80-120kmh/kiihtyvyys

wrx sti

Member
Liittynyt
21 Elokuu 2005
suora lainaus subaruclubin puolelta!

Lähetetty: 09.05.2003 - 10:43    Viestin aihe: 80-120km/h kiihtyvyys   

--------------------------------------------------------------------------------

Lueskelin Ruotsin Imprezakerhon foorumista kundien kellottamia kiihtyvyysarvoja.
Olivat kolmosvaihteella päässeet 80-120km/h kiihdytyksissä suurinpiirtein 3 sekunnin arvoihin. Parhaimmat tulokset olivat karvan alle 3 sekkaa, sillä lailla mitattuna että noin 60 vauhdissa ojentaa nilkan suoraksi, ja 80 kohdalla käynnistää sekkarin.
Arvothan on pelkästään suuntaa antavia, mutta kyllä siitä jotain näkee, jos on 1-2 sekkaa nopeampi tietää että ajelee aikas nopeella autolla...  Jos sitten taas pari sekkaa hitaampi, LISÄÄ VIRITYSOSIA JA HETI !!!

onkos kukaan täälä innostunut testailemaan!

lancerilla sain ajaksi näin kesä kuumalla 2.4 sek (kellolla) mitattuna !
 
Hyvinhän nuo tietysti kulkevat,mutta eikös se olis paljon
"rehellisempää" mittailla kuitenkin ihan "todellisia"
arvoja,silloinhan niitä viritysosia minusta alkaa tarvita
ainakin jos mittaustavoilla joutuu "kaunistelemaan"
tuloksia...!? ;) Eikä ollut ilkeämielinen kommentti... :)
 
samitsu sanoi
Hyvinhän nuo tietysti kulkevat,mutta eikös se olis paljon
"rehellisempää" mittailla kuitenkin ihan "todellisia"
arvoja,silloinhan niitä viritysosia minusta alkaa tarvita
ainakin jos mittaustavoilla joutuu "kaunistelemaan"
tuloksia...!? ;) Eikä ollut ilkeämielinen kommentti... :)
no tässä nyt kuitenkin on mittailtu sitten "epätodellisia" arvoja !
mikä se todellinen on ?
mutta jos näillä mennään, niin kuitenkin se on kaikille sama!

ei muutaku mittailleen!
 
Kahdella sanalla tämän tavan ongelmat: mittarivirhe ja mittausvirhe. Eli vertailukelpoisuus eri autojen kesken on heikko.
 
ast sanoi
Kahdella sanalla tämän tavan ongelmat: mittarivirhe ja mittausvirhe. Eli vertailukelpoisuus eri autojen kesken on heikko.
juu totta ! mutta antaa se nyt jotain suuntaa auton tehoreservistä!!
 
Jotain suuntaa voi antaa ja kelpaa kyllä keskiarvoistamalla saman auton muuitoksien arviointiin. -81 Lancerilta meni muistaakseni reilut 5 sekuntia 60-120, mittarivirhe suunnilleen -5 km eli todellista enemmän kuin mittarissa. Pitää kokeilla joskus uudelleen 80-120 vaikkapa GPS:llä tarkistettuihin nopeuksiin.

Teho-painosuhte on muutaman prosentin vakioevoa heikompi.

Tuli muuten Punainen EVO 8 vastaan tänään Järvenpäässä noin klo 21:10.
 
vakio palikoilla oma kottero meni muistaakseni karvan alle 3 sek! jos en nyt aivan metsään muistele niin 2.8 sek tosin talvikelillä, raikkaassa pakkasilmassa!
 
Eikös tämänkin voisi ottaa leikkimielellä? Eli kunhan huvikseen mittaillaan. Kukaan ei kuitenkaan mitään pokaaleja tällä haavaa voita, tai ei ainakaan tämän perusteella. Muutenkin tällä foorumilla voitaisiin hieman löysätä kireetä tunnelmaa...
 
Noo,omasta puolestani ei ainakaan ollut tarkoitus olla
pilkunviilaaja ja tosikko,itsekin mittailen aina autoistani
eräästä paikallisesta risteyksestä lähtiessä noin joka
viidennellä kerralla onko "varttimailin loppunopeus" vielä
kohdallaan,tietyn kyltin kohdalle,en edes ole koskaan
mitannut paljonko se tarkalleen on,saattaa olla vaikka
350 tai 450 m,ei se ole niin justiinsa kunhan tulee hyviä
tuloksia...! ;) Eli saahan kaikkea toki mittailla...! :)
 
Pitää Evon kans sit heti mittailla, ku auton saa...Mutta entinen 1.8T kärry meni lastutettuna 3.9s 80-120km/h ja kiihdytyksen aloitin 80km/h eikä aikaisemmin.
 
Ottakaas 3kilosetki sitte vähä. Ainut että noilla aavikkovaihteilla jossa 3.lla pääsee yli 180km/h niin ottakaa sekä 2 että 3.vaihteella tulos :)
 
Käväisin tuossa äskön kokeilemassa ja aika pysähtyi 2.65sek autossa kaksi ihmistä ja täysi tankki bensaa ;D.Hyvät selitykset....
 
Meinasin kokeilla tuota Pajerolla  :-[ Nelosella ei tohi kierrättää 120km/h asti ja viitosella ei uskalla vedättää. No kokeilin varsin sitten 70-110 nelosella, 9,2s meni...kyllä pitää vielä syöttöjö lisätä reilusti  :p
 
Abouttia rallaa 2 sekuntia oli se aika minkä sai jotenkin mitatuksi :)
Ei siis toki tuolla Galantilla, vaan Suzuki GSR 600:lla.
 
Harri K sanoi
Ottakaas 3kilosetki sitte vähä. Ainut että noilla aavikkovaihteilla jossa 3.lla pääsee yli 180km/h niin ottakaa sekä 2 että 3.vaihteella tulos  :)

2,26 sekuntia dataloggerista katsoen.
 
berner sanoi
Abouttia rallaa 2 sekuntia oli se aika minkä sai jotenkin mitatuksi :)
Ei siis toki tuolla Galantilla, vaan Suzuki GSR 600:lla.
No jos pyörätki otetaa niin enköhän minä pääse kanssa pariin sekunttiin ihan kevyesti tuolla 750cc GSX-R:llä ;D
Galantilla voi olla nuhasempaa.
 
Piti vanhuksella kokeilla myös ;D
Annoin tasoitusta muille ja vedin 4 vaihteella aikaan 16sek. ;D

ps. varmaan ois menny paremmin jos ois ruennu kiihdyttämään jo 60km/h mutta menköön sekin tasoituksena muille :peukku
 
80-120km/h 5,2 sekkaa, mutta ei oo oikeen tos 2,5l välit kohillaan ku menee saman 5,2sekkaa 100-140km/h ja myös meni kesken kaiken vaihdetta 2:lta 3:lle vaihtamalla 5,3 sekkaa.:)

Mutta kuiteskin kulku on ihan piisaavaa kun ei tolla ainakaan valoissa jää ja vanhaan 2l galluun verrattuna menee mukavasti.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

nyt kun näitä muitakin ysejä on liikentees, niin kokeilkaa huvikseen, onko aika suht sama kun mun kellottama silloi orginaalina.

tämänpäiväinen kunto on kutakuinkin 1,9 sek ,
tasakaasulla 80kmh lähtien 2,2sek
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Juischi .. aikoja kehiin ;) lähes samat modit

varmistusta, et onko omat kellotukset edes kutakuinkin alueella ...
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

aaki sanoi
Juischi .. aikoja kehiin ;) lähes samat modit

varmistusta, et onko omat kellotukset edes kutakuinkin alueella ...

Pitää tuos alkuviikost käydä vaikka testailemassa, kun Pekekin tulee näille nurkille.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Mä otin galantin kanssa 3-vaihteella lähtö 80 ja sekkasi käyntiin siitä ja sama tein mielen kiinnosta 4-vaihteella. Tulos 3-vaihteella oli 7,33 ja 4-vaihteella oli 9,82.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Pakkohan se oli kokeilla munkin tolla Grandiksella (sekkari oli kylläkin DVD soittimen näyttö, eli pause päälle biisin alusta ja pausesta taas stoppi) 80 tasanopeudesta talla tiskiin ja kello näytti 7sek, täytynee ottaa vielä kunnon sekkari ja kokeilla myöskin manuaali vaihtamisella vaikkakin tuo automaatin oma toiminta tuntuis kyllä nopeammalta :)
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

tepi sanoi
Kyllä se hyvin menee.... :peukku

Itse kokeilin yön pimeydessä, niin siihenhän melkein torkahti kun laski sekuntteja
heh...pitäskö sitä omallaki kokeilla. sitte kunnei ole ihmisii 10 km säteellä... ::)
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

http://video.google.com/videoplay?docid=8630462311731445211

Tuossapa jotain suuntaa, jos tuosta nyt selvää saa..

Edit.. Tuossa kävin joutessani kuvaamassa uuden pätkän ja 1.9 sek siitä saan pätkää ees taas pyörittämällä. Tämä siis 60 ja talla pohjaan menetelmällä. En tiedä mutta oman katiskan mittari tuntuisi näyttävän noin 5km/h liian paljon ainakin noissa nopeuksissa. Eipä tuo hirveästi kai tuohon kiihtyvyyteen vaikuta, vaikka hieman alempaa lähteekin vedättämään. (75-115)?

http://www.youtube.com/watch?v=dpybCJCLIqo
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Juischi sanoi
http://video.google.com/videoplay?docid=8630462311731445211

Tuossapa jotain suuntaa, jos tuosta nyt selvää saa..

Edit.. Tuossa kävin joutessani kuvaamassa uuden pätkän ja 1.9 sek siitä saan pätkää ees taas pyörittämällä. Tämä siis 60 ja talla pohjaan menetelmällä. En tiedä mutta oman katiskan mittari tuntuisi näyttävän noin 5km/h liian paljon ainakin noissa nopeuksissa. Eipä tuo hirveästi kai tuohon kiihtyvyyteen vaikuta, vaikka hieman alempaa lähteekin vedättämään. (75-115)?

http://www.youtube.com/watch?v=dpybCJCLIqo

lähes identtisesti näyttäis kiihtyvän meikäläisen kotteron kanssa ,onkos sulla orginaali rengaskoko ?
mun mittari heittää 2km/h tiehallinnon nopeus näyttö-taulun mukaan , rengaskoko 225/45/17
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Tuli kokeiltua tossa turun reissulla, noin 6 sekkaa otti kiihdytys:

http://s121.photobucket.com/albums/o227/Maxx81/?action=view&current=MVI_1335.flv
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

calle sanoi
Mä otin galantin kanssa 3-vaihteella lähtö 80 ja sekkasi käyntiin siitä ja sama tein mielen kiinnosta 4-vaihteella. Tulos 3-vaihteella oli 7,33 ja 4-vaihteella oli 9,82.

Eihän tuo voi pitää paikkaansa :eek:

Jos kyseessä siis avatarisi V6 Galant? Meinaan itse kävin koettamassa tänään omalla autolla ja tulos oli n. 6.9 (kuulostaa paremmalta kuin se, että pyöristäisi seitsemään) sekuntia (3. vaihde, noin 75-120km/h). Videonkin laittaisin esille, mutta en osaa.

Autoa ja koneen kokoa en kehtaa mainitakaan.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Omalla Lancerilla 1.6:lla tuli kans kokeiltua tätä ja kello pysähtyi 10 sekuntiin 3 vaihteella. Oli kyllä ylämäkeä niin ehkä se vaikutti vähän tulokseen!
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

calle sanoi
Mä otin galantin kanssa 3-vaihteella lähtö 80 ja sekkasi käyntiin siitä ja sama tein mielen kiinnosta 4-vaihteella. Tulos 3-vaihteella oli 7,33 ja 4-vaihteella oli 9,82.

Tii sanoi
Eihän tuo voi pitää paikkaansa :eek:

Jos kyseessä siis avatarisi V6 Galant? Meinaan itse kävin koettamassa tänään omalla autolla ja tulos oli n. 6.9 (kuulostaa paremmalta kuin se, että pyöristäisi seitsemään) sekuntia (3. vaihde, noin 75-120km/h). Videonkin laittaisin esille, mutta en osaa.

Autoa ja koneen kokoa en kehtaa mainitakaan.

Jokin on varmaan juu vähän pielessä kun tuo oma farkkukin tuon selvitti pikkusen päältä 5 sekan.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

evo ix ultimate täydellä tankilla 80-120km/h = Liian kauan.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

kävin koittaa gti dynyllä mittari 80-120km/h

3 vaihteella vähän reilu 7 sek
4 reilu 10 sek

sitten koitin 70-100 km/h

2 vaihteella himpan päälle 3 sek(oli muuten yli 7000rpm kierrosta ;D )
3 päälle 5 sek

aika gti :seina
mites muilla "gti:n" omistajilla?
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

80-120, melko epätarkkaa käsi ajanotolla kun ajat 3 sekunnin pinnassa. Eikös kannattaisi mittailla esim. 4 vaihteella 80-160km/h, tai 80-180 tms. Ja allek mielestä rehdein on 0-200km/h paikaltaan startattuna. Omalla mittari kahteensataan 18.9s.

-T
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Tjoki sanoi
80-120, melko epätarkkaa käsi ajanotolla kun ajat 3 sekunnin pinnassa. Eikös kannattaisi mittailla esim. 4 vaihteella 80-160km/h, tai 80-180 tms. Ja allek mielestä rehdein on 0-200km/h paikaltaan startattuna. Omalla mittari kahteensataan 18.9s.

-T
Missä radalla on sellainen suora/mahdollisuus rueta repimään 0-200kmh vetoja?
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

tepi sanoi
vaikkapa alastaro ?
Juu varmasti niitä on. Ajoin tuolla vaan sitä vähän takaa että 80-120kmh vedon voi tehdä lain puitteissa kuka tahansa näillä suuremmilla moottoriteillä ketään vaarantamatta ja korttiaan polttamatta :) Moniko lähtee Alastarolle kokeilemaan ja sitten tänne tulee kirjoittelemaan tuloksia...
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Onhan noita ratapäiviä joka viikonloppu sielläkin + kaiken maailman kiihdytyspäivät, joissa ei tarvi lakia rikkoa.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Niin onkos joku testannut tätä pätkää ?

4.7km suora:

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?x=3459504&y=6730076&text=4%2C7km+%3Cb%3Esuora%3C%2Fb%3E&scale=8000
0&action=link&lang=FI
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

tepi sanoi
Niin onkos joku testannut tätä pätkää ?

4.7km suora:

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?x=3459504&y=6730076&text=4%2C7km+%3Cb%3Esuora%3C%2Fb%3E&scale=8000
0&action=link&lang=FI


No ei toi paikka mikään lentokenttä suora ihan ole. Viimeeksi liikkunut tuolla about 1.5 vuotta sitten kun parantelivat tota kuutostietä. Oli pukaron risteyksestä 1.5km lapinjärvellepäin puron ylittävä silta nyppylä ainaskin kaverin GT corolla otti ilmalentoa 160 km/h vauhdissa, ja siinä oli jäykkä alusta. Sillä vanhalla kapealla kutosteillä.
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

93_GTI sanoi
Oli pukaron risteyksestä 1.5km lapinjärvellepäin puron ylittävä silta nyppylä

Sama nyppylä siinä edelleen ja muutenkin erittäin oiva tutkarysä toi suora.


edit. : katos tuli corneri tässä samalla ;D
 
Vs: 80-120kmh/kiihtyvyys

Evo9 Printsport/turbotec stage2 (355hp) softalla, performanceboxilla mitattuna 2.8sec.

Kiihdytyksen aloitin about 78km/h vauhdista jurraamalla ensin jarruja vasten ahdot mukaan
 
Takaisin
Ylös Bottom