31" renkaan mitat?

kallekoo

New Member
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Koitin etsiä ja löysinkin muutaman jutun asiasta mutta en saanut ihan selvää asiasta, tai en ymmärtänyt mitä luin... :-[

Eli mikä on 31" renkaan ulkohalkaisija, eli ns korkeus maasta renkaan yläreunaan?

Tällähetkellä alla 235/75-15 kumit ja ajattelin laskeskella 31" kumien tuomaa korotusta,
kun ei vissiin 33" oikein helpolla kuitenkaan saa alle. Siis kadulle.
 
Vs: 31" renkaan mitat?

Ulkohalkaisijahan on nimellisesti tuo 31", tosin eri rengasvalmistajilla se on todellisuudessa hiukan erilainen. Riippunee myöskin hiukan siittä minkä levyselle vanteelle ko. renkaan laittaa.
 
Vs: 31" renkaan mitat?

Siinäpä,
http://www.offroadpaja.fi/BFG/15_halk.pdf
halkasijassa 42mm->korotusta siis 21mm, nimellismitoilla laskettuna, todellisuus riippuu todellakin ko. rengas/vanne yhdistelmästä.

http://www.offroadpaja.fi/Rengasjutut.htm
 
Vs: 31" renkaan mitat?

Fedima 31/10,5-15 todellinen koko 8" vanteella 1,5 paineilla korkeus 770 leveys 245

http://www.offroadtarvike.fi/renkaat_fedima.html 8" 0-et vanteella mahtuu vakio pajeroo, eikä raplata mihkään

maxxis mudzilla 33/13,5-15 10" -44et vanteella tulee vähän yli ja ei oikeen mahdu joustaan tai kääntyyn
img973015.jpg

1,5L limppari pullo ;)
 
Vs: 31" renkaan mitat?

Mulla on 31 10,5 bridgestone dueler d 694 vakio alustalla ja mahtuu pyrii ja kääntymää ihan hyvin
 
Mulla on -96 2.8GL pajero. Alla nyt 235/75/15 kummit ja uusia pitäis hommata. Vanteet ilmeisesti 6". Sopiiko niihin helposti 31/10,5? Onko jollain tuollaiset kummit Pajerossa jossa ei ole levikkeitä, niin tuleeko rengas ulos kuinka paljon vai onko parempi tyytyä tohon aiempaan kokoon?
Jotain tietoa löysin jo haullakin, mutta tuohon malliin sopimisesta en löytänyt...
 
Vs: 31" renkaan mitat?

jph-74 sanoi
Fedima 31/10,5-15 todellinen koko 8" vanteella 1,5 paineilla korkeus 770 leveys 245

http://www.offroadtarvike.fi/renkaat_fedima.html 8" 0-et vanteella mahtuu vakio pajeroo, eikä raplata mihkään

maxxis mudzilla 33/13,5-15 10" -44et vanteella tulee vähän yli ja ei oikeen mahdu joustaan tai kääntyyn
img973015.jpg

1,5L limppari pullo ;)
'
outoa ettei mahdu kun minulla on maxxis mudder 33"x12,5"x15" ja mahtuu ihan hyvin ja tutulla on 35x12,5x15 BFG mutiaiset alla pätkässä ja hyvin pyörii. Minulla siis vielä kierrejouset takana. tosin 50 mm korin korotus.

Ja vastaus kysymykseen että 7" vanteella on minulla ainakin 31x10,5 ollu ja tulee yli eli levikkeet varmaankin tarvii. minulla on 31x10,5 otteessa mutta ei kyllä mainintaa levikeistä
 
Vs: 31" renkaan mitat?

outoa ettei mahdu kun minulla on maxxis mudder 33"x12,5"x15" ja mahtuu ihan hyvin ja tutulla on 35x12,5x15 BFG mutiaiset alla pätkässä ja hyvin pyörii. Minulla siis vielä kierrejouset takana. tosin 50 mm korin korotus.

paljon sul on vanteen leveys ja et?

10" vanne -44et nii ei mahdu 33" kääntyy/sisään joustaneena
8" vanne 0et niin mahtuu jo paremmin olemaan
 
Vs: 31" renkaan mitat?

vähän OTksi meni jo mut mahtuu ne 35x13,5-15 vakio naperon alle, tai no koppaa korotettu 3centiä, 8" 0et venteella edessä hyvä , takana joustaessa osuu runkoon mut "vähän" parani 7mm spacereilla

kuvat on kivoja
picture.php


penkalle ajo ja tutkiskelua mihinkä osuvat
picture.php
 
Vs: 31" renkaan mitat?

Jos meinaat noita 31 alle one muutoskatsastettava tai vaihdetta pienemmät pyörat alle leiman ajaksi :driver
 
Vs: 31" renkaan mitat?

32" itsellä ainakin otteessa on 32x11,5 R15 goodyear wranglerit
en sitten tiedä että onko nuo hyväksytty joskus vanhoilla säädöksillä.

auto oli poistettu rekisteristä 05 ja rekisteröinti katsastuksessa (2007) ei ollut ongelmaa kun otteeseen oli jo merkattu 32 renkaat ja 50mm korin korotus tuli myös otteeseen, alusta sarjana sisältäen mitat pyörän keskikohdasta levikkeen reunaan.

taitaa muistaakseni olla 10"leveät ja 0etllä, vois ehkä harkita -et:llä olevia vanteita jos hieman levittäisi ulospäin. kun varaa vähän olisi.

Photo-0367.jpg
 
Vs: 31" renkaan mitat?

Tätä on tässä funtsinu että millä ET:llä 10.5" leveet renkaat pullahtaa pihalle sen sallitun 50mm puolelleen jos vaikka vanteet on 8" tai 9" jos jollain ois näppitiatoo heitellä. Nii joo ja sit kyselisin että onko muilla merkattu rengaskokoja otteeseen näin : 215/R16 205/R15 .... ihmettelen vaan ku ei toi merkintä ole täydellinen .....??
 
Vs: 31" renkaan mitat?

Heps. Mul on 31*10,5*15 Hankuukit ja 7 tuuman levuisilla aluilla eikä tule edestäkään normi lokasuojan kaaren ulkopuolelle. Kulutuspinta ei saa näkyä, näin karkeasti. Of setistä en ole varma mutta ei ota runkoon eikä mihinkään kiinni. Tosin nämäkin on muutos katsastettava. vastaa 275,75 15. Rek. otteen mukaan suurin leveys olisi 245 ilman muut.kats.
 
Vs: 31" renkaan mitat?

Juho-Kusti sanoi
Tätä on tässä funtsinu että millä ET:llä 10.5" leveet renkaat pullahtaa pihalle sen sallitun 50mm puolelleen jos vaikka vanteet on 8" tai 9" jos jollain ois näppitiatoo heitellä. Nii joo ja sit kyselisin että onko muilla merkattu rengaskokoja otteeseen näin : 215/R16 205/R15 .... ihmettelen vaan ku ei toi merkintä ole täydellinen .....??
Raideleveys saa muuttua 30mm, eli 15mm per puoli, 0-et on passeli ja +10 kaikinpuolin leimakelponen.

On merkattu, mutta toisin päin, 205/R16 ja 215/R15. Merkintä on täydellinen, tuollaiset koot löytyvät rengasnormistosta.
 
Vs: 31" renkaan mitat?


Mulla on tuonti "napero", joka oli ollu n. ½ vuotta suomessa ku ostin sen.
Alla oli mielenkiintonen asetelma: 17 tuuman off-road vanteilla 275 kesärenkaat (ei maastokuviolliset).
Komeet olis vanteet mutta milläs ilveellä sinne sit maastokumit alle laitat??? ;D

En tiedä liittyykö aiheeseen, mut kunhan postasin... :)
 
Vs: 31" renkaan mitat?

Tekaset rälläkällä vaan pintaa karhiammaks tai onhan tuohon 17 valssillekkin renkaita olemassa
 
Vs: 31" renkaan mitat?

On niihin. Mut joutuisko sit koria nostamaa ja riittääkö tila, jotta mahtuu renkaat kääntymää? :)
Oon vähä uuno näissä hommissa, ku ei oo pahemmin tullu autojen kans värkkäiltyä, mut nyt
alkaa kiinnostus heräilemään. ;D
 
Vs: 31" renkaan mitat?

voisko joku kertoo kokemuksia kuinka meno muuttuu kun vaihtaa 31/10.5 renkaat tohon paheron 2.5 turbiini dieseliin. tarviiko sen jälkeen käydä riemuruuvvilla ettei iha jalkoihin jää......
 
Takaisin
Ylös Bottom