Alottamas dyn.4 kytkinremppaa... Vinkkejä...

jkpower

New Member
Liittynyt
22 Joulukuu 2006
Sijainti
Ruovesi
Eli alottelen tuossa dynamiittiin kytkinremppaa ja vähä vinkkejä kaipailisin... Lähinnä ettei tuu turhaa työtä... Tarviiko mitään erikoistyökaluja ym....


Kiitos jo etukäteen! :)
 
Vs: Alottamas dyn.4 kytkinremppaa... Vinkkejä...

eipä siinä mitään muuta ku laatikko alas tai kone ylös ja vaihto. joku keskitystyökalu kytkimelle jos haluu käyttää, ite oon kyllä selvinny ilman...
 
Vs: Alottamas dyn.4 kytkinremppaa... Vinkkejä...

Tuollanen apulainen tuli aikanaan tehtyä, paljon mukavampi passata kone kohdalleen, kuin tunkilla öljypohjasta.

Hantinpuolen vetarin sisämalja saattaa olla veemäinen saada pois, mutta kannattaa taistella.
 

Liitetiedostot

  • Rojektia 008 (Medium).jpg
    Rojektia 008 (Medium).jpg
    91.3 KB · Lukukerrat 295
Vs: Alottamas dyn.4 kytkinremppaa... Vinkkejä...

Moi,vaihdettin eilen kytkinasetelma + painelaakeri ,tuli uusi ongelma,kytkinpoljin on nyt helevetin jäykkä,ja sit irroittaa tosi nopeesti (vaarallinen).Auto vuosimallia 90. Galant glsi 2000.meil oli mukana se vanha paineasetelma ja mallattiin siin tiskillä sitä,kunse myyjä sano etse ois just tona vuonna muuttunu toi malli,no saman kokonen oli mut sitä vanhaa painelaakeria ei ollu mukana,ja tallilla sitä mulkoiltiin,oli vähän pienempi,mut kyl se siihen akselille saatiin(vähän outo pelti kyhäilmä siin laakerin kehällä) .Vaikkuttais et se vika on siin painelaakeris mut?tuskin kai siel itse levys ja asetelmas,koska menivät hyvin koneen kylkeen kiinni,hyvät neuvot kalliit,terv,harrastelija :)
 
Vs: Mistä olet iloinen?

siis delekoin,mikä on niin kutsuttu "malja" liittynee kytkinremppaan,ja sen toiminta tarkoitus. :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

taimen sanoi
siis delekoin,mikä on niin kutsuttu "malja" liittynee kytkinremppaan,ja sen toiminta tarkoitus. :peukku

Siis viesti ehkä vähän väärässä paikassa mutta vastataan jonkun puolesta.

"maljalla" on varmaankin tarkoitettu vetoakselin sisemmän nivelen ulko "kuorta, kuppia, maljaa, ym..." rakkaalla lapsella monta nimeä. Monesti jos etu/ nelivetoiseen ajoneuvoon tekee kytkin rempan joutuu irroittamaan vetoakselin/it helpottaakseen työtä ja useasti se on myös jopa pakollista että vaihdelaatikon saa irroitettua.
Ilmeisesti kysymys liittyy aiheeseen aloittelen dynamicin kytkin remonttia.
Oikean puoleinen vetoakseli "sisäpään malja" saattaa olla hankala irroittaa vaidelaatikon päästä. :peukku
 
Vs: Mistä olet iloinen?

Malja sille kiitos,kyse on jep kytkinrempasta,josta jo tuol tekniikka osastolla kirjoitinkin,nyt mennään avaamaan loota ja katsoo mikä siellää jumittaa, ::)
 
Vs: Alottamas dyn.4 kytkinremppaa... Vinkkejä...

Taimen: vastaisuudessa kirjoitathan oikeaan aiheeseen kysymyksesi (ei siis "oletko iloinen tms otsikon alle johon KYSYMYKSET EIVÄT KUULU)
 
Vs: Alottamas dyn.4 kytkinremppaa... Vinkkejä...

;D vika selvis,olipa tosi kinkkinen,kytkinkopassa oleva mokkula jonka päällä se haarukka keikkuusen alle pari korotusprikkaa,haarukka otti jo polkiessa kopan reunaan ja näin ollen vipuvarsi kasvoi joka teki sen raskaan pljin liikkeen. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom