2gen pajeron kytkettävän takatasauspyörästön lukon "pumpun" toiminta?

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
eli onko kukaan todennut että kummin päin se toimii...
Tekee paineet vai imee?
Siksi kyselen kun olen laiska ja en millään viitti purkaa sitä pois sieltä toosasta ennen kun on jotain tietoa.. ;D
 
Vs: 2gen pajeron kytkettävän takatasauspyörästön lukon "pumpun" toiminta?

Jahvetti sanoi
eli onko kukaan todennut että kummin päin se toimii...
Tekee paineet vai imee?
Siksi kyselen kun olen laiska ja en millään viitti purkaa sitä pois sieltä toosasta ennen kun on jotain tietoa.. ;D

Kuulemma alipaineella toimii....
 
Vs: 2gen pajeron kytkettävän takatasauspyörästön lukon "pumpun" toiminta?

jaahas.. Kiitos.. :)


Sepäs onkin melko perseestä...
 
Vs: 2gen pajeron kytkettävän takatasauspyörästön lukon "pumpun" toiminta?

Mulla meni pajerosta kyseinen pumppu rikki! Laitoin sellaisen tupakan sytyttimestä toimivan kompuran ja takalukko toimi hyvin!Yhdisti vaan johdot, takalukon katkaisimen kanssa. Mutta olihan se kompura vähän äänekäs. Onneks sitä tarvis aika harvoin!

Timantti tiskillä uus pumppu päälle 400e! Oma viritelmä 20e
 
Vs: 2gen pajeron kytkettävän takatasauspyörästön lukon "pumpun" toiminta?

noni... Nyt se taas tuli... ;D ;D

Toinen sanoo toista ja toinen toista...

Kumpaako se nyt sitten tekee...

Vissii meinaa sitte meen purkaa sen p e r k e l e e n pumpun sieltä toosasta

kun se kyllä siis toimii tai ainakin ääntä pitää... Mutta lukkoa ei kytke päälle.. Ainakaan valo ei lopeta vilkkumista...
 
Vs: 2gen pajeron kytkettävän takatasauspyörästön lukon "pumpun" toiminta?

Oiskohan siihen lie laitettu sähköstä alipainepumppua ku halvemmaksi ois tullu vetää letkut sieltä moottorissa jo olevalta alipainepumpulta. Tai bensakoneessa imusarjalta. Tämä ainaki puoltais ylipaineen tuottavan kompuran olemassaoloa..

Ootko tutkinu auton alla, että meneekö se lukko päälle. Voihan se merkkivalo väittää mitä vain. Näkyykö siellä alla edes muuten mitään vipua vai onko kokonaan rakennettu akslein sisälle tuo lukkohässäkkä. Ja jos sylinteri näkyy, niin johan siittäkin voi päätellä, että onko ali- vai ylipaine. VAi yltääkö laiskuus myös sinne auton alle asti ? ;D
 
Vs: 2gen pajeron kytkettävän takatasauspyörästön lukon "pumpun" toiminta?

Ite totesin lukon toiminnan siten että,puhalsin perästä lähtevään putkeen paineilmaa ja sieltä kuului pieni loksahdus. Perämurikan valo alkoi palamaan mittaristossa kokoajan.

En uskonut vielä pelkkää valonpalamista! Otin remonttikompuran täyteen ilmaa ja ajoin auton risti riipuntaan. Kaveri laittoi ilmaa putkeen ja perä alkoi vetää 100%.
Näin minulla ainakin toimi!

Katso myös takalukon anturinjohdot! Se näkyy perämurikassa. Mulla meni anturin juuresta johto poikki! Ja valo alkoi vilkkumaan mittaristossa.
 
Vs: 2gen pajeron kytkettävän takatasauspyörästön lukon "pumpun" toiminta?

YLIPAINEELLA, uskokaa jo. :)

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=33796.0 <Tuolla on kans vängätty samaa asiaa + muissakin yhteyksissä.
 
Vs: 2gen pajeron kytkettävän takatasauspyörästön lukon "pumpun" toiminta?

Ylipaineella, mulla oli omasta mennyt se paineputki rikki(ruostunut puhki), eli kun auton alta katsoo, niin sieltä kompuralta tulee kumiletku, joka menee
sinne runkopalkin kylkeen, siinä on kannake, jossa rautaputken pätkä, josta letku vaihtuu pikkuisen jämerämpään, joka menee perään.

Mulla oli se rautaputki ruostunut puhki.
Laitoin siihen pätkän jarruputkea (7mm) klemmareilla kiinni (siis niiden kumiletkujen väliin), ja hyvin on pelittänyt.

Ja se kompura sammuu, kun lukko on kytkeytynyt, eli kytkettäessä se pärisee hetken, ja jos rattaat ei ole kohdillaan, niin valo vilkkuu, ja kun
auto liikahtaa vähän, niin kompura naksahtaa muutaman kerran, ja valo sammuu=lukko kytkeytyy.

ja MVa:lle, ei siellä näy mitään sylinteriä ulkopuolella, se letku vaan menneeepi sinne murikan sissään.. ::)
 
Vs: 2gen pajeron kytkettävän takatasauspyörästön lukon "pumpun" toiminta?

Super_Select sanoi
Ylipaineella, mulla oli omasta mennyt se paineputki rikki(ruostunut puhki), eli kun auton alta katsoo, niin sieltä kompuralta tulee kumiletku, joka menee
sinne runkopalkin kylkeen, siinä on kannake, jossa rautaputken pätkä, josta letku vaihtuu pikkuisen jämerämpään, joka menee perään.

Mulla oli se rautaputki ruostunut puhki.
Laitoin siihen pätkän jarruputkea (7mm) klemmareilla kiinni (siis niiden kumiletkujen väliin), ja hyvin on pelittänyt.

Ja se kompura sammuu, kun lukko on kytkeytynyt, eli kytkettäessä se pärisee hetken, ja jos rattaat ei ole kohdillaan, niin valo vilkkuu, ja kun
auto liikahtaa vähän, niin kompura naksahtaa muutaman kerran, ja valo sammuu=lukko kytkeytyy.

ja MVa:lle, ei siellä näy mitään sylinteriä ulkopuolella, se letku vaan menneeepi sinne murikan sissään.. ::)


selkeetä... eli kun uusii ensin sen koko letkun niin sulkee sen vian pois ja jos ei toimi niin perehtyy tarkemmin...

kiitos tähän asti avuista uge ja muut.. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom