Vs: Aurauskulman säätö
Mä en tajua yhtää mitä sä kirjotat. :
;D
Mennään step by step hammastangosta ulospäin:
Eli raidetangon sisäpää on kierteellä kiinni hammastangossa ja lukittuna ehkäpä vielä lukkoprikalla.
Tämän jälkeen rt-sisäpäässä on pallonivel joka pyörii ihan vapaasti miten vain haluat. (siellä kumin sisällä).
Sitten on se sun säätö, joka lukittuna mutterilla. Nämä 3 em. "osaa" = rt sisäpää nimeltään.
Sitten on ulkopää jossa sulla on narttukierre johon sisäpään lukittset em. mutterilla.
Ja ulkopää on kiinni sitten olkavarressa.
Eli mikä on hitsautunu mihinkin kiinni?
Kait putsasit kierteet kun uutta ulkopäätä asensit.
Aurauskulmat lähes poikkeuksetta nimenomaan säädetään pyörittämällä rt-sisäpään ulko-osaa(koska siellä on se kuulanivel). Ulkopäätä ei tarvitse irrottaa navasta(olkavarresta)
PS. rt-ulkopää lähtee nätisti lähes aina irti navasta kunhan lyö navan reiän molempiin KYLKIIN. Eli vastapuolelle vasara "vastavoimaksi" ja sitten vasaralla(moskalla) täräytät kylkeen.
ÄLÄ KOSKAAN LYÖ NAVASTA IRTI EHJÄÄ PALLONIVELTÄ MUTTERIIN/KIERTEESEEN LYÖMÄLLÄ!