Mitsubishi Galant Colt Sigma 1600 vm.1978
Eli velipojan projekti kyseessä, itse olen häärännyt jonkin verran kaverina auton kimpussa.
Veljellä on näitä Galantteja entuudestaan jo pari kappaletta varaosina, kunnostamisen arvoinen yksilö vain puuttui. Projekti alkoi kun auto löytyi noin vuosi sitten ja yllättäen eräältä parkkipaikalta ihan samasta kylästä kuin itse vaikutamme. Auton silloisen omistajan ilme oli näkemisen arvoinen kun kävimme pimputtamassa hänen ovikelloaan ja kysyttiin onko pihalla oleva Galant hänen, ei ollut uskoa että olimme tosissamme No kaupathan siinä kuitenkin syntyi ja ensimmäinen askel oli hakea vuosi leimaa autoon lisää kun ajoaika oli lopussa. Harmi kun ainakaan tähän hätään ei yhtään kuvaa lähtötilanteesta ole ja muutenkin kamera olisi saanut enemmän olla mukana...
Leiman jälkeen alkoi sitten varsinainen projekti. Hitsaushommiahan tietenkin "yllättäen" riitti, vaikka edellinen omistaja kovasti kehui kuinka hän oli auton hitsannut. Tai siis olihan hän joitain paikkoja sinne tänne turannut, mutta parempi olisi ollut jos olisi jättänyt paikat koskematta sillä jokainen vanha paikka meni uusiksi. Hitsattavaa löytyi muutenkin ihan "riittävästi". Samalla autosta nousi myös moottori + vaihteisto pois ja sisusta sekä kaikennäköistä muuta pientä.
Tässä jonkinlainen kuva kun auto purettuna ja ainakin sisälokaria on jo hitsattu: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/03062010062-1.jpg
Velipojan hitsatessa aloittelin itse samalla pohjatöitä: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/03062010061.jpg
Paremmat ovet löytyi sinisestä varaosa Galantista: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/15072010110.jpg
Sisäpuolet sai hieman sinistä akryyliä osakseen: http://s36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/?action=view¤t=14072010108-1.jpg
Konehuone: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/19072010117.jpg
Konehuone II: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/26072010403.jpg
Pohja sisäpuolelta: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/24072010120.jpg
Kuskinpuolella jo eristeitä asennettuna: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/24072010122.jpg
Yleiskuva autosta: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/26072010402.jpg
Sitten autoon saatiin pohjat siihen vaiheeseen että oli aika käyttää hiontavärit päällä. Tästäkin kyllä oli puhelimessa kuvia mutta tuo perhanan kännykkä otti ja särkyi. Editoin ne tähän myöhemmin jos saan ne vielä sieltä pelastettua.
EDIT: Yksi kuva hiontaväreissä löytyi: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/29072010130.jpg
Seuraavaksi muutamien vaiheiden jälkeen autoon tuli sitten lopulta värit päälle ja suunnilleen tässä vaiheessa auto on tällähetkellä:
Autohan tosiaan oli alunperin ruskea, mutta nykyinenkin väri on Galantin oma, muistaakseni Jamaica Blue Met: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/DSCN0304.jpg Väri on allekirjoittaneen mielestä nappivalinta.
Vielä pari lisäkuvaa: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/DSCN0302.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/DSCN0301.jpg
Autosta vielä sen verran että kuten jo vaihtuneesta väristä voi päätellä niin tästä ei tule museointi kelpoista yksilöä, mutta sitä puutettahan taitaa foorumilla jo nimimerkki Windriderin auto paikata. Tämän auton suunnitelmista sen verran että kromin kiiltoa tästä yksilöstä ei tule puuttumaan ja kuulemma hakusessakin olisi jotain tykkivanteen tapaista tai muuta klassikkovanteen tapaista ratkaisua... Mielellään tietenkin kromisena 8)
Projektia päivitellään sitä mukaan kun autoa saadaan kasattua ja jotain näkyvää aikaiseksi. Niin ja tekniikaksi on ilmeisesti tulossa ihan vakio 1.6:nen.
Tänne projektin keskustelut ja kommentit: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36122.0
Eli velipojan projekti kyseessä, itse olen häärännyt jonkin verran kaverina auton kimpussa.
Veljellä on näitä Galantteja entuudestaan jo pari kappaletta varaosina, kunnostamisen arvoinen yksilö vain puuttui. Projekti alkoi kun auto löytyi noin vuosi sitten ja yllättäen eräältä parkkipaikalta ihan samasta kylästä kuin itse vaikutamme. Auton silloisen omistajan ilme oli näkemisen arvoinen kun kävimme pimputtamassa hänen ovikelloaan ja kysyttiin onko pihalla oleva Galant hänen, ei ollut uskoa että olimme tosissamme No kaupathan siinä kuitenkin syntyi ja ensimmäinen askel oli hakea vuosi leimaa autoon lisää kun ajoaika oli lopussa. Harmi kun ainakaan tähän hätään ei yhtään kuvaa lähtötilanteesta ole ja muutenkin kamera olisi saanut enemmän olla mukana...
Leiman jälkeen alkoi sitten varsinainen projekti. Hitsaushommiahan tietenkin "yllättäen" riitti, vaikka edellinen omistaja kovasti kehui kuinka hän oli auton hitsannut. Tai siis olihan hän joitain paikkoja sinne tänne turannut, mutta parempi olisi ollut jos olisi jättänyt paikat koskematta sillä jokainen vanha paikka meni uusiksi. Hitsattavaa löytyi muutenkin ihan "riittävästi". Samalla autosta nousi myös moottori + vaihteisto pois ja sisusta sekä kaikennäköistä muuta pientä.
Tässä jonkinlainen kuva kun auto purettuna ja ainakin sisälokaria on jo hitsattu: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/03062010062-1.jpg
Velipojan hitsatessa aloittelin itse samalla pohjatöitä: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/03062010061.jpg
Paremmat ovet löytyi sinisestä varaosa Galantista: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/15072010110.jpg
Sisäpuolet sai hieman sinistä akryyliä osakseen: http://s36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/?action=view¤t=14072010108-1.jpg
Konehuone: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/19072010117.jpg
Konehuone II: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/26072010403.jpg
Pohja sisäpuolelta: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/24072010120.jpg
Kuskinpuolella jo eristeitä asennettuna: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/24072010122.jpg
Yleiskuva autosta: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/26072010402.jpg
Sitten autoon saatiin pohjat siihen vaiheeseen että oli aika käyttää hiontavärit päällä. Tästäkin kyllä oli puhelimessa kuvia mutta tuo perhanan kännykkä otti ja särkyi. Editoin ne tähän myöhemmin jos saan ne vielä sieltä pelastettua.
EDIT: Yksi kuva hiontaväreissä löytyi: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/29072010130.jpg
Seuraavaksi muutamien vaiheiden jälkeen autoon tuli sitten lopulta värit päälle ja suunnilleen tässä vaiheessa auto on tällähetkellä:
Autohan tosiaan oli alunperin ruskea, mutta nykyinenkin väri on Galantin oma, muistaakseni Jamaica Blue Met: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/DSCN0304.jpg Väri on allekirjoittaneen mielestä nappivalinta.
Vielä pari lisäkuvaa: http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/DSCN0302.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e24/Deckki/Mikan%20Galant/DSCN0301.jpg
Autosta vielä sen verran että kuten jo vaihtuneesta väristä voi päätellä niin tästä ei tule museointi kelpoista yksilöä, mutta sitä puutettahan taitaa foorumilla jo nimimerkki Windriderin auto paikata. Tämän auton suunnitelmista sen verran että kromin kiiltoa tästä yksilöstä ei tule puuttumaan ja kuulemma hakusessakin olisi jotain tykkivanteen tapaista tai muuta klassikkovanteen tapaista ratkaisua... Mielellään tietenkin kromisena 8)
Projektia päivitellään sitä mukaan kun autoa saadaan kasattua ja jotain näkyvää aikaiseksi. Niin ja tekniikaksi on ilmeisesti tulossa ihan vakio 1.6:nen.
Tänne projektin keskustelut ja kommentit: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=36122.0