Vs: Colt -90 1,5i 12V Gli,ST:n paremman puoliskon kauppakassi nimeltä "KIPPO"
Pikkuhiljaa tämäkin edistynyt,muiden lomassa.
Enään puuttuu takalasi,joka pitäisi saada tällä viikolla,sitten leimalle!
Mistähän alottaisi,kun tässäkin taas perinteisesti taas hieman karkasi lapasesta kokonaisuudessaan..
Noh,konehan oli aika säälittävässä kunnossa tiivareiden osalta,joten ensimmäisenä kunnon pesu.
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/konepestyna.html
Sitten kansi ylös,ja putsaukseen sekin.
Samalla tuli lievästi putsattua purseita,mutta hyvin maltillisesti.
Palotilat rykäsin samalla karstasta puhtaaksi.
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/kansi.html
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/lohko.html
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/palotilanputsausta.html
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/kansiputsattuna.html
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/kanavienlaappimista.html
Ja seetitkin tuli venoista hiottua "reiluiksi",eipä pitäisi falskata..
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/seetienhiomista.html
Ja eikun uusilla tiivareilla kasaan.
Jakopää vaihtui samalla.
Tulpat vaihdoin,ja ensimmäisellä startilla Fortet kävi koneessa,ja sen jälkeen vaihtui öljyt+putsari.
Pakosarjakin oli tietysti tästä halki,yht. ~200mm halkeamia,mutta kävi sellaisessa hitsauksessa että pitäisi kestää!
Päästön yhteydessä paloi samalla karstat pois.
Musta väri löysi myös paikkansa sarjassa,mikä olikin sitten aika myrkkymaalia..
12 bar oli koeponnistus,eikä yhtään päästänyt läpi,joten pitäisi kestää.
Arvot kohdalleen (sytkä yms),ja venojen säätö.
Savuja hakiessa sattuikin hauskoja,oli kierroksilla HC ~1000,ja häkäkin hieman yläkanttiin..
Hetken kierrättämisen jälkeen alkoi arvot kuitenkin laskemaan,ja yllättävän hyvät päästöt tuli tähänkin,ALKUPERÄISELLÄ katilla.
Lodjuöljyt vaihdoin myös,kokeilenpa tällä kertaa Castrolin SMX-S:ää.
Seuraavaksi vuorossa olikin jarrut,etujarrut kun aukasin niin ihmetys oli suuri!
Ei yhtään ruostetta,ja aivan "puhtaat" rasvat.
Eikun nippuun.
Takajarrut olikin sitten niin jumissa että piti ulosvetäjällä rykäistä rumpu auki,niin että tapit meni poikki.
Kengät+hilut vaihtoon,samoin kuin pelkääjän sylkky (koska ilmanippa katkesi..).
Uudet nesteet+ilmaus,ja se olikin siinä.
Pyöräkotelot pesin painepesurilla,ja kun ei mätää näkynyt,niin kuivumisen jälkeen Tectylin massat päälle,tuhdilla kerroksella.
Sitä ennen tuli hieman siposteltua takakaaria,joista pelkääjän puoli olikin päässyt pahaksi..
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/putsattukaari.html
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/putsattukaari02.html
Samaan syssyyn silottelin myös kontin reiät.
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/siloteltukontti.html
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/siloteltukontti02.html
Valojen suhteen en ymmärrä mitä oli tehty,näytti siltä että sekä pitkät&lyhyet oli poltettu piloille,ja kun kerran halvalla sai..
Löytyi tosiaan tuollaiset "tuning"-umpiot,ja nehän sopikin pienellä sovituksella alkuperäisiin kehyksiin.
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/lamppumallausta.html
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/lamppumallausta02.html
Samalla piti tehdä uusi maski,kun tuplalamput hävisivät keulalta.
Parkkeja ei noissa ollut,joten ne piti erillisenä laittaa.
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/etupaa.html
Takana olevat pinnat saivat mattamustan värin pintaansa,ettei turhaan heijastele.
Mukana tulleet sumarit löysivät paikkansa myös,kaatopaikalta.
Ihmettelin myös että miksi kuskin jalkatila on märkänä,ja olihan sielläkin tyyppivika..
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/rikkinainenlapivientikumi.html
Sika hoitaa..
Kantapään kautta oppinut,että varmin tapa pitää näitä vanhoja pommeja omassa pihassa,on häly.
Joten sellainen löysi myös paikkansa.
Steelmaten perusmallin laitoin,mutta laiskana en jaksanut UÄ-tutkia laittaa,onhan tuossa sentään iskuntunnistin.
Samalla upgradesin hieman,ja laitoin keskuslukon.
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/klukkomoottori.html
Ja eihän tässä karvalakkimallissa ollut edes piuhoja oviin,joten piti hienosti viedä läpiviennit ovistakin..
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/lapivienti.html
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/lapivienti02.html
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/lapivienti03.html
Takakonttiin eksyi myös yksi moottori,ja sekin toimii kakella.
Senkin asennus oma tarinansa,yleensä näissä pääsee helpolla kun saa vetäväksi,mutta tässäpä ei mahtunut,joten piti vivustolla laittaa työntäväksi,mutta hyvinhän senkin sai toimimaan.
Apupoljin löysi myös paikkansa,siitä onkin jo juttu jäsenten puolella.
"Kirsikkana" kakun päällä,koska tämä nyt naisen auto,niin pitäähän naisellisuus näkyä..
Sainpahan käsiini hieman erikoisemman pakoputkenpään,ja pakkohan se oli tähän laittaa..
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/putkenpaa.html
http://www.paskanmyivat.com/Colt/photos/takapaa.html