Aloitan uuden topicin ettei mene sekaisin tuo hihnojen vaihto.
Olen säädellyt dieselpumpun ajoituksia Mitsuista paljon, jos en satoja niin ainakin useampia kymmeniä, joukossa niin henkilöautot, maasturit, pakettiautot, Canterit. Bensa vehkeiden sytytyksiä säädellyt varmasti satoja.
Perusennakon bensakoneissa olen säätänyt aina BTDC, eli ennen yläkuolokohtaa. Dieseleissä esim. 2,5 koneissa (Pajerot ym) perusennakko on ollut ATDC, eli jälkeen yläkuolokohdan. Astemäärä niissä vaihtelee, yleensä luokkaa 5 ATDC .Jos oikein vielä aletaan pilkkua panemaan niin ennakko pitää uudemmissa koneissa katsoa sen perusteella mikä koodi sylinterikanteen on stanssattu.
Eli näin asia lyhykäisyydessään.
Onko tämä kaikki vain unta, olenko tehnyt kaiken väärin, kommentoikaa jotka paremmin tiedätte. Jos kaikki on väärin, alkaa melkoinen soittorumba kaikille niille, joiden ennakot olen säätänyt pieleen. :-\
Olen säädellyt dieselpumpun ajoituksia Mitsuista paljon, jos en satoja niin ainakin useampia kymmeniä, joukossa niin henkilöautot, maasturit, pakettiautot, Canterit. Bensa vehkeiden sytytyksiä säädellyt varmasti satoja.
Perusennakon bensakoneissa olen säätänyt aina BTDC, eli ennen yläkuolokohtaa. Dieseleissä esim. 2,5 koneissa (Pajerot ym) perusennakko on ollut ATDC, eli jälkeen yläkuolokohdan. Astemäärä niissä vaihtelee, yleensä luokkaa 5 ATDC .Jos oikein vielä aletaan pilkkua panemaan niin ennakko pitää uudemmissa koneissa katsoa sen perusteella mikä koodi sylinterikanteen on stanssattu.
Eli näin asia lyhykäisyydessään.
Onko tämä kaikki vain unta, olenko tehnyt kaiken väärin, kommentoikaa jotka paremmin tiedätte. Jos kaikki on väärin, alkaa melkoinen soittorumba kaikille niille, joiden ennakot olen säätänyt pieleen. :-\