Mukava huomata että mitsubishi väki on huomannut meidän teamin saavutukset, jotka tosin eivät nyt vielä ole mitkään niin ihmeelliset. Täytyy kuitenkin korjata hieman huhupuheita ja esson baarissa kuultuja juttuja.
Eli galantilla on ajettu tällähetkellä 480tkm joista täysillä radalla noin 6000km. Tunneissa laskettuna ollaan ajettu nyt kisaa 58-tuntia ja harjoituksia noin 5-tuntia. Moottoria ei olla avattu kuin sen verran että muutama viikko sitten alastaron keskeytyksen jälkeen vaihdettiin kannentiiviste. Tässä yhteydessä vaihdettiin venttiilejä koska osa niistä oli paskana leijumisen vuoksi. Eli galantti ei todellakaan kestä kierrättää mitään 6200 kierroksia. Venat ei pysy perässä enää 5000 jälkeen.
Ahdin on galantin oma vakio ahdin ja ahtopaineet ovat 1,5-1,6bar ja samoilla paineilla ollaan ajettu aika-ajoissa sekä kisassa.
Meidän menestys ei todellakaan perustuu pelkästään pieneen polttoaineen kulutukseen vaan myös hyviin kierrosaikoihin. Tästä osoituksena viimekesänä jurvassa kisan toiseksi nopein kierrosaika ja viime kisassa aika-ajon kolmas sija. Jurvan kisassa jouduttiin vielä vaihtamaan yksi rengaskin, joten mekään ei päästy minimi pysähdyksillä.
Tehokaan ei synny tyhjästä joten kyllä sitä diisseliäkin kuluu jo aikas reilusti. Monet varmaan luulevat meillä olevan laittomat isot lisätankit, mutta se ei todellakaan pidä paikkaansa. Tämän ovat jo katsastusmiehetkin todenneet. Galantti on jo niin riisuttu että sinne ei lisätankkia edes pystyisi piilottamaankaan vaan joka paikkaan näkee muutamassa sekunnissa.
Viimekisassa lähdettiin liikkeelle täydellä vakio tankilla ja tankattiin kahdesti. Kisan jälkeen tankiin ei jäänyt enää montaa litraa.
Tuolla on muutama kuva galantista
http://koti.mbnet.fi/cr250/Galant/
Tommi / Team 1000