Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Save sanoiJa oliko muita oireita..?
Käyttäytyykö auto ajossa normaalisti?
Kuulostaako kone normaalilta joka tilanteessa?
Minkä ikäinen? Onko vikakoodit luettu? Niistä yleensä selviää paljon tietoa... Kuten Lambdan arvot yms...
Ja ihan lapun perusteella arvioisin, että putki vuotaa ainakin jostain. O2 arvo viittaisi siihen, sitten taas HC arvo viittaa että bensiininä löytyy...
Sitten tuli mieleen, onko katti vaihettu milloin? Toisaalta tukossa oleva katti vois aiheuttaa kaiken tuon...
PajeSport sanoiEli autohan on -99 vuoden galuuna automaatti lootalla, ajettu 267tkm.
Vähän kylmenpänä kun laittaa käyntiin niin jonku 10-20s rykii ennenkuin tyhjäkäynti muuttuu tasaiseksi, vaikka sekin välillä vähän vaeltaa.
Ajossa ei tunnu mitään ihmeellisyyksia paitsi ihan silloin tällöin pieni nykäys.
Egr:stä ei tietoa kun auto ollut vasta marraskuusta.
Laturin vaihdon yhteydessa otettiin irti imusarjan päässä oleva muovinen kammio ja siellä sitä p*skaa riittää.
Ilmanputsari näytti aikas puhtaalta mutta tulpista ei tietoa, täytyypi tänään vilkaista.
Vikakoodia en ole luetuttanut.
muistaako kukaan noita lambdan tai labdojen arvoja mitä pitäisi olla jos volttimittarilla kurkkii?
Katin tukkoisuudesta ei tietoa mutta suurin osa on kaupunkiajoa ja yleensä 4vaihtella ku tykkää sitä tarjota.
Muoks. otin tulpat esiin ja ne näytti olevan ne jotka käy 2litrasiin ja 2.5 v6 eli NGK BKR6E-11.
Eli tilaamaan uusia tulppia ja kokeilemaan niillä eukku
Eikös ne nämä ole NGK IZFR5B
Ei tarvi tottua kunhan laittaa koneen kuntoon. Minäkin kun laippasin EGR:än ja ensimmäisellä kerralla laippauksesta kun ei tullu pitävä, niin olihan ne päästöt pielessä. Sen jälkeen kun tein laippauksen tiivistysliiman kera tiiviiksi, niin alko päästöt mennä helposti spekseihin Sen jälkeen GDI:n päästötesti on ollu semmoinen helppo läpihuutojuttu vain. Niin ja lisäksi kaikille päästöongelmista kärsijöille, niin tsekatkaa niiden lyhyvien tulpanjohtojen kunto. Parhaimmilla olen kuullu täällä, että tulpanhatusta on puuttunu jousi yms. ongelmia, kun niitä johtoja on aikojen saatossa revitty välillä oikein ja välillä väärin irti. Ja onpahan niissä hatuissa ollut hiushalkeamiakin.Stigu sanoitähän pitää vaan GDI:n omistajana näköjään tottua :seina
Peksih sanoiPientä osviittaa tukkeutumisen laajuudesta (jos paikkoja ei ole putsattu tulppauksen jälkeen) saat kaverin kanssa kun otat ilmansuodattimelta kaasuläppään tulevan putken irti ja toinen laittaa virrat päälle ja pois vuorotellen (ei siis käyntiin asti) toisen katsellessa läpän sisäpuolelle imusarjan perälle asti taskulampun kanssa.
Oliko paljon ajettu? Ja millä kilsoilla EGR vedetty tukkoon?
Minulla oli nuo tulpat GDI Galantissa myös mustana egr tulppauksen jälkeen ja syynä oli ilmavuoto sulkulaipan välistä. Eli lambda sanoi että käy laihalla ja käski lyödä lisää soppaa ja sitten todellisuudessa oltiinkin melko rikkaalla ja HC arvot korkealla.Jerze94 sanoiTulpat oli kyllä tummat... rikkaalla pyörii kun haisee. ;D
Minä en saanu sitä kunnolla tiiviiksi ennenkuin käytin tiivisteliimaa, joka kestää - 40 pakkasesta +300 kuumuuteen.Jerze94 sanoiTuli avattua tuo egr oli pultit pikkusen löyhän tuntuiset... aukes kevyellä voimalla, nyt on tiivistetty kunnolla.