miikka
New Member
- Liittynyt
- 1 Joulukuu 2003
Vaikka auto ei Mitsu olekaan niin autosähkö tässä ikäluokassa ihan samaa kuin muissakin. Joten...
Kävin pesemässä Avensiksen ('00 2.0 bensa automätik), ihan normipesu päältä, eli mitään moottoripesuja tai vastaavaa ei tehty. Auto sai kuivua puhaltimen alla pari tuntia normaaliin tapaan, kuten sen muutama kymmenen kertaa ennenkin. Peruuttelin sen kerran siinä välissä uloskin eikä ollut mitään, ja ajoin takaisin sisälle.
Siitä noin tunnin päästä olin lähdössä kotiin ja huomasin heti startatessa että ajovaloautomatiikka oli pois pelistä. Noh, mietin että joku rele varmaan jumissa tai vastaavaa, en jaksa nyt alkaa tutkimaan. Siinä sitten hokasin että ikkunatkaan ei toimi, eikä liioin nopeusmittari. Ei kun takas työpaikalle tutkimaan. Ajaessa syttyi vielä moottorin vikavalokin ja automaatin O/D off (ylivaihde pois) merkkivalo alkoi vilkkumaan. Moottorin vikavalo ja O/D siis alkoivat palamaan vasta muutaman sadan metrin jälkeen. Näin tapahtui myös akun kengän irrotuksen jälkeen, eli vaikka seisotin autoa joutokäynnillä sen 5 minuuttia, syttyivät valot vasta ajossa.
Kaikki muu toimii, valot pelaa kun kiertää kytkimestä päälle, sisävalo, puhallin, stereot jne pelittää. Ajolleen auto toimii ihan niin kuin normaalistikin, myös ABS.
Jotenkin vielä hiffaisin että vaikka ajovaloautomatiikan rele olisi pimeänä mutta mikä hemmetti tekee ton ikkunoiden ja nopeusmittarin toimimattomuuden? Entä miksi syttyy vikavalo, saati O/D:n valo vilkkuu?
Vikakoodeja en päässyt lukemaan kun ei ole standardi EOBD tuo vielä, eli yleislukija ei tunnista koko yhteyttä.
Oon aivan shokissa, miten toyotaan voi tulla vikaa ??? No, tottakai sitä tulee kun laittaa auton myyntiin. Se suuttu mulle :
Kävin pesemässä Avensiksen ('00 2.0 bensa automätik), ihan normipesu päältä, eli mitään moottoripesuja tai vastaavaa ei tehty. Auto sai kuivua puhaltimen alla pari tuntia normaaliin tapaan, kuten sen muutama kymmenen kertaa ennenkin. Peruuttelin sen kerran siinä välissä uloskin eikä ollut mitään, ja ajoin takaisin sisälle.
Siitä noin tunnin päästä olin lähdössä kotiin ja huomasin heti startatessa että ajovaloautomatiikka oli pois pelistä. Noh, mietin että joku rele varmaan jumissa tai vastaavaa, en jaksa nyt alkaa tutkimaan. Siinä sitten hokasin että ikkunatkaan ei toimi, eikä liioin nopeusmittari. Ei kun takas työpaikalle tutkimaan. Ajaessa syttyi vielä moottorin vikavalokin ja automaatin O/D off (ylivaihde pois) merkkivalo alkoi vilkkumaan. Moottorin vikavalo ja O/D siis alkoivat palamaan vasta muutaman sadan metrin jälkeen. Näin tapahtui myös akun kengän irrotuksen jälkeen, eli vaikka seisotin autoa joutokäynnillä sen 5 minuuttia, syttyivät valot vasta ajossa.
Kaikki muu toimii, valot pelaa kun kiertää kytkimestä päälle, sisävalo, puhallin, stereot jne pelittää. Ajolleen auto toimii ihan niin kuin normaalistikin, myös ABS.
Jotenkin vielä hiffaisin että vaikka ajovaloautomatiikan rele olisi pimeänä mutta mikä hemmetti tekee ton ikkunoiden ja nopeusmittarin toimimattomuuden? Entä miksi syttyy vikavalo, saati O/D:n valo vilkkuu?
Vikakoodeja en päässyt lukemaan kun ei ole standardi EOBD tuo vielä, eli yleislukija ei tunnista koko yhteyttä.
Oon aivan shokissa, miten toyotaan voi tulla vikaa ??? No, tottakai sitä tulee kun laittaa auton myyntiin. Se suuttu mulle :