2.8tdic pajeron kardaanin ristikoista

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
Miten se oikein menee nuo ristikko asiat näissä pajeroissa?
Esim. itsellä on tuo pätkä -98 2,8td pajero GLS super select lootalla.
miten takakardaanin ristikot? Onko ne molemat 100mm ristikoilla?
Ja miten edessä onko sielä molemmissa päissä 76mm ristikot?
Näyttää olevan myös 85mm ristikoita niin onko se näin että tuossa ss-lootalla olevassa olis nuo 100mm ristikot ja normi mallissa sitten 85mm?
Ja vastavasti sitten edessä on saatavana 64mm ristikoita ja 76mm ristikoita niin ss-lootasessa olis nuo 76mm ristikot etukardaanissa?

Mietin vain kun mulla on jotain välystä jossain kardaani puolella, kun lonksahtaa kaasua pumpatessa. Kun kaasun löysää niin lonksahtaa ja taas kun laittaa kaasun nopeaa niin lonksahtaa.
Ja tätä se tekee niin takavedolla kuin 4-vedollakin,
Oma ajatus on että takakardaanin ristikoissa olisi väljää jommassa kummassa päässä ja kun laittaa vedon päälle tai löysää vedon niin rväljä ristikko antaa yöten ja lonksahtaa.
Sillä kyselin nuita ristikko asioitakin vähän etukäteen että minkäkokoiset sielä mahtaa olla tuommosessa ss-lootaisessa 2.8 tdic:ssä jos tulee kohta ajankohtaiseksi alkaa vaihtamaan niitä.
Jos nätisti käyttää kytkintä niin ei kuulu mitään lonkahduksia, ainoastaan jos kaasulla pumppailee vetoa päälle-pois systeemillä.
Mitä muut mieltä, eikö tuo väljältä ristikko vaivalta kuulostais?
 
Vs: 2.8tdic pajeron kardaanin ristikoista

Kolahteluun senverra,että vois ollakki ristikkovika,tai sit murikassa o rattaissa välystä,et vapaaliikettä on puolelta toiselle paljonkin.

Käyppä auton alla kääntelemässä.
 
Vs: 2.8tdic pajeron kardaanin ristikoista

Mulla teköö saman lonksauksen isommilla vaihteilla vaikka ristikot on kunnossa, eli varmaan perästä kuuluu :)
 
Vs: 2.8tdic pajeron kardaanin ristikoista

vihdoin päästy auton alle kattelemaan nosturille ja ristikko on kyllä timmi takakardaanissa. Tuo ristikko mikä kiinnittyy tuohon perämurikkaan siis on välyksetön, mutta tuo toinenpää kardaansista mikä kiinnittyy tuonne laatikon päähän niin se oli aivan uus näky minulle. Eihän sielä päässä ollut edes ristikkoa. Jokin minulle outo systeemi, kiinnittyy siihen lootaan 8 pultilla sellainen laippa ja sinne sisälle menee jokin akselin pää. Siinä tuntui ehkä hiukan ylös-alas liikettä mutta ei välystä pyörittäessä kardaania. Onko tuohon laatikon päähän jotain vaihdettavissa jos sieltä on jotain väljänä ja jos on niin mitä? Ja jos menee liian vaikeaksi niin sitten saa olla. Jos autolla ajelee ihan normaalisti eikä pumppaile kaasua edes takasin niin ei sitä lonksahdusta edes huomaa. Sillon vain jos löysää kaasun ja heti perään laittaa kaasua niin löysätessä ja kiihdyttäessä kuuluu sellainen välyksellinen lonksahdus.
 
Vs: 2.8tdic pajeron kardaanin ristikoista

Jatketaan tähän vanhaan juttuun.

Pätkä -99 ss-laatikolla ja kans ihmetelly tuota takakardaanin etupäätä että minkälainen systeen oikein on.
Eli mitenkä tuo kardaanin kulmamuutos oikein tapahtuu kun ristikkoo ei näy?
Ja onko kuinka korjattavissa (laakerit?) kun pieni välys kartaania heiluttaessa ja vedättäessä "jurisee"?
Mistä osat jos korjattavissa?
Selvittävää kuvaa en löytäny tuosta laatikon hännästä. ::)
 
Vs: 2.8tdic pajeron kardaanin ristikoista

En nyt ihan varma ole mutta oliskohan siinä ollut sellainen etuvetoauton vetonivelen tyyppinen systeemi eikä sitä osaa saa hankittua erikseen...
 
Vs: 2.8tdic pajeron kardaanin ristikoista

HL-Zetor sanoi
Selvittävää kuvaa en löytäny tuosta laatikon hännästä. ::)

Oliko tällainen.
http://baza.drom.ru/vladivostok/sell_spare_parts/kardan-mitsubishi-pajero-v75w-6g74-0590006757-zadnij-g1488916059.html
 
Vs: 2.8tdic pajeron kardaanin ristikoista

;D Kevennyksenä aiheeseen. ;D
SS-lootasen pätkäpajeron kartaanin hinta Timanttitiskillä 1662€. :nykii
Saatavissa hollannista, maksu etukäteen. 8)
Saahan sitä tietysti pyytää mutta joku roti pitäs rosvouksellakin olla. :pesis
 
Vs: 2.8tdic pajeron kardaanin ristikoista

oho.tuoho hintaan teettääki jo monta
 
Takaisin
Ylös Bottom