Eli autona on uudemman kopan -93 automaatti lancer. Auto on viime syksystä asti hyytynyt ja nykinyt enemmän ja vähemmän kiihdyttäessä 60-100 km/h vauhdista. Vauhdin ollessa yli 60 km/h kiihdytys onnistuu yleensä vain pintakaasulla ja odottamalla, mutta jos kaasua lisää enemmän tai jopa kaikki mitä pystyy niin auto hyytyy täysin. Kaiken lisäksi bensankulutus on myös noussut noin 1-2 litraa sataselle.
Syksyllä vaihdettiiin sytytyspuolelta melkein kaikki kulutusosat + suotimet ja nesteet. Tällä vika korjaantui osaksi aikaa.
Talvella nykiminen jatkui ja vikaa saatiin korjattua kun huomasimme, että jakopää oli laitettu yhden hampaan väärään asentoon.
Tänään tarkistin bensapumpun ja sillä alueella ei pitäisi olla mitään vikaa. Samalla tarkastin vikakoodit ja ecu kertoi, että ilmamäärämittarissa olisi jotain vikaa. Eli voiko ilmamäärämittarin hajoaminen aiheuttaa noin paljon vaikutusta kiihtyvyyteen? vai onko kyseessä sitten ecun lahoaminen? Kysykää ihmeessä jos esitin jonkun asian epäselvästi. Vihjeitä ongelman ratkaisuun kaivattisiin
Syksyllä vaihdettiiin sytytyspuolelta melkein kaikki kulutusosat + suotimet ja nesteet. Tällä vika korjaantui osaksi aikaa.
Talvella nykiminen jatkui ja vikaa saatiin korjattua kun huomasimme, että jakopää oli laitettu yhden hampaan väärään asentoon.
Tänään tarkistin bensapumpun ja sillä alueella ei pitäisi olla mitään vikaa. Samalla tarkastin vikakoodit ja ecu kertoi, että ilmamäärämittarissa olisi jotain vikaa. Eli voiko ilmamäärämittarin hajoaminen aiheuttaa noin paljon vaikutusta kiihtyvyyteen? vai onko kyseessä sitten ecun lahoaminen? Kysykää ihmeessä jos esitin jonkun asian epäselvästi. Vihjeitä ongelman ratkaisuun kaivattisiin