- Liittynyt
- 10 Huhtikuu 2010
- Sijainti
- Lappeenranta
Tuo alicen '95 USDM Eclipse Chryslerin 420a koneella kyseessä. Alkoi yhtäkkiä polttaa takavalojen 15A sulaketta. Samassa sulakkeessa on myös etuparkit ja mittaristovalot. Noh, äkkiä tulisi mieleen että jossain joku johto hankautunut rikki ja lyö maihin, vai mitä? Niinhän minäkin luulin. Vian erittäin epälooginen käytös kuitenkin ihmetyttää suunnattomasti.
Olen nyt 4 kertaa luullut korjanneeni tuon (paranneltu takasumarin piuhoituksen eristeteipit, korjattu orkkisjohtosarjan katkenneet piuhat, eristetty kunnolla stereoille menneet orkkisjohdot, paranneltu takavalojen liitossätöksiä) ja joka kerta olen ollut väärässä. Työtunteja on takana varmaan lähemmäs 20, joten alkaa pikkuhiljaa riittämään. Asiaan:
Jokaisen "korjauksen" jälkeen olen testaillut parkkeja, laittaa radion päälle ja viimeisimpänä myös laittaa auton ihan käyntiinkin ja kaikkien kolmen yhdistelmiä. Toimii pienen hetken (1 - 3 min) kunnes palaa sulake. Tämän jälkeen jos vaihtaa sulakkeen ja kokeilee laittaa ihan pelkät parkit päälle niin sulake palaa sekunnissa. Sitten kun autoa purkaa tarpeeksi ja taas tekee jotain isompaa mikä omasta mielestä auttaa asiaa niin saa taas sulakkeen kestämään pelkkien parkkien räpsyttelyä miten paljon vain ja oikeaa käyttöä minuutin tai kaksi. Takavalojen releenkin kokeilin vaihtaa päikseen toiseen etusumuvalojen (joita ei autossa ole) releen kanssa mutta ilman tulosta. Riskipelinä kokeilin viime yönä myös 20A sulaketta mutta ihan samalla tavalla se napsahtaa, joten ei voi olla kyse siitä että tulisi vain karvan verran liikaa kuormaa.
Hyviä ideoita mistä lähteä metsästämään? Sulakeboksi tms, vai voiko ECU aiheuttaa moista (auto on alkanut käymäänkin vähän huonosti ihan viime aikoina ainakin heti startin jälkeen)? Hermot, motivaatio ja sulakkeet loppumassa. :seina
Olen nyt 4 kertaa luullut korjanneeni tuon (paranneltu takasumarin piuhoituksen eristeteipit, korjattu orkkisjohtosarjan katkenneet piuhat, eristetty kunnolla stereoille menneet orkkisjohdot, paranneltu takavalojen liitossätöksiä) ja joka kerta olen ollut väärässä. Työtunteja on takana varmaan lähemmäs 20, joten alkaa pikkuhiljaa riittämään. Asiaan:
Jokaisen "korjauksen" jälkeen olen testaillut parkkeja, laittaa radion päälle ja viimeisimpänä myös laittaa auton ihan käyntiinkin ja kaikkien kolmen yhdistelmiä. Toimii pienen hetken (1 - 3 min) kunnes palaa sulake. Tämän jälkeen jos vaihtaa sulakkeen ja kokeilee laittaa ihan pelkät parkit päälle niin sulake palaa sekunnissa. Sitten kun autoa purkaa tarpeeksi ja taas tekee jotain isompaa mikä omasta mielestä auttaa asiaa niin saa taas sulakkeen kestämään pelkkien parkkien räpsyttelyä miten paljon vain ja oikeaa käyttöä minuutin tai kaksi. Takavalojen releenkin kokeilin vaihtaa päikseen toiseen etusumuvalojen (joita ei autossa ole) releen kanssa mutta ilman tulosta. Riskipelinä kokeilin viime yönä myös 20A sulaketta mutta ihan samalla tavalla se napsahtaa, joten ei voi olla kyse siitä että tulisi vain karvan verran liikaa kuormaa.
Hyviä ideoita mistä lähteä metsästämään? Sulakeboksi tms, vai voiko ECU aiheuttaa moista (auto on alkanut käymäänkin vähän huonosti ihan viime aikoina ainakin heti startin jälkeen)? Hermot, motivaatio ja sulakkeet loppumassa. :seina