-99 2.4 GDI Gallu käy kuin kylmä diiseli eikä muutenkaan toimi...

Esku

Subaru Legacy
Liittynyt
26 Maaliskuu 2003
Sijainti
Karhula (Kotka)
Tämä on nyt taas näitä... eli jos kymysykseen löytyy jo valmis vastaus, niin linkki kelpaa, kiitos vaan. Pikaisella haahuilulla ei löytynyt.

Eli kyseisenlainen härveli pitää venttiilikopan tienoilta melkoista mekkalaa eli varsinkin kylmänä käy kuin kylmä diiseli, mutta ei lämpöisenäkään hiljene normaaliksi, vaan edelleen ääntelee.

Koneen lämmetessä sammuu pysähtyessä. Kyseessä automaatti, mutta sillä tuskin on asiaan vaikutusta. Välillä käy vain 400-500 rpm, joten ei ihan terveeltä kuulosta sekään.

Eikä sitten myöskään vastaa kaasuun, vaan on ihan laiska p....

Jossain välissä on myöskin vähän vilkutellut öljynpainevaloa, mutta öljyt on sittemmin vaihdettu, eikä siellä ollut mitään epämääräistä seassa.

Jotta että apuva! Onko tuolle muuta tehtävissä muuta kuin maalaus vihreäksi ja suohon?
 
Vs: -99 2.4 GDI Gallu käy kuin kylmä diiseli eikä muutenkaan toimi...

Esku sanoi
Eli kyseisenlainen härveli pitää venttiilikopan tienoilta melkoista mekkalaa eli varsinkin kylmänä käy kuin kylmä diiseli, mutta ei lämpöisenäkään hiljene normaaliksi, vaan edelleen ääntelee.
Tämä on suht normaalia, raksutus, nakutus on ominaisuus. Etenkin kylmänä kuulostaa pahalta.

Koneen lämmetessä sammuu pysähtyessä. Kyseessä automaatti, mutta sillä tuskin on asiaan vaikutusta. Välillä käy vain 400-500 rpm, joten ei ihan terveeltä kuulosta sekään.
Eikä sitten myöskään vastaa kaasuun, vaan on ihan laiska p....
Näihin ensimmäinen hoito on kaasuläppäkotelon putsaaminen, suositellaan vaikkapa 30tkm välein tehtäväksi.
ks. täällä hieman laajempikin putsaus imusarjaa myöden
http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/gdiputsaus
 
Vs: -99 2.4 GDI Gallu käy kuin kylmä diiseli eikä muutenkaan toimi...

Mahtaakohan sulla olla autossa se vanhanmallinen kaasuläppäkotelo? Muistaakseni -99 mallin Galluissa sitä vielä esiintyi. Siitä johtuvat ongelmat ainakin selittäis noita tyhjäkäynti ongelmia sekä huonoa vastaavuutta kaasun painallukseen, mutta ensin kannattaa tietty tsekata kuinka nokinen se kaasuläppäkotelo on.

Raksutus on normaalia kuten kapsu mainitsikin, mutta sitten on näin netin välityksellä vaikea sanoa kuinka kovaäänistä se on eli onko se normaalin kuuloista raksutusta.
 
Vs: -99 2.4 GDI Gallu käy kuin kylmä diiseli eikä muutenkaan toimi...

Terve!

Mulla omassa 97vm 2l GLX Gallussa vähän samantyylistä ongelmaa, aluksi ilmeni käynnistäessä että venttiilit metelöivät pari sekuntia äänekkäästi + kovemmilla kierroksilla kuului samainen ääni . Nyt vika on pahentunut sille tasolle että autolla ei uskalla enää ajaa. Venttiilit ääntelehtivät ilkeästi (metallinen "hurr hurr" ääni ) jo normaali ajossa pienilläkin kierroksilla + tyhjä käynnillä. Ö-p valo myös vilkkuu ajoittain. Uudet Venttiilinvälyksen tasaajat vaihdettu juuri joten niistäkään ei voi olla kiinni. Ääni tulee selvästi venttiilikopasta, mutta ainakaan silmämääräisesti ei siellä mitää poikkeuksellista näy.

Itsellä on ideat vähissä mistä lähteä vikaa tarkemmin etsimään, tuskin auttaa öljyn vaihdot tai fortet enää noin pahanlaatuiseen kilkatukseen. :-\

Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan!
 
Takaisin
Ylös Bottom