88 galant latausongelma

caleb

Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2006
Sijainti
Tampere
Kyseessä talviauto, eli 88 vuoden 1.6 kaasarigalantti. Auto toimi alkuunsa, ja lopetti sittemmin lataamisen. Tilalle vaihdettiin kakslitrasen (vm 91) laturi, jonka jälkeen se poltteli 40A sulaketta konehuoneesta toimittuaan alkuun hetken. Auton koko sähköjärjestelmä on ns. pommi, jota on nyt ruvettu vähän laittamaan siihen kuntoon, että autolla pystyisi ajamaan ja se lataisi.

Autoon vedettiin nyt sitten latauspiiriä uusiksi. kakslitrasen 92-vuotisen laturi, jossa B+ virtaliittimen lisäksi L ja S. Eli käsittääkseni akkutunnistin S ja latausvalolta tuleva L. S-liittimeen tulee nyt suoraan sulakkeen kautta akun plussasta, ja L-liittimeen kiertää kytkimen ja latausvalon (5W) kautta. Tällä kombinaatiolla tämä uusi latausvalo palaa koko ajan, kun kytkin on päällä, käy auto tai ei. Mutta se ei lataa.

Vaihdettiin sitten laturi välikoppasesta 90-luvun puolivälin 1.8 koneisesta. Samat liittimet, sama kytkentä. Nyt latausvalo ei pala, mutta ei myöskään lataa. Missä vika, osaako kukaan heittää mitään? Ja tämä laturi on toiminut autossa, josta se otettiin.
 
Vs: 88 galant latausongelma

Kokeilisin ehkä ilman tuota S nastan johtoa...? Periaatteessahan laturille riittää että on virralle johtonsa, eli B+, ja lampulle... Voi toki olla jotain "ylihienoi" latureita. ;D
 
Vs: 88 galant latausongelma

Polttimo ehjä ja latausvaloksi laitettu erillinen 5w polttimo. Ja kaikki auton alkuperäiset latauspiirin sähköt nyt ohitettu ja vedelty suoraa akulta/valolta.
 
Vs: 88 galant latausongelma

yksi mikä tulee mieleen vielä, lataus rele, se on rinnakkain valon kanssa… mutta ei mitään tietoa missä ks rele on fyysisesti… :nykii
vaikka olenkin purkanut lukemattomia kertoja johtosarjoja yms… :-[
 
Takaisin
Ylös Bottom