Apusimpukan vaihto

narskis

New Member
Liittynyt
4 Lokakuu 2006
Pitäis vaihtaa apusimpukan kääntövarsi. Motonetin paketissa tuli mukana myös uusi apusimpukka, eli arvelin vaihtaa koko paketin. Mitä pitäisi huomioida palkettia vaihtaessa (ainakin ensin kääntövarsi irti) Muuttuuko aurauskulmat ja miten mahdollisen muuttumisen voisi estää ?
 
Vs: Apusimpukan vaihto

Eikö kukaan ole vaihtanut ko. osaa ? Siksi kyselen ehkä "tyhmiä" kun ei ole tuo pajeron tankohärdellin toiminta-ajatus ihan hallussa !
 
Vs: Apusimpukan vaihto

Ei siinä mitään ihmeellistä ole, en ainakaan itse tehnyt muuta kuin vaihdoin sen ja jatkoin ajoa.
Ohjeena ainoastaan, että irrotat kääntövarren ennen kuin irroitat sen koko apusimpukan rungosta.
 
Vs: Apusimpukan vaihto

Kiitos tiedosta :)

Pitää ottaa kosla työn alle viikonloppuna, toivottavasti tuo "Kiinankynkkä" kestäisi jonkun aikaa. Rasvanippa ois varmasti tervetullut lisä !
 
Vs: Apusimpukan vaihto

Apusimppu vaihdettu. Helppo homma, kun sai vain vanhan pallonivelen irti. Välystä oli itse apusimpussa ja kynkän pallonivelessä. Ohjaus jäykistyi hieman ja klappi tuntui pienenevän.
Liekö jossain vielä häikkää, kun kuoppaisella ja kivisellä tiellä ajaessa ratissa tuntuu pienoinen kolina / välys. Kun rattia heiluttelee auton sammuksissa ollessa etupäästä kuuluu pienoinen "napse" Liekö normaalia ? Ratissa on vapaaliikkeet ok ja ajossa auto ei vetele vaikka alla on leveät renkaat. Voiko vakaajien tangot aiheuttaa ko. oireita ? Välyksiä ei löydy ainakaan päällisin puolin tarkasteltuna. Simpukassa ilmeisesti pitääkin olla hiukan "klappia"
 
Vs: Apusimpukan vaihto

kyllä voi kolina johtua vakaajasta. ainakin gen1 pajerossa väljistyy/venyy tukivarsista ne vakaajan pultti/kumi härpättimet. toinen paikka on rungossa kiinni olevat kiinnikkeet joissa on kumi sisällä,se kumi väljistyy.
 
Vs: Apusimpukan vaihto

Itse olen jäljittänyt klapin/kolinan rattiakselin ristikkoniveliin. Testailin pyörittelemällä akselia konehuoneen puolelta, ja joku ääni ainakin kuului akselilta, ei simpukan suunnalta.
 
Vs: Apusimpukan vaihto

Kaveri tutki autoa, totesi simpukan olevan kunnossa. Pieni välys pitääkinn olla. Rattiakselissakaan ei ollut kuulemma mitään vikaa. Eli pienet "napseet" kuuluu ilmeisesti asiaan. Taitaa mulla olla liian tarkat korvat ! Pitää kuitenkin vielä tarkastaa vakaajien tangot, kunhan saan auton nosturille.
 
Takaisin
Ylös Bottom