e33 Galant 2.0 8v -92 hyytyy kesken ajon.

caleb

Member
Liittynyt
19 Toukokuu 2006
Sijainti
Tampere
Mystinen vika Galantissa. Useimmiten hyytymiseen törmää moottoritiellä/maantiellä tasaisella nopeudella ajettaessa. Tehot katoavat ja moottoritienopeuden ylläpitäminen onnistuu vain vaivoin. Kone ottaa vapaalla kierroksia ja kuulostaa normaalilta eikä mikään valo syty, tehot vaan katoavat. Tätä kestää joitakin sekunteja tai pahimmillaan minuutteja. Kaupunkiajossa tuota ei ole juurikaan tapahtunut. Sama toistuu kesällä ja talvella. Keskikulutus on selvästi korkeampi, kun tätä tapahtuu. Joskus voi mennä tankillinenkin täystehoisena.

Koneella takana reilu 300tkm. Auto oli useamman vuoden pois ajosta, vuosi siten otettu päivittäiseen käyttöön. Samalla uusittu jakopää(tasapainoakselin remmi oli poikki), tulpat, tulpanjohdot, lambda ja suodattimet. Tulpat(taas), jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu syksyllä. Toista ECU:a koitettu välillä, ei vaikutusta. Polttoainejärjestelmän puhdistusliemi kipattu tankkiin muutama tuhat kilometriä takaperin.

Onko kenelläkään mitään hyviä ideoita? Huonotkin ideat ovat tervetulleita, ei tätä pieni ihminen enää ymmärrä.
 
Vs: e33 Galant 2.0 8v -92 hyytyy kesken ajon.

Ite kokeilisin toista MAF:ia, vaikkei olekkaan mikään kovin useasti hajoava osa.
 
Vs: e33 Galant 2.0 8v -92 hyytyy kesken ajon.

Pa-pumppu, pa suodatin nämä voi olla myös tuon maffin lisäksi
 
Vs: e33 Galant 2.0 8v -92 hyytyy kesken ajon.

Näitä olisin itekki ehottanu, mutta jos kulutus lisääntyy huomattavasti niin..
 
Vs: e33 Galant 2.0 8v -92 hyytyy kesken ajon.

Onkos tässä sama, kuin 16v:ssä, että jos ruiskusuuttimet likaiset, niin kone nakuttaa ja sillonhan ecu säätää menon hyytymään? Ilmiö vielä pahimmillaan juuri 2000-2500rpm alueella vedättäessä.

Vuosien ajamattomuus välillä puoltaisi tätä, suuttimiin erottunut bensasta semmosta kovaa sakkaa, "hartsiintunutta" polttoainetta.

Noista puhdistusliemistä ei ole korjausta tähän ollut, ainakaan omissa
 
Takaisin
Ylös Bottom