-91 Pajero 2,5 dsl kytkin ottaa alhaalla?

Intercooler

New Member
Liittynyt
5 Toukokuu 2013
Olen uusi Pajeron omistaja ja koetin etsiä vastauksia kytkimeen, mutta en ihan pienellä vaivalla löytänyt, joten kysyn nyt asiaa uudella topicilla.

Pajeroni kytkin kyllä toimii, mutta se ottaa aika alhaalla. Onko kytkimelle jotain säätöä jolla toiminnan saisi normaaliksi? Edellinen omistaja (luotto henkilö) sanoi, että kytkin on aina ottanut alhaalla ja on jokin tyyppi vika tämän mallin pajerossa.

Jos joku tietää mistä on kysymys, olisin kovin kiitollinen jos kertoisi tämän minulle. Myös jos asialle on jotain tehtävissä, niin sekin kiinnostaa.
 
Vs: -91 Pajero 2,5 dsl kytktin ottaa alhaalla?

vai tyyppivika,taitaa olla sanaviisas jobbari kyseessä.
kun on nestekytkin ja tavallinen vipuvarsi painelaakeria painamassa,ni kummaa selittelyä tuommonen.
kytkimen ilmaus ois ensimmäinen rutiinitoimenpide.

ravistaako kytkin missään vaiheessa ?
 
Vs: -91 Pajero 2,5 dsl kytktin ottaa alhaalla?

Ei ravista. Itse ajoin 12 v sitten tuolla edellisen kerran ja kytkin oli silloin samanlainen. Nyt pajero jäi mulle. Edellinen omistaja osti auton uutena, joten ei tässä ole sen kummemmin hujestettu. Voisin vaan laittaa tuon kuntoon ja jos saisi hieman vinkkiä mistä aloittaisi, niin säästyisi aikaa.
 
Vs: -91 Pajero 2,5 dsl kytktin ottaa alhaalla?

Yleensä kytkin alkaa olemaan loppu jos ottaa vasta alhaalla,hyrtaali kykässä kun ei paljoo säätöjä öydy,paitsi tuo "tyhjänliikkeen" voi säätää pois.
 
Vs: -91 Pajero 2,5 dsl kytktin ottaa alhaalla?

Kiitos vinkeistä.

Kunhan ehdin, niin käyn tämän projektin kimppuun. Esin napero pitää katsastaa huoltoautoksi. Kytkin on alusta asti ollut kuuleman mukaan samanlainen, eli todennäköisesti kyseessä on säätöhommia. Toinen vika on tuo startti joka "kiroilee" välillä, mutta siihenhän olikin täällä hyviä ohjeita. Kolmas asia joka on hieman kosmeettinen, mutta voisihan tuon laittaa kuntoon on nopeusmittarin hurja näyttö. Kuudenkympin vauhdissa näyttää ainakin satasta. Mittarin mukaan mennään välillä tosi kovaa ;D
 
Vs: -91 Pajero 2,5 dsl kytktin ottaa alhaalla?

Intercooler sanoi
Kiitos vinkeistä.

Kunhan ehdin, niin käyn tämän projektin kimppuun. Esin napero pitää katsastaa huoltoautoksi. Kytkin on alusta asti ollut kuuleman mukaan samanlainen, eli todennäköisesti kyseessä on säätöhommia. Toinen vika on tuo startti joka "kiroilee" välillä, mutta siihenhän olikin täällä hyviä ohjeita. Kolmas asia joka on hieman kosmeettinen, mutta voisihan tuon laittaa kuntoon on nopeusmittarin hurja näyttö. Kuudenkympin vauhdissa näyttää ainakin satasta. Mittarin mukaan mennään välillä tosi kovaa ;D
Jos tekee vain välillä tuota hurjaa näyttämään niin vaijeri pois ruodon sisäsätä ja puhdistus/rasvaus molemmille auttaa useimmiten.
 
Takaisin
Ylös Bottom