Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
JaniB sanoiToivotaan että ei tule sekundaa, kai siinä edes kymmenen kilometrin takuu on.
RRE-sportsilta kyselin myös ja niillä olisi ollut vaihtopumppu hyllyssä. Asennuksineen 1395€.
simo95 sanoiNäyttäis olevan ainakin briteissä kaupan ayc eliminator kitti, onko kukaan kokeillut ? Tai miettinyt/toteuttanut?
Muuttaa aktiivisen lukon mekaaniseksi, kuinka auton ajettavuus muuttuu ? Voisiko olla huolto
ystävällisempi kuin ayc ? Tarvitaanko ayc johdotuksia/ecua ym sähkö tavaroita enään jos vaihtaa tuon mekaanisen
lukon, mielellään riisuisin kaiken "ei pakollisen" elektroniikan autosta ?
JaniB sanoiTuollainen paja löytyi, mielestäni kohtuuhintainen pumpun korjaus?
http://www.autokorjaamoso.com/hinnasto.htm
Vien auton ensi kuussa tuonne, kokemuksia myöhemmin.
JaniB sanoiToivotaan että ei tule sekundaa, kai siinä edes kymmenen kilometrin takuu on.
RRE-sportsilta kyselin myös ja niillä olisi ollut vaihtopumppu hyllyssä. Asennuksineen 1395€.
-JP- sanoiMelkonen "keissi" oli tuo GT-A.
Harri K sanoiJotai outoo tuos oli kyl muuteki.
AYC oil pump pressure viskoi mitä sattuu ja vastaavasti jännite näytti tasan 8,2V koko ajan. Katsotaa ny kunha saadaa uus painekytkin jostain.
Maxxximus sanoiMullahan ois se anturi :
Harri K sanoiJotai outoo tuos oli kyl muuteki.
AYC oil pump pressure viskoi mitä sattuu ja vastaavasti jännite näytti tasan 8,2V koko ajan. Katsotaa ny kunha saadaa uus painekytkin jostain.
Skydiver sanoiOnko seiskassakin konehuoneen puolella rele pumpulle? Jos on, niin onko sen kuntoa tarkistettu? Kuulostaa vaan justiinsa sellaiselta oireilulta, jota oli omassa Galantissa ja rele oli aivan hapero. Ilmankosteus, lämpötila ja kuun asentokin tuntui vaikuttavan. Välillä oireili pahastikin ja taas välillä kaikki pelasi ihan kuten pitääkin ilman, että mitään tehtiin siinä välissä.
Harri K sanoiPumppu tuossa siis oli jo vainaa, mutta sen rebuildasin täysin ja putsasin. Keräsi ensimmäisellä ilmauksella painetta hyvin ja kävi siististi. Sitten ääni pumpussa muuttui ja purettiin useempaan kertaan ja ilmaukset ei enää onnistuneet oikein, mutta sitte loppujen lopuksi saatiin ilmaantuun nätisti. Mutta ajossa sytytti 3 valoa samantien ja vikakoodia paineanturista antoi.
Rele tuli otettua irti ja kopisteltua, ei avattu kuitenkaan sitä (näytti pinnit siisteiltä)
mahdollista toki, piti se avata muttei ehtiny...Skydiver sanoiJuu, ymmärsin kyllä, että pumppu oli tullut tiensä päähän. Sillä vain ajattelin, kun tuollaista epäloogista käytöstä ilmenee vielä, että se rele voi olla sisältä ihan hapero, vaikka pinnit näyttäisi siisteiltä. Omasta tuli sisuskalut pihalle palasina, kun rele otettiin auki, vaikka päällepäin se näyttikin hyvältä.
-JPA- sanoiOmaan RalliArtiin on tulossa takuun piikkiin uusi ACD-pumppu. Tuleeko pumpun mukana kaikki solenoidit, paineanturit, ym. kilkkeet?
Vai jääkö siihen vielä miljoona vika vaihtehtoa jäljelle vaikka pumppu uusitaan???
Muy bueno :jouluHarri K sanoitulee kaikki kilkkeet.
Tomzza sanoiEli peräkontissa säiliö täyteen ja Evoscanilla Select ecu -> ACD -> Air bleed Acd ->Ei muuta? eukku
mitsuevo sanoiNyt on sitten parempi vaihtoehto olemassa noihin pumppujen korjauksiin. Testattu varsinkin EVO 10 MR ja toimii ns. kuin junan vessa. Pumppu on takakontissa. Ääni on kovempi, mutta käyntiaika on niin pieni, etten näe koventuneessa äänessä ongelmaa.
http://www.autokorjaamoso.com/myydaan.htm
mitsuevo sanoiNyt on sitten parempi vaihtoehto olemassa noihin pumppujen korjauksiin. Testattu varsinkin EVO 10 MR ja toimii ns. kuin junan vessa. Pumppu on takakontissa. Ääni on kovempi, mutta käyntiaika on niin pieni, etten näe koventuneessa äänessä ongelmaa.
http://www.autokorjaamoso.com/myydaan.htm
en suosittele ajaan jos on öljyt pihalla.artuppi sanoiPumpun alla oleva pelti oli märkänä öljystä, sen enempää en sitä silloin jäänyt tutkimaan. Ja tätä ei tosiaan ole käynyt kun sen yhden kerran.
artuppi sanoiTodennäköisesti korkin kautta on puhaltanut ne pihalle, kun säiliön kylki oli märkänä tapahtuneen jälkeen. Pitääpä tarkastaa että öljyä varmasti on joka paikassa. Edellinen omistaja on viimeisimmäksi sinne öljyä laittanut, ja ilmannut järjestelmän. En tiedä sitten onko lisätty väärään aikaan lisää öljyä vai miten.
hs sanoiMoro. onkos kukaan vielä hommannut evoonsa vanhan ayc pumpun tilalle tämmöstä hd pumppua? kuten kuvissa näkyy.
ite ostin tuommosen hd pumpun evo kasiin.
vielä ois asennus kesken. ois mielenkiinnosta tietää että minkä verta tuohon pumppuun kannattee laittaa painetta????
-JP- sanoiEi ihan tarkkaan auennut mitä kysyt ? Eikös softa ohjaa eri paineet eri tilanteissa.
kaahari sanoiJos sulla on siinä oem 4wd ecu ja muutenkin orkkis hilppeet ohjaamassa sitä, se ecu osaa käyttää tuota pumppua (=sähkömoottoria) kuten oem sähkömoottoria&pumppua jos kytketty samoin kuin orkkiksena... TAI käytetään oem sähkömoottorin ohjausjännitettä uuden pumpun moottorin releen ohjaukseen vast, niin nuo heavyduty pumput ilmeisesti tupattu kytkemään.
Logiikkahan tuossa on, että ecu haistelee sen paineanturin painetta mikä on siinä venttilirungossa. Käynnissä/kaasukikalla ecu:n ohjausjännite ohjaa sähkömoottoria joka pyörii niin kauan kunnes paineanturi näkee oikean paineen ja sähkömoottorin ohjaus (jännite) katkeaa. Kun ayc/acd venttilit tekevät töitään, aikanaan paine laskee tarpeeksi alas ja sähkömoottori taas hurahtaa ja ajaa paineet ylös.
Kun tekee kaasukikan sytytysvirta päällä, tuon sun hipopumpun pitäs ajaa paine ylös melko nopeasti. 5sek maks ihan lonkalta. Jos pumppu hurraa yli 20-30sek (en muista tarkkaan) ei paine nouse riittävästi, ja anturi kertoo tämän eculle --> sytyttää vikavalot (ecu olettaa että pumppu rikki tms). Rajussa ajossa tuo voi tietysti tapahtua herkemmin koska venttiilit raksuttavat ja vaatii siis pumpulta enemmän töitä.
Onhan sulla kytketty
-kaikki oem venttilit kiinni, ts propotional valvet jne 3x
-OEM paineanturin pistoke kiinni
-pumpun ohjaus (sähkömoot) otettu orkkis ohjausjännitteestä
-ilmattu kaikki piirit ts ayc×2 ja acd