Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Näin olen kuullut myös. Mutta naapurilla 2016 ja hänellä se kuulemma on se. Sekä yksi mitsu myyjä sanoin, että Suomi autoissa jotka Instyle varustuksella niin se löytyy jo 2016 alkaen. Nettiautossa joissain 2016 ja 2017 malleissa, lukee ilmoituksessa se olevan myös. Mutta varmuus tähän ois kiva tietää. Itse viikon sisään ostamassa Outlander PHEV:n.Ajoakun lämmitys on ollut mahdollinen vasta 2019 vuosimallista alkaen.
Hän kyllä kovasti väitti, että sähköinen ajoakun lämmitin siitä löytyy. Ja näin kertoi yksi automyyjä kun soittelin 2016 mitsusta. Mutta taas jotkut sanoo, että ei olisi.Eihän Janne1:n naapuri sekoita EV Remotea(Mitsun sähköistä Webastoa) ja ajoakun lämmitystä?
No jos katselet 2016vm autoa, niin 100% varmuudella siinä EI ole ajoakun lämmitystä. Naapurilla ja automyyjällä on nyt puurot ja vellit sekaisin.Mistähän tähän saisi 100% varmuuden. Instyle varustetason autoa ostamassa.
Itse asun pohjoisessa ja lähinnä mietin pystyykö tuolla ajamaan sähköllä ollenkaan täällä talvella. Koeajoin sellaisen jossa oli jo EV nappi. Mutta puolen tunnin koeajolla pelkällä sähköllä ei menty yhtään.No jos katselet 2016vm autoa, niin 100% varmuudella siinä EI ole ajoakun lämmitystä. Naapurilla ja automyyjällä on nyt puurot ja vellit sekaisin.
Akkupaketin lämmitys tuli vasta 2019 mallivuodesta eteenpäin erikseen valittavana lisävarusteena. Sinänsä sille ei juurikaan painoarvoa kannata antaa auton valinnassa, kun akuston lämmitys lähinnä suojaa akkupakettia erittäin kylmässä pakkasessa. Pakkasrangeen tai muuhunkaan käytännön kannalta olennaiseen sillä ei ole mitään merkitystä.
Käytännössä ei, EV napillisella ilmeisesti pääsee jo jonkin verran tai ainakin ilman ylimääräisiä kikkailuja. Toki pystyy ajamaan sähköllä kovassakin pakkasessa jos lähdet lämpimästä tallista ja akuston lämpötila yli sallitun minimin.Itse asun pohjoisessa ja lähinnä mietin pystyykö tuolla ajamaan sähköllä ollenkaan täällä talvella. Koeajoin sellaisen jossa oli jo EV nappi. Mutta puolen tunnin koeajolla pelkällä sähköllä ei menty yhtään.
Zuikkiksen pehvanlämmitin kiinni niin ei tarvi sen ihmeempiä kikkailuja.Itse asun pohjoisessa ja lähinnä mietin pystyykö tuolla ajamaan sähköllä ollenkaan täällä talvella. Koeajoin sellaisen jossa oli jo EV nappi. Mutta puolen tunnin koeajolla pelkällä sähköllä ei menty yhtään.
Pitäisi kuitenkin ottaa huomioon että ev napillinen on ihan eri auto vanhempaan verrattuna. Oma vm20 instyle *ajo-akun* lämmityksellä meni viime talvena -32 asteessa pelkällä 20min esilämmityksellä ihan vaivatta 16km työmatkan pelkällä sähköllä. Helmikuussa tein vielä ennätys kilometrit yhdellä tankillisella (1750km) yhdellä tankillisella. Eli ei juuri pakkaset vaikuttanut omiin ajoihin. Toki ilmastoinnin käytön kanssa pitää kikkailla ettei heti laita sitä päälle.Käytännössä ei, EV napillisella ilmeisesti pääsee jo jonkin verran tai ainakin ilman ylimääräisiä kikkailuja. Toki pystyy ajamaan sähköllä kovassakin pakkasessa jos lähdet lämpimästä tallista ja akuston lämpötila yli sallitun minimin.
Perämeren korkeudella oma -16 mallinen meni pakkasillakin pelkällä sähköllä n. 15km työmatkat, toki kun EV nappia ei ole niin vaati nuo omat kikkailunsa.
Käytännössä alle -15°C lämpötilassa ei enää mennä pelkällä sähköllä ollenkaan, vaikka tekisi mitä sadetansseja. En muista mikä sen akkupaketin pakkasrajan piti virallisesti olla, mutta empiiriset kokeet osoitti että omassa kikkareessa akkupaketin ollessa kylmempi kuin -12 ei auto suostu menemään pelkän akun varassa.
Akun lämmitin ei tilanteeseen auta, kun ilmeisesti toimii vain alle -30°C lämpötilassa, eikä käsittääkseni lämmitä akkua ajolämpötilaan. Ainoastaan suojaa akustoa totaalijäätymiseltä. Korjatkoon joku jos olen väärässä.
Ev napillinen(MY17->) on täsmälleen sama kampe kuin vanhemmatkin.Pitäisi kuitenkin ottaa huomioon että ev napillinen on ihan eri auto vanhempaan verrattuna. Oma vm20 instyle *ajo-akun* lämmityksellä meni viime talvena -32 asteessa pelkällä 20min esilämmityksellä ihan vaivatta 16km työmatkan pelkällä sähköllä. Helmikuussa tein vielä ennätys kilometrit yhdellä tankillisella (1750km) yhdellä tankillisella. Eli ei juuri pakkaset vaikuttanut omiin ajoihin. Toki ilmastoinnin käytön kanssa pitää kikkailla ettei heti laita sitä päälle.
Mustakin alkaa tuntua ettei semmoista ole olemassakaan
Jotain höpinää vain muutamissa foorumeissa ja videopätkissä. Olisi kiva nähdä tämä ihme ihan fyysisesti tai kuvista.
Oltsandeeri toimiiko se sulla remoten kautta samalla kun räpsäytät sisätilan/tuulilasin lämmittimen päälle vai onko erikseen kytkettävssä?
Mitä jos se kuitenkin on tuo subterfugiumin laittama prehiitteri tuolla ylempänä?
Pahoittelut jos vielä termit hukassa. Ihan viimepäivinä nousi landerikuume ja omasta on alustavat kaupat tehty ja on tulossa koeajoon lähipäivinä. Tosin juuri tämän akuston lämmitinkummajaisen ehdoilla mennään.
Sehän se, ptc lämmitin. Eli ei kaapelilla niinkuin jostain väärin muistin. Puhallin levittää lämmön.lisikohan se tuo osa 92319 ?