Aloitanpa tämän projektipäiväkirjan sekä oman muistin tueksi että muiden ihmeteltäväksi. Kommentit projektiin voi esittää erillisessä ketjussa, joka löytyy täältä. Projektikohteena on siis Galant, tarkemmin..
...vm. 1989
...GLSi
...2.0 + nelivaihteinen automaatti
...ajettu 242 tkm
...sedan
...valkoinen
Varusteita on mm. cruise, sähkölasit ja -peilit sekä kattoluukku. Keskuslukkokin on, ehkä.
Vaihdoin aiemman käyttöpirssini (MB 200D) Mitsuun, kun rupesi hermostuttamaan maksella dieselveroja vaikken autolla ajanutkaan paljoa. Bensa-auto oli siis viisaampi vaihtoehto, ja sattuman saattelemana tulin autoliikkeestä Galantilla vaikka menin Opel Omegaa hakemaan. Terveesti vetävä kone ja hyvin toimiva automaattilaatikko puhuivat Mitsun puolesta.
Tästä pitäisi siis itselle puuhastella luotettava käyttöauto talveksi. Aloitan omasta mielestä helpoimmasta päästä, eli sähköistä. Konehuone näyttää melko sekavalta kun akulta lähtee kymmenkunta erilaista johtoa. Sähköjen selvittely menee jo rutiinilla yhden ruiskutekniikalla varustetun Dodgen kunnostamisen jälkeen, t. nimim. "kolme päivää vianetsintää, viisi minuuttia vian korjaamista".
Seuraavana listalla on bensatankin ja -putkien uusiminen. Tankki vuotaa jos tankkaa hiukankin enemmän. Samaten putket näyttävät jo melkoisen kypsiltä ja ilmeisesti paluuputki vuotaa, kun ajon jälkeen ilmestyi aina lätäkkö auton alle. Putket teen itse, jos se ei aivan ylivoimaiseksi urakaksi muodostu. Pitäähän sekin taito joskus opetella.
Kunhan bensa saadaan kestämään sille tarkoitettujen linjastojen ja säiliöiden sisällä, siirryn seuraavaan kohteeseen eli koriin. Ruostevaurioita on jonkin verran, mikä oli jo ostohetkellä tiedossa.
Tältä pohjalta lähdetään. Päivittelen päiväkirjaa aina kun saan jotain aikaiseksi. Kuviakin on tulossa!
...vm. 1989
...GLSi
...2.0 + nelivaihteinen automaatti
...ajettu 242 tkm
...sedan
...valkoinen
Varusteita on mm. cruise, sähkölasit ja -peilit sekä kattoluukku. Keskuslukkokin on, ehkä.
Vaihdoin aiemman käyttöpirssini (MB 200D) Mitsuun, kun rupesi hermostuttamaan maksella dieselveroja vaikken autolla ajanutkaan paljoa. Bensa-auto oli siis viisaampi vaihtoehto, ja sattuman saattelemana tulin autoliikkeestä Galantilla vaikka menin Opel Omegaa hakemaan. Terveesti vetävä kone ja hyvin toimiva automaattilaatikko puhuivat Mitsun puolesta.
Tästä pitäisi siis itselle puuhastella luotettava käyttöauto talveksi. Aloitan omasta mielestä helpoimmasta päästä, eli sähköistä. Konehuone näyttää melko sekavalta kun akulta lähtee kymmenkunta erilaista johtoa. Sähköjen selvittely menee jo rutiinilla yhden ruiskutekniikalla varustetun Dodgen kunnostamisen jälkeen, t. nimim. "kolme päivää vianetsintää, viisi minuuttia vian korjaamista".
Seuraavana listalla on bensatankin ja -putkien uusiminen. Tankki vuotaa jos tankkaa hiukankin enemmän. Samaten putket näyttävät jo melkoisen kypsiltä ja ilmeisesti paluuputki vuotaa, kun ajon jälkeen ilmestyi aina lätäkkö auton alle. Putket teen itse, jos se ei aivan ylivoimaiseksi urakaksi muodostu. Pitäähän sekin taito joskus opetella.
Kunhan bensa saadaan kestämään sille tarkoitettujen linjastojen ja säiliöiden sisällä, siirryn seuraavaan kohteeseen eli koriin. Ruostevaurioita on jonkin verran, mikä oli jo ostohetkellä tiedossa.
Tältä pohjalta lähdetään. Päivittelen päiväkirjaa aina kun saan jotain aikaiseksi. Kuviakin on tulossa!