2003-> Lancerien ongelmat? Onko niitä?

MMC4ever

Galant stw -98, 2*Celeste ST-78, Space Star -02
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Siis uusissa Lancereissa ilmenneitä ongelmia. Mitä on ollut?
Kannattaako moista hankkia?
Tarvitaan sellainen auto, joka ei öljynvaihdon lisäksi kaipaa muuta huoltoa/korjausta seuraavaan 15vuoden/200tkm:n aikana. ;D

Itse en tarvitse tällä hetkellä, mutta...

Vaikka tämä onkin "väärä" foorumi, niin mitä vikoja on kuulunut korviinne koskien uutta Golffia. Moottorin ääni oli ainakin 1,6FSI mallissa samanlainen kuin yli 10vuotta vanhoissakin Volsuissa. Karmea. Ei antanut laadukasta kuvaa.
 
eipä oo kuulunut sora ääniä mitsun huollon osalta uudesta lancerista.(siellä tulee jonkin verran pyörittyä) ;D
en jaksa uskoa että uuden korimallin lanceriin mitää ihmeempää tulee,kulutus osia se tietysti nielee ;) toisin kuin uudet eurooppalaiset tekniikka ihmeet ;)

aina ei ole hyvä kulkea viimeisen teknisen/sähköisen kehityksen kärjessä jos laadun valvonta ei oo hanskassa ;)

uskoisin että uusi lancer on varma ostos,jos itsellä pitäis kynnet niin ostaa pläjäyttäisin het uuden sport farkun ;D
 
noista vag tuotteista....
ainakin jarrut katoaa täysin sohjokelillä.... näin muistelisin viime talven jutuista...

ja oikeassa olet tuon metelin suhteen siinä kopissa ei pahemmin ajatuksia kuule kiihdyttessä...

vaikka mitsua on haukuttu vanhalla tekniikalla olevaksi, on se huomattavasti luotettavampi ;D joten unohda se euro kippo, penkitkin on ku kirkonpenkit kierrejousilla...
 
Kaverin Golffissa jarrut rahisi jo matkalla autoliikkeestä pois, käynti huollossa tuotti haukut siitä ettei osaa jarruttaa tarpeeksi kovin.

Nyt vuoden jälkeen on huollossa käyty jo viidesti, 2 kertaa virhelogissa ABS-sensorin koodi, mutta huolto ei löydä vikaa.

Ilmeisesti ei muita murheita ole ollut, mutta jarruongelmat jäytävät mieltä.

Uusista Lancereista en osaa sanoa mitään.
 
Omistan -04 2l sport farkun aj. ~40tkm.
Etupäässä jouset pitivät kovaa pauketta töysyissä ja mutkissa. Vehon kaverit laittoivat etujousiin kumipuslia/letkua ja kolinat loppui.

Viime lopputalvesta takapäässä alkoi kuulua nitinää/naukumista töyssyissä, kesä tuli ja äänet väheni.. Odottelen jälleen kylmiä kelejä ja ääniä.

Takakontin lukkovaihdettiin => ei mennyt takakontti kunnolla kiinni.

Kokonaisuuteen olen tyytyväinen  :)
 
Kiitokset näistä.

Tosiaan itselle en ole autoa hankkimassa, mutta yrittänyt taivutella VW:n omistajaa luotettavamman kaluston suuntaan.

Nyt pitää kuitenkin hetki odotella. Loppuvuodesta Lancerin ilme muuttuu ja vakiovarusteisiin tulee soitin ja automaatti-ilmastointi. Ja hinnat tippuu tai ovat jo tippuneet?

Uudessa Moottori-lehdessä oli kuva uudesta keulan ilmeestä ja minusta oli hiukan nykyistä paremman näköinen.
 
Toni sanoi
Omistan -04 2l sport farkun aj. ~40tkm.
Etupäässä jouset pitivät kovaa pauketta töysyissä ja mutkissa. Vehon kaverit laittoivat etujousiin kumipuslia/letkua ja kolinat loppui.

Itselläni on ollut kaksi uudemman korimallin Lanceria, vm 2003 ja 2004(*).

Molemmissa havaitsin Tonin mainitseman kolinan. Varsinkin nykyisessä sitä ilmenee. Taitaapi olla jonkinlainen "ominaisuus" :) Huollon kannalta kolinasta tekee ikävän se, että ainakin täällä kolina saattaa hävitä useaksi viikoksi ja palata taas yhtä yllättäen kuin hävisikin. Paikallisessa huollossa tuli hieman sellainen olo, etteivät ota ihan tosissaan tai että kuulen omiani, kun eivät mitään löytäneet eivätkä kuulleet...

Tämän vuoksi aloinkin etsimään netistä muita tapauksia ja löysin tämän foorumin, joten terve vaan kaikille! Täytyy ensi kerralla huollossa kertoa, että en ole ainut jolla kolinaa esiintyy.

(*) ensimmäisellä kävi huonosti vt6:lla (nopeutta 80km/h), kun vastaantulija kääntyi eteen. Lancerin törmäyskäytöstä ei ole taidettu EuroNCPA:n toimesta testata, mutta tosielämän törmäystestistä annan täydet viisi tähteä.

/edit: unohtui mainita, että omat Lancerit olivat myös farkkuja, mutta 1.6 koneella
 
Ja kun kiireessä kirjoittaa, niin ajatus ei pysy kasassa. Mainitsemani kolina kuuluu siis eturenkaiden luota. Takapäästä ei ole vielä kuulunut mitään, mutta mitään isompia ei ole tapana kuljettaa. Farkku hankittiin lähinnä lasten vaunujen takia.

Mitään muitakaan ongelmia ei ole tullut vastaan, mitsu käy ja kukkuu niinkuin uuden auton pitääkin toimia :)
 
Olen ajanut -04 Lancer 1,6 STW:llä nyt 78 000 km ja sama kolina oli etupäässä mullakin. Korjattiin kuulemma maahantuojan ohjeiden mukaan jollain pehmusteilla ja kolina hävisi. Narina takapäästä odottaa uusia tukivarsien puslia, takuuhommia tietysti. Pyyhkijän varresta on maali lohjennut, tulossa uusi takuuseen. Pari polttimoa sisältä palanut, lamppujen polttimoita ei yhtään.

Eli kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen autoon. Puhtia on niukasti isoissa nopeuksissa, mutta taajamissa hyvä vääntö tekee etenemisen vaivattomaksi. Penkki on just sopiva ainakin mun kropalle, ei puudu paikat. Tunnokas ohjaus ja sopivan mukava jousitus.

Verrattuna kaverin Rellu Megane -04 farkkuun huolia vähemmän. Tolla ranskattarella on ajettu jotain 35 000 ja nykii kylmänä. Tuulettimen motti pamahti siitä kun oli 500 km kotiin... :)
 
Tuo kolinahan korjataan samoin kuten vanhemmissakin, että puutarhaletkua jousiin.
 
Eilen oli Lancer huollossa kolinan takia. Toivottavasti tällä kertaa siitä päästiin :)

Olivat ottaneet yhteyttä maahantuojaan, kun kerroin että tapauksia on muitakin. Käytännössä toimenpide oli sama kuin tässä ketjussa on jo aiemmin kerrottu.
 
Tuosta etupään kolinan korjauksesta käsittääkseni on annettu ihan kunnolliset huolto-ohjeet vemic-auton toimesta. Korjausmetodihan on jo edelleen mainittu puutarhaletkua jousiin.
 
Kolinaa ei ole enää esiintynyt, mutta tällä viikolla alkoi takapää narista, täytyy soitella vuoden vaihteen jälkeen huoltoon.

Mattim / Toni: onko narina saatu korjattua huollossa?
 
Toni sanoi
Omistan -04 2l sport farkun aj. ~40tkm.
Etupäässä jouset pitivät kovaa pauketta töysyissä ja mutkissa. Vehon kaverit laittoivat etujousiin kumipuslia/letkua ja kolinat loppui.

Näyttää olevan todellinen tyyppivika, Evo kaseissa on ollut ihan samaa ongelmaa. Allekirjoittaneella eivät vain ole saanut sitä loppumaan millään. Hermot menee, ensi viikolla mennään taas Muuralaan. Ovat Vehon pojat usein onnistuneet saamaan aikaan uusia vikoja yrittäessään korjata vanhoja. En ole ikinä hurjimmissa kuvitelmissakaan voinut ajatella, että ison autoliikkeen huolto voisi toimia niin huonosti kuin Vehon. Tämä on heille viimeinen mahdollisuus, jos homma ei toimi vien auton ST-motorsiin, jolla on kunnon kokemus evoista rallitouhujen kautta. Lasku kyllä menee Vemicciin.
 
Hei,
tähän mennessä on tullut vain lueskeltua palstaa, mutta nyt piti jo rekisteröityä ja kommentoida. Terve siis!

Omalta osaltani voin vahvistaa edellisten kirjoittajien mainitsemat "ominaisuudet" tosiksi. Minulla on -04 STW Sport Lanceri, jossa ilmenee täsmälleen samoja ongelmia. Etuiskareista kuului pauke ennen kuin asentivat huollossa ne kumit. Tämä ei ole enää vaivannut. Toisaalta hieman mietitytti, että ovat nostaneet hieman keulaa, kun keula tuntui löysemmältä. Voi olla, että kuvittelen.

Ärsyttävämpi ominaisuus on ollut takapään kitinä talvisin. Kitinää kuuluu niin pakkasella kuin leudommallakin ilmalla. Tänä talvena leudompi keli on irroittanut mahtavimmat kitinät. Välillä tuntuu, että auton alustana on heteka : ) Viime talvena kitinä esiintyi kovemmilla pakkasilla.

En ole osannut epäillä, että takakontin lukko olisi viallinen. Kovemilla pakkasilla kontti pitää laittaa kiinni reilusti kovemmalla voimalla, että sen saa kiinni. Tämän olen kyllä tulkinnut vain jäykistyneeksi rasvaksi.

Olen myös huomannut, että apukuskin puoleinen pyyhkijänsulka on herkkä jäätymään tuulilasiin kiinni.

Kokonaiskuva Mitsusta on kuitenkin plussan puolella -ainakin vielä. Tekniikassa autossa ei ole ollut vikaa.
 
miolkku sanoi
Ärsyttävämpi ominaisuus on ollut takapään kitinä talvisin. Kitinää kuuluu niin pakkasella kuin leudommallakin ilmalla. Tänä talvena leudompi keli on irroittanut mahtavimmat kitinät. Välillä tuntuu, että auton alustana on heteka : ) Viime talvena kitinä esiintyi kovemmilla pakkasilla.

En ole osannut epäillä, että takakontin lukko olisi viallinen. Kovemilla pakkasilla kontti pitää laittaa kiinni reilusti kovemmalla voimalla, että sen saa kiinni. Tämän olen kyllä tulkinnut vain jäykistyneeksi rasvaksi.

Omassa autossa kitinää ilmeni talven ensimmäisillä yli 10 asteen pakkasilla. Sittemmin kitinää ei ole esiintynyt lainkaan. Ja takapaksi vaatii kovilla pakkasilla (20->) määrätietoisia otteita... Ensimmäisenä talvena lukot olivat sen verran jäykät, että keskuslukitus ei aina avannut/sulkenut kaikkia lukkoja. Syksyllä huollossa laittoivat "löysemmät öljyt" lukkoihin, eikä ongelmia ole tänä talvena ollut.

Tekniikassa autossa ei ole ollut vikaa.

amen ;)
 
Omaan jenkeistä tuotuun EVO 8:aan vaihdoin jo Jenkkilässä uuden alustasetin. Alkuperäiset pitivät hieman ääntä ja olivat vain kovat (ihan ok, muttei paras mahdollinen). Hommasin Tanaben korkeus-säädettävät coil-overit. Pintakovuus väheni, mutta samalla alusta tuli ikäänkuin "tarkemmaksi". Suosittelen lämpimästi alustan vaihtoa EVO 8:aan (on parin tonnin väärti).
 
Noi etupään kolinat tulee varmaan sitten mullekkin tutuiksi, 2.0 STW Intense purjehtii Suomeen viikon päästä.. :seina
 
No niin, nyt kitisee takapää täälläkin oikein kauniisti ja kaiken aikaa ::)

Onko kenenkään autosta saatu kitinöitä korjattua ja millä toimenpiteillä? Keskiviikkona olisi aika varattu huoltoon, mutta eivät olleet siellä tietoisia tällaisesta "ominaisuudesta". Kyselivät vielä, että mitä siellä netissä on asiasta kirjoitettu, kun kerroin että muitakin tapauksia on olemassa.
 
JSar sanoi
No niin, nyt kitisee takapää täälläkin oikein kauniisti ja kaiken aikaa  ::)

Onko kenenkään autosta saatu kitinöitä korjattua ja millä toimenpiteillä?

Menee hieman yksinpuheluksi, mutta menköön.

Viime viikolla siis kävin näyttämässä Lanceria huollossa. Totesivat että kitiseehän se ja saivat maahantuojalta ohjeistuksen mitä pitää tehdä / vaihtaa. Eilen oli varsinaisen toimenpiteen suoritus, taisivat mainita ainakin kumipuslien vaihtamisen. Ja vaihdetut osat olivat olleet erilaisia kuin alkuperäiset, eli jospa kitinöistä olisi päästy vähäksi aikaa, toivottavasti lopullisesti.

Eli tarinan opetus: Maahantuojalla on olemassa ohjeet kitinöiden korjaamiseksi, kuten on myös etupään kolinoiden "korjaukseen".
 
JSar sanoi
JSar sanoi
No niin, nyt kitisee takapää täälläkin oikein kauniisti ja kaiken aikaa  ::)

Onko kenenkään autosta saatu kitinöitä korjattua ja millä toimenpiteillä?

Menee hieman yksinpuheluksi, mutta menköön.

Viime viikolla siis kävin näyttämässä Lanceria huollossa. Totesivat että kitiseehän se ja saivat maahantuojalta ohjeistuksen mitä pitää tehdä / vaihtaa. Eilen oli varsinaisen toimenpiteen suoritus, taisivat mainita ainakin kumipuslien vaihtamisen. Ja vaihdetut osat olivat olleet erilaisia kuin alkuperäiset, eli jospa kitinöistä olisi päästy vähäksi aikaa, toivottavasti lopullisesti.

Eli tarinan opetus: Maahantuojalla on olemassa ohjeet kitinöiden korjaamiseksi, kuten on myös etupään kolinoiden "korjaukseen".
Nämä viathan mennee sitten takuuhuoltonako ???
 
Jani T sanoi
Nämä viathan mennee sitten takuuhuoltonako ???

Tottakai! Jos kolinoita / kitinöitä esiintyy, kannattaa asiasta mainita viimeistään vuosihuoltoa varatessa. Tai sitten jos ei jaksa niitä kuunnella niin soittoa huoltoon vaan. Ei uuden auton pitäisi mielestäni kolista tai kitistä, vaikka hyvin yleisiä ongelmia taitavat olla yhdellä jos toisellakin merkillä.
 
Olkaa pojat ja tytöt silti tyytyväisiä. Kyllä mun -88 Hondakin nitisi, mut sen kaa pitää vaa elää. :D

Toista on noi VAG:n ja muiden viat, kun on häviäviä jarruja, tukivarret eestä väljistyy, ovet ja tukipalkit jne ruostuu jne. PIKKASEN kalliimpia laittaa, eikä huollossa aina ees puututa niihin.
 
No niin, tämä ketjuhan vaan jatkuu vielä: Eli ei mitään uusia juttuja mullakaan (98 500 km). Takapäähän tosiaan vaihdettiin jotain puslia ja narinaa ei ole tänä talvena esiintynyt.

Muiden mainitsemat takaluukun sulkemiseen tarvittavan voiman lisääntyminen pakkasilla ja lukkojen kiinnijääminen on myös omalla kohdallani todettu.

Edelleen siis kaikki pelaa, uusin häiriöääni on jostain mittariston sisältä kuuluva naksuna tai semmonen hassu "klotina" aina silloin tällöin. Seuraavassa huollossa pitää mainita siitä.

Nyt kun olen kokeillut muita vastaavan kokoluokan uusia autoja, huomaa että Mitsun vaihdekeppi on varsin mukava käsiteltävä moneen muuhun verrattuna. Sitten taas jousituksesta ei voi kyllä hirveitä hurraahuutoja antaa verrattuna esim. Golf tai Astra. Toki Lancer menee normaalissa ajossa hyvällä tiellä mukavasti ja nypyttelemättä eikä isoissakaan montuissa poukkaa pahasti verrattuna esim. Almeraan, mutta em. saksalaisten tukevuus ja kantavuus on kyllä auttamatta parempi. (onko tää väärä foorumi haukkua Mitsua...?)
 
jousituksen kantavuuttahan noi testaajaatkin(autolehdet: tuulilasi,moottori, TM) on moittinut ja varmaan aika oikeassa ovat.
 
Tosta tuli mieleen kun tänään oli 4 tyyppiä kyydissä ja auto täynnä kamaa, oli 14" renkaat jo takalokarien sisällä. -35mm madallus ja vakioiskarit ei näköjään o se paras yhdistelmä. Ei vaan oikein tahdo saada alustaa tähän. Iskarit on 80% kunnossa kuitenkin..No ehkä sitä näinä "vanhemmiten" oppii arvostamaan hieman pehmeempää alustaa. ::)
 
lisätään nyt vielä että, vaikka takapää ei kannakaan painavaa kuormaa kunnialla, niin ostaisin kyllä -06 lancerin jos olis ajankohtaista. muut ominaisuudet painaa paljon enenmän vaakakupissa. 2.0 lancerin koeajaneena sanon että aivan mukiinmenevä pelihän toi on.
 
Nonni nyt se nitinä iski minunkin lanceeriin :'(
Pitää tästä lähtä käyttää autoa huollonpuolella ja kysäistä että takuuseenko? On vielä sentää jäljellä :peukku
Onkos muilla menny takuuseen ilman kädenvääntöjä?
 
Kupo sanoi
Nonni nyt se nitinä iski minunkin lanceeriin :'(
Pitää tästä lähtä käyttää autoa huollonpuolella ja kysäistä että takuuseenko? On vielä sentää jäljellä :peukku
Onkos muilla menny takuuseen ilman kädenvääntöjä?

Takuuseen meni ainakin Lappeenrannassa ilman mitään kyselyitä. Nyt on muuten kolina tullut takaisin repsikan puolelle, että niin pitkäikäinen patentti oli se :seina

Toistaiseksi kolina on kohtuu harvinaista, joten jos vaikka jaksaisi odotella ensi syksyn vuosihuoltoon...
 
Pari vuotta alkaa olla takana 2.0 stw:llä ja kokemukseni mukaan yksi helppo tapa vähentää jousituksen kolinaa: Auton pesun yhteydessä jousikuppeihin letkusta vettä paineella niin, että kura ja hiekka tulee pois. Toimii ainakin minun autooni, miksei siis muidenkin .

Tämän totesin, kun aina paskakelien tai hiekkatie ajojen jälkeen auton kuivuttua alkoi jousien pauketta esiintyä. Huolellinen pyöräkoteloiden pesu korjasi tilanteen... siis kolina väheni.
 
maisteri sanoi
Pari vuotta alkaa olla takana 2.0 stw:llä ja kokemukseni mukaan yksi helppo tapa vähentää jousituksen kolinaa: Auton pesun yhteydessä jousikuppeihin letkusta vettä paineella niin, että kura ja hiekka tulee pois. Toimii ainakin minun autooni, miksei siis muidenkin .

Tämän totesin, kun aina paskakelien tai hiekkatie ajojen jälkeen auton kuivuttua alkoi jousien pauketta esiintyä. Huolellinen pyöräkoteloiden pesu korjasi tilanteen... siis kolina väheni.

oliskohan joku madallus sarja ratkaisu tähän? aatelin vaan että jos jousen rakenne olisi erilainen?
jä tähän pitäs kysyy että onko tuo ongelma kaikissa malleissa?
 
JKorpela sanoi
maisteri sanoi
Pari vuotta alkaa olla takana 2.0 stw:llä ja kokemukseni mukaan yksi helppo tapa vähentää jousituksen kolinaa: Auton pesun yhteydessä jousikuppeihin letkusta vettä paineella niin, että kura ja hiekka tulee pois. Toimii ainakin minun autooni, miksei siis muidenkin .

Tämän totesin, kun aina paskakelien tai  hiekkatie ajojen jälkeen auton kuivuttua alkoi jousien pauketta esiintyä. Huolellinen pyöräkoteloiden pesu korjasi tilanteen... siis kolina väheni.

oliskohan joku madallus sarja ratkaisu tähän? aatelin vaan että jos jousen rakenne olisi erilainen?
jä tähän pitäs kysyy että onko tuo ongelma kaikissa malleissa?

Ainakin tossa -05 sportti sedanissa on nyt 25tkm jälkeen alkanu kolkotus satunnaisesti kuskin etukulmasta... (Vaikka onkin alustasarja) Ja tosiaan olen huomannu että kunhan kunnolla vettä laskee pyöräkoteloon niin helpottaa joksikin aikaa...
 
Tere, olen ajellut 2 l STW:llä nyt 50000 ja etuiskarit vaihdettiin tossa 48000 kohdalla (toinen oli aivan loppu) kumiletkut/palat asennettiin eteen aikaisemmin, sekä iskareitten yläpään lautaset on vaihdettu. Nyt etupää on rauhoittunut metelistä...

Paitsi viikon verran on ilmeisesti moottorin/vaihdelootan kumit/kumit pitävät aikamoista kitinää vaihtaessa vaihdetta. :seina

Takapään natinat loppuivat, kun Vehossa vaihdettiin uudet puslat alatukivarsiin.

Talvella takaovien lukot eivät menneet lukkoon/auenneet, Vehossa "synkronoitiin lukkoja" :eek: vika esiintyi silti ajoittain riippumatta pakkasesta (+5 /-20)...

Ratissa esiintyi talvella melkoista rohinaa, mikä rauhoittui Vehon rasvauksen jälkeen. Silti ikävä nitinä jäi jäljelle, joka esiintyy kylmillä keleillä.

Ei muuta kuin kovaa ajoa :driver
 
Vs: 2003-> Lancerien ongelmat? Onko niitä?

Juupa juu... aattelinpa viä tähän kirjotella.

Elikkäs 2.0STW -05 kolinoita korjattu jo 3 kertaa samalla metodilla kun aina aikasemminkin. Mittariin tulee kohta 45tkm
ja taas kolisee etupää varsinkin, joskus jopa takapäästä kuuluu kolinaa mutta huomattavasti vähemmän.
Ei noi niiden letkut ainakaan meikän ajossa pysy ehjinä ja sit se kolina taas alkaa :( :seina

Sanoisinko jopa että aika ärsyttävää.

Doh, taas tulossa huolto joten ei muuta ku takuuseen ja vaihteeks Vemix:lle jos vaikka tulis pidemmäks aikaa kuntoon.

.... No nyt on ajettu Vemix:n huollon jälkeen jo seuraavaan huoltoon, eli 60tkm täynnä ihan näillä näppäimillä.
Ei muuten oo kolissu enää yhtään \o/ =oD (pistävät kuulemma eri letkua ku Vehon poinaat)
 
Vs: 2003-> Lancerien ongelmat? Onko niitä?

Noi alustan ääntelyt ovat kyllä todella ärsyttäviä. Valehtelisin jos sanoisin, että ex-Carismasta luopumisen osasyy ei olisi ollut perän kolinat....
 
Vs: 2003-> Lancerien ongelmat? Onko niitä?

Mulla kolis kanssa etupää ihan reippaanlaisesti, varsinkin semmosessa "loivassa, pehmessä" pompussa. Varasin jo ajankin "huoltoon" mutta heitinkin Eibachia alle ja kolinat ovat toistaiseksi pysyneet poissa. :peukku

Kolinat alkoi kun autolla oli ajettu n. 8-10tkm. Mut nyt on kyllä kiva kurvailla kun ei kolise kun tekarit korkeintaan. ;D
 
Vs: 2003-> Lancerien ongelmat? Onko niitä?

Kiitokset kiitokset, nyt tietää mihin varautua ja kuulostella tarpeen vaatiessa, ainakaan toistaseksi mitään (-06, 13t, muutama päivä) mitään ei ole ilmennyt :)
 
Vs: 2003-> Lancerien ongelmat? Onko niitä?

Moi taasen,

Mikähän on tämänhetkinen vikasaldo 2003-> Lancerin omistajilla? Kuinka moni on ottanut jatkotakuun autoonsa? Onko kukaan ehtinyt korjauttaa jatkotakuun aikana jotain vikoja?

Omalle Lancerille tulee kuukauden kuluttua 3v täyteen, joten nyt pitäisi päättää hakeeko jatkotakuuta vai ei. Tällä hetkellä mittarissa on niukat 34000 km, mutta nykyisissä työtehtävissä alkaa tulemaan kilometrejä mittariin ihan toisella tavalla. 450€ on toisaalta iso raha, mutta jos jotain takuun alaisia vikoja löytyisikin, niin se voi olla myös pienikin raha :)

Kolina tosiaan palasi etupäähän ja tällä hetkellä kolina on aika kovaa... Vuosihuoltoa tilatessa Kotkan mitsuliikkeestä sanoivat, että kolinan korjausohjeita olisi muutettu jossain vaiheessa. Tulisikohan sieltä joku pitkäikäisempi patentti?
 
Vs: 2003-> Lancerien ongelmat? Onko niitä?

Ronny sanoi
Mulla kolis kanssa etupää ihan reippaanlaisesti, varsinkin semmosessa "loivassa, pehmessä" pompussa. Varasin jo ajankin "huoltoon" mutta heitinkin Eibachia alle ja kolinat ovat toistaiseksi pysyneet poissa.

eikös Eibachit ollut -35mm madaltavia sarjoja ja sportissahan oli toi -30mm madallus vakioon verrattuna, elikkä -5mm tuli kai sitten lisää.
 
Vs: 2003-> Lancerien ongelmat? Onko niitä?

Etupään kolinat ja takapään nitinät lienee ainoat "kunnossa" olevan lancerin viat. Mulla ei kolinaa ole esiintynyt pitkiin aikoihin ja takapään nitinät korjattiin lopullisesti 30 kk ruostesuojauksessa ilman että minä valitin asiasta. Viime talven jäljiltä oikea etuiskari on tihkunut nesteitään ulos ja siihenkään ei takuu enään auta, sillä Mitsun iskari takuu on vain 50000km ... mulla jo 75tkm.
Silti maksoin kesän alussa jatkoturvalaskun ja olen tyytyväinen
 
Vs: 2003-> Lancerien ongelmat? Onko niitä?

Hiroshi Saito sanoi
eikös Eibachit ollut -35mm madaltavia sarjoja ja sportissahan oli toi -30mm madallus vakioon verrattuna, elikkä -5mm tuli kai sitten lisää.

Tässä ainaki kerrotaan että -30mm, eikä tosta taulukosta myöskään selviä että tippuuko 30mm Invitesta vai Intensestä? Keula tippui ainakin mulla lisää ton 30mm, takaa varmaan aavistuksen vähemmän. Mut tuli ainaski ihan loistava ajettava. :peukku

Pari kuvatusta vielä vaikka ihan vertailun vuoksi, allekirjotuksesta lisää. :)
 
Vs: 2003-> Lancerien ongelmat? Onko niitä?

uppista vanhalle,pahoittelen..
paljon keskustelua nitinästä/narinasta mutta entä suoranainen rutina??
eteen- tai varsinkin taaksepäin mentäessä jostain edestä kuuluu hillitön rutina renkaat linkussa,ei varmaankaan vetonivel koska ääni kuuluu myös vapaalla.ei kuulu aina mutta sillointällöin.
mitä asiantuntijat veikkaa syyksi?

toinen ihmetyksen aihe näin tuoreelle lancun omistajalle on ns.starttausnopeus.
onko se oikeasti noin "hidas" vai onko akku/startti menossa?
samoin mittarivalot tuntuvat hieman himmeille vaikka säätö on täydillä.
laturi lataa yleismittarilla katsottaessa ihan ok joten olisiko akku sitten menossa/pelkkää ominaisuutta koko ihmettely... ???
 
Vs: 2003-> Lancerien ongelmat? Onko niitä?

No niin, uppista: itsellä on lancer -06 farkku ja pari kuukautta olen ihmetellyt sitä kuuluisaa tyyppivikaa eli kolinaa ja narinaa etupäässä. Tänään menen vehon pikakorjaamollle ja katsotaan saavatko odottaessa ongelmat korjattua.
Tiesin auton tyyppiviasta jo viime vuodesta mutta elättelin toivoa, ettei se koske omaa yksilöani mutta näin on nyt asiat.
 
Takaisin
Ylös Bottom