APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

jussi69

New Member
Liittynyt
5 Lokakuu 2008
eli kyseessä on vm98 2.8 pajero jossa lämpö mittari on tapissa koko ajan. oli kylmä tai kuuma moottori !!!!! osaisiko joku kertoa millaisia mahdollisia vika paikkoja !!!! kone huoneen puolelta johto sarja tutkittu on ok :seina .vika alkoi siten että sammutin auton normaali lämpöisenä :driverja kun käynnistun 30min uudestaan niin lämpö mittari lähti kipuamaan kohti punarajaa on ny siellä koko ajan :nykii
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

anturi morjesti... tai lataa ihan tolkuttomasti liikaa...
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

no anturiahan mä vähän epäilinkin mut millä sais testattua parhaiten :nykii vai ostamalla uusi anturi ja koittaa sillä :seina
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

Yksinkertaisesti ota anturin johto irti ja kytke virta päälle. Jos lämpömittari edelleen nousee voi vika olla jännitteentasaajassa taikka jossain ja jos ei lämpömittari nouse on vika silloin anturissa.
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

muista vaan että siinä anturissa on jälkihehkun ohjaus samassa.. jos otat auton käydessä sen johdon irti niin pitäis jälkihehkun mennä päälle... jos vaan yhtään samanlainen kun 1 korisen järjestelmä..
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

no otin ihan käymättömänä(virtapäällä) johdon irti niin mittari laski alas eli anturin hommaus ilmeisesti tuli ! vaikuttaakos toi anturi hehkunkin toimintaan??
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

Eli sulla ei si ole johtosarjat ainakaan sökönä. Jos johdot on ehyet ja otat anturinjohdon irti, niin se mittari laskee alas asti, latas mitä latas, tai oli jännitteentasaaja missä kunnossa sattuu. Tuo anturi on nyt kuites kaikkein helpoin ja todennäköisesti halvin kokeilla, ja taitaneepi olla yleisinkin, mikä noista hajoaa.

Jos tuon ikäinen Paje enää tarvii lämpötilatietoa moottorilta, niin todennäköisestihän se ottaa sen tuolta anturilta. Ootko huomannu mitenkään huonoa käyntiinlähtöä tms. kun se anturi on väittäny konetta kuumaksi.
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

en käyntiin lähdössä oo huomannu mitään mut kulkupuoli heikkeni :driver
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

nyt olis lämpö mittari asia ok :peukku mut vielä hehku valo kateissa +öljyn paine valo olisko siihen vinkkejä ??? kiitos jo etu käteen
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

Noin uudesta värkistä ei mitään tietoo ole, mutta vanhempikoppasessa ihmettelin samaa asiaa. Öljynpainevaloa ei ole ollenkaan kun on öljynpainemittari ja ei ole hehkuvaloakaan. Mittaristo piti irrottaa ja huomata että ummessa ovat valojen lävet ennen kun uskoin. En tiiä johtuuko siitä että on niin karvalakkimalli ettei ole mitään sähkö sun muita lisäherkkuja.
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

jussi69 sanoi
nyt olis lämpö mittari asia ok :peukku mut vielä hehku valo kateissa +öljyn paine valo olisko siihen vinkkejä ??? kiitos jo etu käteen

polttimo palanut öljynpaineesta, hehkuvaloa ei ookkaan (ns. pikahehkut)....
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

ai siis hehku valo ei pala koskaan :seina mä kyllä voisin väittää et tos joskus on se välähtäny kertokaa toki voin olla väärässä :nykii tarkistetaan öljynp.polttimo :peukku
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

-96 2.8 td:ssä ainaki on hehkun merkkivalo, mut jos se toimii, niin on kyllä todellinen pikahehku. Se kyllä välähtää jokakerta kun laittaa virrat päälle, mutta jos sitä ei tuijota, niin ei ehdi edes huomata sen toimintaa. Se merkkivalohan on siinä merkkivalo"läjässä" eli oikeassa mittarissa miltei kaikkien muiden merkkivalojen kans. Oikealla alhaalla taitaa olla. Jos tosiaan on öljynpainemittari niin paljon mahdollista, ettei ole merkkivaloa, mutta kyllä se hehku kannattaa tarkistaa. Toinen vaihtoehtohan on sitten paineanturi. Niitäkin jouduttu tuohon ko. moottorimalliin vaihtamaan.
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

Ei tuossa mun '93:sessa oo ainakaan mittaritaulussa edes johtoja hehkun merkkivalolle, purin sen nimittäin kokonaan ja mittailin / vertailin liittimiä.... hehkun kuva yhdessä polttimopaikassa kyllä on.
Itekin vakuuttelin itselleni että kyllä sielä hehku vilahti, loppupäätelmä mulla oli että öljyn pinnan merkkivalo vilahti kun pistin virrat päälle.

Mut kun katot sen ölppä polttimon niin pistä taskulamppu taulun taakse, tod.näk. sullakaan ei oo etes polttimon kantaa siinä hehkujen reijässä.... voin toki olla väärässäkin, mut näin mulla ainakin oli....

käyttöohjekirjassahan lukee että käynnistetään kuten bensiini moottori, eli suoraa tarttia, ei hehkutusta...
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

saattaahan se vuosimalli, tai eri moottorikin tehdä tuon eron.

Onkos sulla siinä käyttöohjekirjassa 2,8 konetta? käsketäänkö sekin käynnistää samalla laila kun bensakone? Kyllä se niinkin käynnistyy ihan hyvin, mutta aina helpottuu, mitä kauemmin odottaa.. Tuostahan ei enää solenoidien naksunta kuulukkaan niin selvästi kun vanhemmasta ja koko hehkutussysteemi on kyllä muutenkin erilainen.
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

kyllähän kaikki pajerot lähtee "sahaamalla" käyntiin mutta kyllä ne releiden naksunat kuulee koska ns.päähehkutus on käynyt toteen.. jälkihehkuhan ei lähde päälle ennenkun auto käy kunnolla ja laturilta tulee sinne tieto siitä..
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

Siis joo kuulee sen tuossa vanhemmassa, mutta 2.korisessa 2,8:ssa on jo 11voltin hehkut, eli päähehku ja jälkihehku toimii samoilla jänitteillä. Tais olla keraamiset hehkut ja on vissiin sitten nopeat ihan oikeillakin jänniteillä, ettei tarvi "tuplajännitettä" niinku vanhemmassa. Ja eilen sen tarkistin. Kyllä se on hehkun merkkivalo, joka vilahtaa, mutta paremmin se silti käynnistyy kun odottaa sen jälkeen vielä hetken. Auton omistaja sanoi, että paerhaiten lähtee kun odottaa niin kauan, että SRS (tuvatyyny) valo sammuu.
 
Vs: APUA pajeron lämpö mittari ongelma ???????

morjes. ajttelin ottaa osaa keskusteluun kun ittellä tommonen 95 mallin 2.8 pallero ja juuri ilmeisesti anturi menossa kun virrat tuuppaa päälle niin heti mittarin viisari heilahtaa n. 1cm pohjasta ylöspäin vaikka olis kylmä kone.... ja tohon hehku hommaan itellä palaa hehkun valo about 3 sekkaa, sit sammuu mutta vasta n. 5s jälkeen kuuluu selkeä naksahdus eli vissii hehku sillon vasta täysin lämmenny... ??? mun ammattitaito autojen kanssa niin ja noin eli onko paha rasti ruveta etsii anturia vai onko helpoin kun tarttee öljyt uusia lähiaikoina niin samalla ottaa kaiken tarpeellisen esille paikassa jossa pääsee reilusti auton alle eikä tarttee maata sepelillä selällään... :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom