Vs: A.Toivanen, Nöpö 2,5TDIC -89
Kuten mainittu, kone on ollut kasassa jo jonkun aikaa. Muuta pientä näpertämistä on riittänyt yllinkyllin.
Bitumia on mennyt lattiaan lisääkin vielä. Jos siitä ei mitään hyötyä ole niin tuskin haittaakaan.
Lisämittaristo istuu kuin Tyyne kuvassa eli asettui nätisti paikoilleen ja toimiikin jopa. Öljykellolle tein T-haaran ihan normaaleista putkiliikkeen helyistä. Vähän hamppua kierteisiin ja valmista tulee. Eli nyt toimii normaali öljynpaineenmerkkivalo ja mittari. Mittarin mittaa ohmeja 3-160 ja sen mukaan arpoo lukemat mittariin. Normaali valon kello 0 tai 1ohmi. Lisämittaristolle sähköt sai näppärästi kun kojelaudan sisältä löytyi sille se ihan oma liitinkin.
Vanhan ahtomittarin jätin paikoilleen myös kun en muutakaan reiän täytettä siihen keksinyt. Tökkäsin letkun jarruhärpäkkeenseen siihen tulpan tilalle. -1bar siellä ainakin on alipainetta
Kuskin puoleinen pohjaanlyöntikumi uusittu. Entistähän ei ollut ollenkaan
Painelaakerin kanssa tein vähän töllöntöitä. Noh, paikallisesta varaosaputkasta saa onneks uusia
Painelaakerin olin jo pistänyt puhdistelun jälkeen paikoilleen ja rasvaillut. Sitten tuli mieleen puhallellla ruosteet konehuoneesta. Loput voi arvata. Arvatkaa vaan muistinko suojata painelaakeria ja oliko siinä sen jälkeen hiekan hyviä. Pikkujuttuja
Kytkinlevy ja paineasetelma on kotoisin tuosta valkeasta, olivat kuin uudet ja timanttilogolla jopa. Kytkimestä tuli aivan loistava.
Kone jumpattu paikoilleen ja kaikki muut hilavitkuttimet konehuoneeseen.
Sieltä täältä on tullut uusittua johdon pätkiä konehuoneestakin juottamalla ja kutisukkaa niskaan. Minkäs teet kun entiset murenee käsiin.
Polttoainesuodattimen pohjasta lähtevät vesianturin johdot kaiveltu näkyviin ja juotettu uutta. Nyt toimii sekin.
Syylärin otin varaosapelistä. Nöpön omasta puuttui puolet rivoista. Valkeassa oli kuin "uusi".
Etujarrusatulat purettu, sylinterit hoonattu, männät hiottu, kasattu uusilla tiivisteillä ja kumeilla. Luonnollisesti ilmattu.
Etuvilkunlasit vaihdettu valkoisesta. Entiset oli värivammaisia
Karjarauta istutettu keulalle. Tuettu kahdesta kohti ylälaidasta. Hella rallye 1000 lisäpitkinä siinä. Lohkolämmittimen pistokkeen sai näitisti lampun luona olevaan ristikkoon.
Lokasuojien levikkeet tuli myös viriteltyä paikoilleen. Nuo pitkän takalevikkeet ei ihan istu mutta ei se oo niin justiinsa. Ei tuosta mitään tuuuninki pisteitä saa muutenkaan, varsinkaan kunhan mäntyä halaa oikein tunteella.
Cooleria sovittelin keulalle syylärin etupuolle. Sinne menee tuo omasa tai sitten joku muu mutta kyllä siellä tilaa on. Tämä ohjelmassa sitten joskus vuonna 2020.
Valkoisen perä vielä purkamatta. Tunkkailin sen perän kyllä jo ylös mutta ei ole vielä kerennyt purkamaan. Pitää purkaa muutenkin siitä kaikki tarpeellinen ja pistää raato paaliin tuosta pihalta pyörimästä.
Tietenkään kaikki ei tule mieleen tähän hätään mutta päivitellään kunhan aina muistaa. Kuvia ei ole tullut montaakaan räpsittyä kasailuista. Katsellaan myöhemmin mitä kortille on jäänyt.
Seuraavana todo-listallla:
Valkoisesta puretut toimivien auto-napalukkojen puhdistus ja vaihto.
Kuskin etupuolen vetarin sisemmän suojakumin vaihto.
Lisävalojen kytkentä.
Pakoputken kiinnikkeet tehdä uudestaan korotukseen paremmin istuvaksi.
Uusi putki turbolta asti. Laippa on jo et ei puuttus kun loput. Mutta tämä ei onneksi ole akuutti homma.
Snorkkeli.
Sisustan kasaus loppuun.
Laittaa toinen kattoteline ja rakennella siihen välille vararenkaan teline. Vararengas siis menee katolle.
Siinä nyt jotain pikku näpräämistä näin aluksi