kaipa niitä mäntiä löytyy johonkin millin ylikokoon asti, tarvike valmistajilta isompiakin. Koko sen mukaan, ei sitä rajattomasti voi porata, siihen myydään ns. Stroker kittejä jos haluaa esim. 2,4 litraisen. Eli tuskin saa poraamalla yli 2,2? Kato linkeistä, siellä jenkit puuhaa G64 alakertaa ja DOHC kantta yhteen.
Siis kankisuhde.. tarkoitatko iskunpituuden suhdetta porauksen vai? (iskusuhde?)
yleisesti ottaen pieni mäntä-pitkäisku -> vääntää alempaa ja tasaisemmin, iso mäntä-lyhyt isku kierrosherkempi, toimii paremmin isommilla kierroksilla.
Jos tarkoitat kangen pituuden suhdetta iskuun, niin pitkä kanki-loiva kulma on ihan hyvä vakuutus koneelle, en nyt tiedä miten se vaikuttaa muihin ominaisuuksiin. Tuskin sitä kankea lyhentää kannattaa, tosin G6 tapauksessa pidempienkin löytäminen voi olla vaikeaa ja turhaakin, G6 koneessa on aika pitkät kanget ja niitä löytyy vakiopituisena tosi hyvälaatuisia....