e15mitsubishi
Active Member
- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Hyrylä
Haudi.
Tuli tossa käytyä eilen st-motorssissa sitte dynotta-
massa kala-antti. No eihän siinä sinällään mitään
niin ihmeellistä, on tullu siellä aikaisemminkin vierail-
tua mutta se lisäs perhosia vatsaan, että oli omalla
autolla eka kerta ja siinähän on aina se snadi veh-
keen oksentamismahdollisuus/saavutettu teho ei
täyttänytkään odotuksia=pettymys .
No tehotavoite täyttyi jokseenkin kohilleen, ehkä
nyt jos jotain puuttui niin hieman vääntöä mitä sit
odotti olevan vähä enemmän? .
Mut hei eiks oo kuitenkin niin, et viritys on onnistu-
nut mikäli alkup. teho ei ole pudonnut enempää
kuin 10% .
Fakta= 1.0 bar: 184kw/250 hv @ 5415 rpm.
276 Nm @ 4425 rpm.
Kysymyksessähän oli siis yksi veto millä haettiin poh-
ja tulevalle, sillä joku lähtökohta on oltava mistä lä-
hetään. Huoli pa-puolesta oli aiheellinen mutta ei
näemmä niinkään sen riittävyys vaan niin , että se
oli turhan paksulla koko ajan johtuen suurelta osin
ecun softasta(ralliart?) mitä ei pysty muokkaamaan
kovin helposti ja kuten yleisesti tiedetään niin noilla
ralliart:in softilla joutuu käyttää kovempia paineita
että saadaan siitä kaikki paras "maku" irti .
Sitten siihen oli tehty pa-paine säätimeen ns. suo-
malaisugrilainen viritys=painettu pihdillä(tai jollain)
kuppia vähän läjään paineen nousua tavoitellen(
on kuulemma hyvin yleinen konsti takavuosien nas-
selaisissa)=Teemu Tahkon kommentti. Ja nythän se
on käytännössä tuhottu(=tässä tapauksessa piti
liian kovaa painetta) mikä oli turhaa. No kaikesta
huolimatta asiallinen/välttämätön kokemus, nyt ei
tarvii arpoo .
t:Arska
ps. jos jollain on tietoo onko suomenniemellä ks.
vermeeseen saatavilla manuaalisesti säädettävää
pa-paine säädintä, samaten takaisin kierrättävä
by-pass(pop-off) venttiili säädettävä malli kiinnos-
taa.
ps.2. "dynoslippi" on olemassa, mut ei vielä sitä
digikameraa mil vois ottaa kuvan siitä ja lähettää
tänne tai voihan sen skannaa tai liittää yms jotain
.... noh katellaan .
Kaikenlainen komentti on suotavaa.....
Tuli tossa käytyä eilen st-motorssissa sitte dynotta-
massa kala-antti. No eihän siinä sinällään mitään
niin ihmeellistä, on tullu siellä aikaisemminkin vierail-
tua mutta se lisäs perhosia vatsaan, että oli omalla
autolla eka kerta ja siinähän on aina se snadi veh-
keen oksentamismahdollisuus/saavutettu teho ei
täyttänytkään odotuksia=pettymys .
No tehotavoite täyttyi jokseenkin kohilleen, ehkä
nyt jos jotain puuttui niin hieman vääntöä mitä sit
odotti olevan vähä enemmän? .
Mut hei eiks oo kuitenkin niin, et viritys on onnistu-
nut mikäli alkup. teho ei ole pudonnut enempää
kuin 10% .
Fakta= 1.0 bar: 184kw/250 hv @ 5415 rpm.
276 Nm @ 4425 rpm.
Kysymyksessähän oli siis yksi veto millä haettiin poh-
ja tulevalle, sillä joku lähtökohta on oltava mistä lä-
hetään. Huoli pa-puolesta oli aiheellinen mutta ei
näemmä niinkään sen riittävyys vaan niin , että se
oli turhan paksulla koko ajan johtuen suurelta osin
ecun softasta(ralliart?) mitä ei pysty muokkaamaan
kovin helposti ja kuten yleisesti tiedetään niin noilla
ralliart:in softilla joutuu käyttää kovempia paineita
että saadaan siitä kaikki paras "maku" irti .
Sitten siihen oli tehty pa-paine säätimeen ns. suo-
malaisugrilainen viritys=painettu pihdillä(tai jollain)
kuppia vähän läjään paineen nousua tavoitellen(
on kuulemma hyvin yleinen konsti takavuosien nas-
selaisissa)=Teemu Tahkon kommentti. Ja nythän se
on käytännössä tuhottu(=tässä tapauksessa piti
liian kovaa painetta) mikä oli turhaa. No kaikesta
huolimatta asiallinen/välttämätön kokemus, nyt ei
tarvii arpoo .
t:Arska
ps. jos jollain on tietoo onko suomenniemellä ks.
vermeeseen saatavilla manuaalisesti säädettävää
pa-paine säädintä, samaten takaisin kierrättävä
by-pass(pop-off) venttiili säädettävä malli kiinnos-
taa.
ps.2. "dynoslippi" on olemassa, mut ei vielä sitä
digikameraa mil vois ottaa kuvan siitä ja lähettää
tänne tai voihan sen skannaa tai liittää yms jotain
.... noh katellaan .
Kaikenlainen komentti on suotavaa.....