Artemiksen Galant GTI Dyn-4 laittoa

Artemis

New Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2012
Mitsubishi Galant gti Dynamic-4 4wd 4ws (vm -91) ajautui omistukseeni joku aika sitten kaveriltani. Mittarissa kilometrejä samanverran kuin monessa dieselissä paaliin mennessään (muistaakseni 540tkm ;D ), mutta eihän se vielä varsinaisesti tätä timanttia vielä isommin haittaa. Sisustaa katsellessaan tuota lukemaa oli vaikea uskoa. Moni 200tkm ajettu auto on ollut paljon käytetymmän näköinen. Ulkokuorelle aika ja kilometrit ovat tietysti muutaman kauneusvirheen tuoneet, mutteivat mtn erityisen hälyyttävää. Pahin ajantappama osa lienee vasen etulokasuoja jota joku on joskus korjaillutkin. "Uusi" lokasuoja tosin on metsästyksen kohteena, jos jostain samanvärisen sattuisi bongaamaan. ;)

Miksi sitten auto laittoa vaatii? No, auton ollessa vielä kaverini omistuksessa siitä antautui yllättäen ::) ECU lopullisesti. Tämän jälkeen se ehti seisoa pienen hetken Treellä erään kerrostalon pihassa, josta joku sen halusi väkisin itselleen eräänä talviyönä. Lopputuloksena tästä oli autosta rikottu kuskin ikkunalasi, sekä kasa irti otettuja virtalukon ympäristössä majaansa pitäviä sisustan osia. Kaverini kanssa oli autosta käyty jo ennen näitä tapahtumia alustavaa teorisointia auton siirtämisestä minun nimiini ja tämä luvattoman käyttöönoton yritys oli se viimeinen pisara, jolloin auto vaihtoi omistajaa muutamalla saludopaketilla minulle. 8)

Ensimmäinen ongelma oli saada Timantti siirrettyä lähemmäksi omia työkalujani pois muiden tieltä. Samalla mietin jo valmiiksi suuntaa antavan korjaussuunnitelman -> Ensin kone käyntiin ja sen jälkeen vasta ulkokuoren kimppuun.

Sopivaa kuljetusalustaa etsiessäni minulla oli aikaa etsiä ehjää ECUa internetin ihmemaailmasta. Lopulta sellainen löytyi Tanskasta varsin sopuisaan hintaan tarkastettuna ja takuulla. Se saapuikin muutamassa päivässä ja sillä välin järjestyi myös traileri ja reilun 60 km:n siirtymä kohti pohjoista saatiin suoritettua kunnialla. Eipä siinä sitten muutakuin uusi ECU kiinni ja katsomaan mitä tapahtuu. Ensin käyntiin hörähti kaksi pyttyä, sitten kolmaskin. Ja neljäs. Hetkeksi. Neljännen herättyä tyhjäkäynti nousi pilviin ja pieni polkaus kaasusta -> Se neljäs kuoli. :'( Hetki odottelua eikä muutoksia. Vain 3/4 kävi. Pieni tutkielma eikä antanut enää edes kipinää. Tällä kohtaa jouduin luovuttamaan tuolta päivältä. Muita isompia murheita ei tosin ilmennyt, ja olihan auto seissyt jo reilun puoli vuotta tuolla kohtaa, joten olin oikeastaan melko tyytyväinen.

Nyt on kulunut vajaat kaksi viikkoa edellisestä remonttikerrasta, ja osat nurkissa ovat lisääntyneet ostoksien myötä ja sormet suorastaan syyhyävät päästäkseen Dyn4:n kimppuun. :p Samalla tuli huomattua uusia tulppia ostaessani, että tuohon pitäisi kaiketi laittaa platinatulpat, vaikka edelliset olivat normit... Noh, tiskiltä platinat mukaan, tulpanjohdot ja 70ah akku. Jos vaikka se viimeinenki pytty näillä heräisi. Ja sen jälkeen pääsis :driver

Leimakin menee vanhaksi tänään, mutta tuskin tuossa mitään sen ihmeellisempää on varsinaisesti leimaa ajatellen. Edellisen jälkeen kilometrejä ei olekaan juuri tullut, ja em. vikoja lukuunottamatta en ole mtn leimaamiseen vaikuttavaa ainakaan löytänyt. Toki vannomatta paras. Sinänsä siistiä sisustaakin fiksasin ECUa odotellessani poistamalla lattiamaton ja imuroimalla lasinsirut pois. Tulipa tuo mattokin maalattua kilikalilla uudelleen mustaksi ja sekin alkoi kummasti näyttää uudelta. ;D Samaan vaivaan sitten puhdistin ja maalasin takakontin pohjamatonkin. Sisustuksen ollessa irti vetäisin myöskin mahdollisille tuleville popeille RCA:t ja virtapiuhat maton alle siististi paksiin. Eivätpähän jää näkyville. 8) Kuvia käyn napsimassa kun seuraavan kerran auton viereen pääsen. Joka on toivottavasti viimeistään sunnuntaina.

Edit: Löytyihän puhelimestakin yksi kuva
337184_10150989260894055_1276134317_o.jpg


Ja jutustelut tänne: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=44881.0
 
Vs: Artemiksen Galant GTI Dyn-4 laittoa

Viikonloppuna tuli taas tosiaan Mitsuakin laiteltua. Konehuoneeseen livahtivat nuo em. uudet tulpat johtoineen sekä akku. Into piukassa starttaamaan ja ei havaittavia muutoksia edellisiin yrityksiin. Edelleen käy 2:lla tai 3:lla pytyllä määrää vaihdellen. Noh, alkuviikko livahti kivasti asiaa lähinnä tällä sivustolla tutkien ja löytyihän se seuraava ehdokas vaihdettavien listalle; PTU-moduuli. Vanha kainaloon ja uuden etsintä käynnissä. :) Ehkä se tästä vielä joku päivä käynnistyy kaikilla. :peukku

PS: Kuviahan en luonnollisesti muistanut ottaa. :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom