Colt turbo-vähän nopeampi kauppa-ajokki...

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Uutta projektia pukkaa vaikka entisillekään ei ole tapahtunut mitään aikoihin... ::) Aloitan tämän jutun jo nyt niinsanotusti yleisön pyynnöstä,vaikka todennäköisesti muut projektit saavat enemmän aikaa tulevana talvena... Ja itseasiassa auton eteen on jo jotain pientä tehtykin,ellei muuta niin osien hankintaa ja varaosa-autojen pilkkomista,ja varsinainen projektiyksilö on ollut minulla jo tosi kauan odottamassa,en ees tarkalleen muista enkä jaksa tarkistaa mutta ehkä vuosikymmenen verran jo... ::)

Eli joskus silloin ilmestyi myyntiin tuollainen musta hirmu ilkivallan kohteeksi joutunut yksilö,jotkut pilven veikot varmaan olivat hakanneet ja potkineet auton sellaiseen kuntoon että etulokasuojat ovat ainoat ehjät peltiosat,matkustajan sivuikkuna on ainoa ehjä lasi,ja etuvilkut ovat ainoat ehjät lamput... jopa kattoluukun lasi ja mittariston lasi oli hajotettu,perusteellista työtä... :( No eihän moiset pikkuseikat minua haitanneet,vaan ajelin auton kotiin jostain 400 km päästä ikkunat muovilla teipattuna... Tosin matkalla kuskin oven muovi lensi hiiteen jossain 150 vauhdissa ja loppumatkan ajan ikkunan virkaa teki hakuautosta löytynyt ruudullinen pöytäliina,mikä itse auton lisäksi tuntui herättävän hämmästystä tauolla huoltoasemalla... ;D

Kuten kuvista näkyy,melkoinen romu siis on kyseessä,mutta valinnanvaraa ei hirveesti ollut silloinkaan noissa turboColteissa... Tosin ainakin silloin kun auton hain,pohja oli ainakin hyvä,voi kyllä olla ettei ole enää kun on pihalla projektia ootellut... :( :) Yhteensä moisia on pihalla ollut nyt kolmekin,mutta mustasta auto tulee ja muut vain luovuttavat parempia osia... Lisäksi alkaa olla kohtalainen määrä uusiakin alkuperäisiä osia tuohon autoon,koriin sekä tekniikkaan,niistä sitten sitä mukaa kun etenee... Ja voi olla että myös joku Galant tulee luovuttamaan tekniikkaosia tuohon,tarkoitus on että kulku ja pysähtyminen ei ainakaan heikkene vakiosta kun homma on valmis... ;) Sinänsä on selkeä näkemys mitä autosta tulee,mutta sen näette sitten joskus...

Joka tapauksessa tästä ei tule mitään entisöintiä eikä virheetöntä autoa vaan kaikin puolin suunnilleen ehjäksi taiottu kapistus minkä olemassaolon tarkoitus on vain kulkea hyvin ja täydentää autokokoelmaa tuon mallin osalta... Jonkin verran tulee poikkeamaan alkuperäisestä mutta ei mitään mullistavia muutoksia vaan pieniä juttuja sinne tänne tapojeni mukaisesti... :)
Eli jäädään odottelemaan etenemistä,yritän laittaa juttua aina kun autolle jotain tapahtuu... :)
 
Vs: Colt turbo-vähän nopeampi kauppa-ajokki...

Tuossa pari kuvaa häntäpäästäkin,sieltä löytyy suurimmat työmaat ainakin korin osalta... :( ::) Mutta loppujen lopuksi tuo on aika "helppo" projekti kun melkein kaiken voi korvata valmiilla ehjillä osilla eikä viimeistelytason suhteen olla niin vaativia... :)
 
Vs: Colt turbo-vähän nopeampi kauppa-ajokki...

Tänä kesänä romukuormaa tehdessä projekti tavallaan eteni jo hieman,toisesta samanlaisesta tuli leikattua alkuperäisellä sähkökattoluukulla (ainoa mitä olen noissa tavannut...) varustettu katto mikä on tarkoitus vaihtaa lommoille hypityn ja rikotulla tarvikeluukulla olevan tilalle... Kuvasta huomaa että ainakin lahossa autossa on jonkinlainen merkitys katollakin auton kasassa pysymiseen... ;D Kun katto oli pois ja ihan kaikki mahdolliset irtoavat käyttökelpoiset osat korjattu talteen,niin loppuauto taitettiin keskeltä yhteen kuin kirja ja laitettiin menemään uusien Coltien raaka-aineeksi... :( :) Sama auto luovutti myös tehostetun ohjausvaihteen projektille,sekin on noissa melko harvinainen herkku tietääkseni... Mutta tuo valkoinen auto on kulkeutunut joskus Ruotsista mutkien kautta minulle,lienee joku parempi malli siellä... :)
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom