Carisma 98 1.8gdi tasurihuolto

warrog

New Member
Liittynyt
2 Toukokuu 2008
Jees semmosta, että onkos neuvoa tampereelta edullinen paikka jossa "osataan" vaihtaa tasurit mitsuun. Ruvennut siihen malliin nakuttelemaan kylmällä, että hirvittämään rupeaa pistämään. Myös kesällä ilmestyi pari uutta vikaa nakutuksen lisääntymisen lisäksi. Elikkä lämpimällä moottorilla laskee kierrokset melko alas, rupee ryypyttelemään melko usein kaupunki ajossa. Toiseksi käynnistyminen viileällä on huonontunut taitaa tolla käynnistymisellä troikan unohduksella jäädä kovilla pakkasilla pihaan.

Kilometrejä autolla on 208tkm. Huollot on suoritettu ajoissa jne, mutta mitä nyt olen kattellut ni muuta ei ole minun ajo aikanani tehty kun vaihdeltu öljyjä jne. Auton ostin 172tkm mittarissa.

Kaikki neuvot otetaan vastaan. Kiitos
 
Vs: Carisma 98 1.8gdi tasurihuolto

Itelle vaihdettiin n. 1kk sitten Riihimäellä Autohuolto Leinolla (Mitsun merkkihuolto) tasurit. Voin suositella kyseistä paikkaa, hinnoittelu on ainakin kohtuullista. :peukku Ei ole Tampereella, mutta aika lähellä kuitenki. :D
 
Vs: Carisma 98 1.8gdi tasurihuolto

minkäs hintaseksi meni? Koitin kattella jos ostasin tuolta powerdoselta tasurit 135e ko kysyin huoltamolta hintaa niin 20 e kipale! Taisi olla huumorimiehiä. Mutta jos sattuukin oma osa rikki niin taitaa tulla kallis paukku avata koko paska uudestaan.
 
Vs: Carisma 98 1.8gdi tasurihuolto

warrog sanoi
minkäs hintaseksi meni? Koitin kattella jos ostasin tuolta powerdoselta tasurit 135e ko kysyin huoltamolta hintaa niin 20 e kipale! Taisi olla huumorimiehiä. Mutta jos sattuukin oma osa rikki niin taitaa tulla kallis paukku avata koko paska uudestaan.

Powerdose kuulemani mukaan toimittaa täysin alkuperäistä vastaavaa tasaajaa 1mm öljykanavalla. En näe suurta hyötyä vaihtaa moottoriin täysin vastaavat, mutta puhtaat tasaajat. (Eihän vanteitakaan vaihdeta kun ne tulee likaiseksi?) Halvimmalla pääset jos putsaat alkuperäiset tasaajat, tarvit siihen liuotinta (esim. diesel) ja muutaman poranterän (tmv.).

Mutta voit myös vaihtaa paremmat 3mm öljykanavalla olevat tasaajat, näinollen ei mene tukkoon kovin helposti.
 
Vs: Carisma 98 1.8gdi tasurihuolto

Twilight sanoi
Powerdose kuulemani mukaan toimittaa täysin alkuperäistä vastaavaa tasaajaa 1mm öljykanavalla.


Mulle tuli kyllä ainakin Powerdoselta 3mm reiällä olevat pari vuotta sitten. En kyllä tiedä mitä ne tällä hetkellä myy...
 
Vs: Carisma 98 1.8gdi tasurihuolto

warrog sanoi
minkäs hintaseksi meni? Koitin kattella jos ostasin tuolta powerdoselta tasurit 135e ko kysyin huoltamolta hintaa niin 20 e kipale! Taisi olla huumorimiehiä. Mutta jos sattuukin oma osa rikki niin taitaa tulla kallis paukku avata koko paska uudestaan.

Ite ostin kans noi tasurit Powerdosesta ja vaihtotyön suoritti tuo Autohuolto Leino. :)
 
Vs: Carisma 98 1.8gdi tasurihuolto

Nostetaampas vähän vanhaa..

Kävi auto tasurien vaihossa ja huoltomies totes, että kone on ihan paskassa. Välikannen öljykanavat melkein tukossa ja joka paikassa mustaa töhnää. Vaikka pari kuukautta sitte oli tehty moottorihuuhtelu stp huuhteluaineella. Kannattaskohan tuohon nyt sitte tehä fortekäsittely vielä? Vai onko riski että liikkeelle lähtevät mömmöt tukkii taas uudet tasurit. Öljyt nyt ainakin menee vaihtoon vaikka ei kovin vanhat vielä ole. Egr meni myös samalla tukkoon että toivottavasti se nokeeminen nyt vähenis.

Onko muut tehny miten usein fortekäsittely ja ootteko koneen sisään päässy kattelemaan missä kunnossa on? Itellä nyt mittarissa 248tkm.
 
Vs: Carisma 98 1.8gdi tasurihuolto

Ticsa sanoi
Nostetaampas vähän vanhaa..

Kävi auto tasurien vaihossa ja huoltomies totes, että kone on ihan paskassa. Välikannen öljykanavat melkein tukossa ja joka paikassa mustaa töhnää. Vaikka pari kuukautta sitte oli tehty moottorihuuhtelu stp huuhteluaineella. Kannattaskohan tuohon nyt sitte tehä fortekäsittely vielä? Vai onko riski että liikkeelle lähtevät mömmöt tukkii taas uudet tasurit. Öljyt nyt ainakin menee vaihtoon vaikka ei kovin vanhat vielä ole. Egr meni myös samalla tukkoon että toivottavasti se nokeeminen nyt vähenis.

Onko muut tehny miten usein fortekäsittely ja ootteko koneen sisään päässy kattelemaan missä kunnossa on? Itellä nyt mittarissa 248tkm.

Onkos sulla huoltokirjaa että kuinka usein vaihdeltu öljyjä, tuskin ainaka useemmin ku 15 tkm välein?
 
Vs: Carisma 98 1.8gdi tasurihuolto

mystinengalant sanoi
Onkos sulla huoltokirjaa että kuinka usein vaihdeltu öljyjä, tuskin ainaka useemmin ku 15 tkm välein?

Aikasemmista ei oo mitään käsitystä.. 10tkm välein tais olla jotain ensimmäisiä vaihtoja. Ite vaihtanu nyt 7tkm välein. Ei nuo öljyt kuitenkaan niin kalliita oo että kannattaa ruveta paskasilla ajamaan. Mitäs öljyjä porukka on käyttäny? Itellä oli aikasemmin Castrolin 5w-40 ja toimi minusta suht hyvin. Nyt ennen tuota tasurihuoltoo kokeilin Castrolin 0w-40 ja sisällä se ei ainakaan pysy. Kusee öljypohjan tiivisteen välistä ja ties mistä muualta.. onhan se tietysti ohuempaakin.
 
Vs: Carisma 98 1.8gdi tasurihuolto

Tää oljy juttu kiinnostaa itteäkin.

Edellisen omistajan käyttämistä öljyistä ei ole tietoa mutta kun auto tuli minulle niin nostimet rallattivat miltei jatkuvasti. Nyt olen alkanut käyttää mobil 3000 5w 40 oljyä max 7500 välein vaihdettuna ja kertaalleen laitoin stp:n engine flushin. Nyt on rallatus vähentynyt joskin hieman lisääntynyt siitä mitä oli heti tuon stp käsittelyn jälkeen mutta yleensä loppuu kun nostaa hieman kierroksia. Edellisessä öljyn vaihdossa en tuota stp:tä laittanut mutta seuraavassa olisi tarkoitus taas laittaa tiedä vaikka loppuisi rallatus kokonaan.

Noloahan tummoisella raksuttavalla autolla on ajella ja on tuota luultu jo dieseliksikin. :-[
 
Takaisin
Ylös Bottom