Käsittääkseni tähän olkisi mahdollista asentaa flexifuel jolla voisi käyttää E85 polttoainetta, mutta onko siinä PHEV:n kanssa järkeä / onko joku kokeillut?
https://eflexfuel.fi/info
Hyötyä luonnollisesti pienentää se että PHEV itsessään vähentää polttoaineen tarvetta. Tämä tuli mieleeni nyt matkalla Helsigistä Ouluun, kulutus jotain 8 litran tietämillä, jolla matkakulut noin 72 Euroa. Ehkä nyt olisi säästänyt jotain 15€ / suunta.
Toinen kysymys on sitten onko etanoli parempi vai huonompi vaihtoehto kun hybridissä konetta käynnistellään ja sammutellaan useammmin. Ja kone käy etanolilla myös kylmempänä. Etanoli on myös huonompi käynnisymään kylmässä, tuleeko ongelmia, kun kone käynnistää itsensä talvipakkasessa? No, jos tulee niin tankkaa 95:sta talvella..
Ja vanheneeko E85 nopemmin tai hitaammin kuin bensa?
Niille jotka tankkaavat vain joka kolmas kuukausi ei kyllä kovin nopeasti maksa itseään.. mutta jossain vaihaeessa niilläkin löisi leiville.
https://eflexfuel.fi/info
- Yhteensopiva: Kyllä
- Seloste: Kaikki ok
- Teho: 89 kW (119 hp)
- Moottorikoodi: 4B11 / "PHEV"
- Ahdettu: ei
- Sylinterimäärä: 4
Hyötyä luonnollisesti pienentää se että PHEV itsessään vähentää polttoaineen tarvetta. Tämä tuli mieleeni nyt matkalla Helsigistä Ouluun, kulutus jotain 8 litran tietämillä, jolla matkakulut noin 72 Euroa. Ehkä nyt olisi säästänyt jotain 15€ / suunta.
Toinen kysymys on sitten onko etanoli parempi vai huonompi vaihtoehto kun hybridissä konetta käynnistellään ja sammutellaan useammmin. Ja kone käy etanolilla myös kylmempänä. Etanoli on myös huonompi käynnisymään kylmässä, tuleeko ongelmia, kun kone käynnistää itsensä talvipakkasessa? No, jos tulee niin tankkaa 95:sta talvella..
Ja vanheneeko E85 nopemmin tai hitaammin kuin bensa?
Niille jotka tankkaavat vain joka kolmas kuukausi ei kyllä kovin nopeasti maksa itseään.. mutta jossain vaihaeessa niilläkin löisi leiville.