87". Vissiin siis FTOssa ainakin käytetty samaa palikkaa. Tutkin vielä myöhemmin ja katson jos löytyis sisäboorin hampaiden määrä tuolla tiedolla.
etippä jos löytys 4g tuners foorumilta?
sieltä löytyy vaikka mitä.


"tooth count on inner CV-axle" tai jotain tuohon päin kun hakee
 
Otin irti ja katoin. Sisänivel on siis 30-hampainen. Olin tilannut toisen sisänivelen jossa myös 30 hammasta mutta boorin läpimitta oli 2mm liian iso. Gtissä sisänivelen boori on N. 24mm. Varaosan numero oli: "NPW-MS-013", välttäkää siis tätä jos GTIhin olette sisäniveltä hankkimassa.

Olin hankkimassa sisempää niveltä siis sen takia että auto tärisytti sivulta sivulle kaasuttaessa vähän korkeemmissa nopeuksissa. Kaiken uudelleen rasvauksen ja takas asennuksen jälkeen tuntuu että tärinä ois kadonnut, pitää vielä tarkistaa motarilla. Tulipahan vaihdettua ainakin vetarin öljytiivisteet samalla.
 

Liitetiedostot

  • 20230809_135655.jpg
    20230809_135655.jpg
    265.9 KB · Lukukerrat 54
Otin irti ja katoin. Sisänivel on siis 30-hampainen. Olin tilannut toisen sisänivelen jossa myös 30 hammasta mutta boorin läpimitta oli 2mm liian iso. Gtissä sisänivelen boori on N. 24mm. Varaosan numero oli: "NPW-MS-013", välttäkää siis tätä jos GTIhin olette sisäniveltä hankkimassa.

Olin hankkimassa sisempää niveltä siis sen takia että auto tärisytti sivulta sivulle kaasuttaessa vähän korkeemmissa nopeuksissa. Kaiken uudelleen rasvauksen ja takas asennuksen jälkeen tuntuu että tärinä ois kadonnut, pitää vielä tarkistaa motarilla. Tulipahan vaihdettua ainakin vetarin öljytiivisteet samalla.
Kyllä se vieläki tärisyttää nopeemmissa vauheissa isommalla kaasulla.. En sit tiiä. Olin ne vanhat sisänivelet tarkistanu ja ihan käyttökelposilta näytti. Oli erittäin vaikea tuntea mitään kraatteria sieltä kupin sisältä.
 
Kyllä se vieläki tärisyttää nopeemmissa vauheissa isommalla kaasulla.. En sit tiiä. Olin ne vanhat sisänivelet tarkistanu ja ihan käyttökelposilta näytti. Oli erittäin vaikea tuntea mitään kraatteria sieltä kupin sisältä.
huonot renkaat? tasapainotettu oikein? jarrut? pyöränlaakeri? iskarit? onhan siinä nuokin tarkastettavana vielä vetarien lisäks
 
huonot renkaat? tasapainotettu oikein? jarrut? pyöränlaakeri? iskarit? onhan siinä nuokin tarkastettavana vielä vetarien lisäks
Renkaat just pistetty uudet uskon että tasapainotettukkin oikein. Etujarrut vois olla syy kun tuntuu ottavan epätasasesti kun vähän painaa. Pyöränlaakerilta ei kuulosta, ja iskarit just menny katsastuksesta. Kiitän tipseistä!
 
Takaisin
Ylös Bottom