Diiseli gallu kulkee..

eki75

Galant 1.8td-88, 720tkm "Eläkkeellä", +FD 15
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Karstula-JKL-Kolho
Että semmosta, oli tossa viikonloppuna tämän kesän eka tai toka endurance kisa jurvassa ja mikäs muukaan pokkasi korkeimman palkinnon kun diiseli galantti ja team 1000.. pieni jutun tynkä täällä http://www.gt-forum.net

eli ei sen aina tarvii bensa auto olla... ;)

Eki

ps. mulla ei ole osaa eikä arpaa tähän
 
joo toi taitaa olla se sama laite joka nähtiin Jurvassa tosi toimissa viime kesänä; voin todistaa että kyllä muuten kulkee.

Ihmettelin silloin että A) miten se kulkee noin tautisesti B) miten se voi ahdettuna kestää endurancea
Ihmettelyä lisäsi vielä, että kuulin koneen olevan ENNEN kilpa-uraa noin 350tkm ajettu.... :eek:
(ja kun muistaa 2,3 TD koneessa olleen kansiongelmia jo uutena).
Vastauksia en tiedä vieläkään, mutta hienoa että pojat pääsi pokkaamaan ykköspytyt.
 
Voin muuten kertoa että kiisselikallu on kovin ottamaan kierroksia, muistaakseni 6200rpm=kiertää kun rullaverho eikä ihme et lähtee ku nakki haulikosta ;D
 
Ei taatusti omalla ahtimella, sillä saa vaan koneeseen lämpöhalvauksen..
 
Joo tuon 1.5bar lukeman mäkin kuulin... oikeestaan aika kätevää kun ei tarvii tankata niin usein kun bensa vehkeitä=säästää turhissa pysähdyksissä.. ;)

Eki
 
joo noin minäkin luulin "eki", mutta totuus on kuitenkin että litramääräinen kulutus on (kuulemma) samaa luokkaa kuin pienemmissä bensavehkeissä, mutta kulku on vaan parempaa -tuli nähtyä miten Gallu pakeni keulan edestä (odotettua lievemmän) savupilven sisällä ;D
 
voi olla noinkin en mene vannomaan, mut muistelisin et ne ei vaan käyny tankkaa niin usein ku muut, tiedä sitten miks ei.. ??? mut voin olla väärässäkin, eipä ois eka kerta.. ;)

Eki
 
Mukava huomata että mitsubishi väki on huomannut meidän teamin saavutukset, jotka tosin eivät nyt vielä ole mitkään niin ihmeelliset. Täytyy kuitenkin korjata hieman huhupuheita ja esson baarissa kuultuja juttuja.

Eli galantilla on ajettu tällähetkellä 480tkm joista täysillä radalla noin 6000km. Tunneissa laskettuna ollaan ajettu nyt kisaa 58-tuntia ja harjoituksia noin 5-tuntia. Moottoria ei olla avattu kuin sen verran että muutama viikko sitten alastaron keskeytyksen jälkeen vaihdettiin kannentiiviste. Tässä yhteydessä vaihdettiin venttiilejä koska osa niistä oli paskana leijumisen vuoksi. Eli galantti ei todellakaan kestä kierrättää mitään 6200 kierroksia. Venat ei pysy perässä enää 5000 jälkeen.

Ahdin on galantin oma vakio ahdin ja ahtopaineet ovat 1,5-1,6bar ja samoilla paineilla ollaan ajettu aika-ajoissa sekä kisassa.

Meidän menestys ei todellakaan perustuu pelkästään pieneen polttoaineen kulutukseen vaan myös hyviin kierrosaikoihin. Tästä osoituksena viimekesänä jurvassa kisan toiseksi nopein kierrosaika ja viime kisassa aika-ajon kolmas sija. Jurvan kisassa jouduttiin vielä vaihtamaan yksi rengaskin, joten mekään ei päästy minimi pysähdyksillä.

Tehokaan ei synny tyhjästä joten kyllä sitä diisseliäkin kuluu jo aikas reilusti. Monet varmaan luulevat meillä olevan laittomat isot lisätankit, mutta se ei todellakaan pidä paikkaansa. Tämän ovat jo katsastusmiehetkin todenneet. Galantti on jo niin riisuttu että sinne ei lisätankkia edes pystyisi piilottamaankaan vaan joka paikkaan näkee muutamassa sekunnissa.

Viimekisassa lähdettiin liikkeelle täydellä vakio tankilla ja tankattiin kahdesti. Kisan jälkeen tankiin ei jäänyt enää montaa litraa.

Tuolla on muutama kuva galantista
http://koti.mbnet.fi/cr250/Galant/


Tommi / Team 1000
 
No hyvä että tuli faktaa kehiin niin ei tarvii arvailla.. ;D

"Tankkausten myötä alkoi järjestys vähitellen kuitenkin muuttua, kun hieman odotetusti Team 1000 tankkasi mitsun ensimmäisen kerran vasta kolmen tunnin ajon jälkeen."

Tuosta vaan saa herkästi asiaa vähemmän tunteva sellaisen käsityksen että ei tarviis montaa kertaa kuuden tunnin aikana tankata... ;D

eikä täällä kukaan teidän ajotaitoja varmaan olekkaan epäilly, koska ei sitä pyttyä oteta jos ei osata ajaa, eikö se näin ole.. ;)

Mutta onneks olkoon vaan voiton johdosta ja hyvää jatkoa tuleviin kisoihin. :)

Eki
 
Takaisin
Ylös Bottom