Ensimmäinen autosi?

V.Taavila

Lancer Sportback 1.8 Intense -09 CX3A
Liittynyt
1 Tammikuu 2001
Tuli mieleen tällänen kun ei vissiin ole hirveemmin käsitelty kun en muista eikä hakukaan paljastanut.

Oma ensimmäinen oli Toyota Camry 1.8 -83 sain sen kansivikaisena ja oli jo ajokunnossakin mutta kilpiin en sitä koskaan kerinny laittaa kun ostin Galantin jota olin jo -85 noin vuodesta asti himoinnut ja myin tojon pois.

Ensimmäinen: http://quandox.tanssiurheilu.net/images/camry.jpg

Ensimmäinen liikenteessä: http://quandox.tanssiurheilu.net/images/galant.jpg
 
Ensimmäisen autoni sain joskus 13-14 vuotiaana ja se oli legendaarinen Datsun 100A vuosimallia en kyllä muista mutta väri oli tietenkin se pakollinen punainen ;) Mielessä on kyllä käyny et vois tuommoisen ostaa kesäautoksi, on se niin hieno ;D
 
Olisiko ollut vuonna '02, ollessani 14. Auto oli vuoden '82 tai '83 Coltti. Hintaa oli 50€ ja kunto aivan jotain mainitsematonta.. Peltoautoksihan se oli tarkoittu. Kuvat allekirjoituksessa.
 
-91 vuoden galantti 1.6 gl  :D tosi tykki, tuli hommattua kun kortin sain. 100tkm sillä tuli ajeltu :)
 
Honda Civic 1.6i Dohc -88, 157hv ja 177Nm

Kova ikävä vieläkin. :)
 
nykyinen 2.0gli hb gallu... hyvin toimii mut vaihto ikävä kyllä näkyvissä tuoreempaan galanttiin.... :nykii
 
Vanhakoppainen Ford Granada -77 2D sedan, 2,6 V6 välijäähdytetty bensaturbo... 8) Siinä oli sentään jotain Mitsun tekemääkin: 2,5l Pajerosta nappasin siihen turbon ja hienosti toimi. Ennen kortti-ikää se tuli ostettua projektiksi ja aika monta vuotta sillä tuli ajeltua. Vaikka onkin Ford, niin sitä autoa on ikävä... :p
 
Datsun 1600 -69. Ohjekirjan mukaan 100jis kaakkia. Tuo oli vuonna 1982 :driver
 
Fiat 132 2.0 Twin Cam vm.77. Tekniikanvaihto, alunperin ollut 1.6 GLS Twin Cam. Paljon siitä oli riesaa, mutta kiva leikkikalu kuitenkin. ;D

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=13096.msg80716#msg80716

Ostin ennenkuin oli edes korttia, fiksailin ja ajelinkin sillä kaikki 1½ vuotta, remontit alko käymään liian kalliiks amismiehen lompakolle. Täys pommi koko auto, mutta jäi siitä paljon hauskojakin muistoja :D
 
minun ensimmäinen autoni on Lada 1200L vm -87, old school pyöreillä lyhdyillä, ja värinä oli tietenkin neuvostovallan punainen. sain auton ollessani 17-vuotias ja autonrassaamisen ABC:tä tuli harjoiteltua enon opastuksella siihen asti että pääsin ajokortti-ikään. tuohon tuli laitettua yhtä ja toista, muistan kerran talvella kun isäukon space wagon ei ääntänytkään kun virta-avaimesta käänsi, mutta siperianihme lähti heti ensimmäisellä. kyllä oli naurussa pitelemistä sillon. ;D
yllättävää kyllä, auto oli erittäin varmatoiminen ja luotettava, ei jättänyt ikinä mihinkään ja paljon tuli ajeltua muutaman vuoden aikana. nyttemmin auto viettää talviunivuosiaan eräässä varastossa ja odottaa että jaksaisin alkaa projektia tekemään.

nykyautoissakin pitäisi olla kampikäynnistys. on se vaan hyvä keksintö sekin ;)
 
1984 Ford Fiesta 1.1 L. Pintaruosteinen kori, väriltään auringonpolttama punainen (näin luki korikilvessä, Sunburst Red) ja saakelin pahaääninen moottori.

Jotain pientä tuli tehtyä, eli ovipahvit kokonaan uusiksi ja kojelauta Ghia -mallista johon pieniä muutoksia... Eli diskanttien paikat kulmiin, keski-ilmasuuttimet pois ja tilalle mittareita ja koko komeus mustaksi ;D

Nykyään tuo sympaattinen p**lumagneetti makaa varmaan jossain pellon reunassa, eräs amis osti sen liikkeestä johon se lopulta päätyi...

Hurjat suunnitelmat siihen oli, mutta ne haihtui saman tien kun sai jaappanilaisen herhiläisen eteensä ;D
 
Eka peltorassi oli volvo 244. Vuosmalli tais olla -79 tai jotain... Kortin saatua ei paljon paremmaks menny... Saab 90 -86 ;D
 
eka pelto rassi oli fiat 127 (vm 74)

eka auto oli Daihatsu Charade 1.3i/16v '89

eka projekti oli Cortina "2.0 GT" '69 (1600Deluxe)
 
Ihka ensimmäinen autoni oli Mitsubishi Lancer 1.8D -85. Kauhee ruoska ja ruosteinen kuin mikä, mutta vähän se pirulainen kulutti.
 
Eka autoni oli isältä ostettu Fiat 127 vm. 1981. Varmaan paljon luotettavampi kuin nykyiset Fiatit, mutta saakelin kylmä.
 
Jos autoista puhutaan niin eikö niiden pitäisi alkaa M:llä ? Onhan noita kulkuneuvoja ollut  ;D
 
Eka kulkupeli miulla oli vm. '83 Honda Accord EL:

Se oli kyl race :)

...mut lopulta se teki pakkolaskun yhen kylän metsään.

Turmioks koitu liian heikko nokka-akseli. Siihe oli koneistettu öljypumpun käyttöratas joka veivas pumppua varren kautta lohkon läpi. Tää ratas menetti ajan myötä hampaansa ja sehä oli siinä sitte. Romiksiltakaa ei varaosaa löytyny ku kyseessä oli jonkii sortin tyyppivika. ...Se plus ruostumine.
 
Vuosimallista ei ole ihan varmaa muistikuvaa, mutta 1976-1979 Opel Kadett City. Sillä pelto sai kyytiä pari vuotta. Parhaiten muistan sen, kun eräs pääsiäinen ajeltiin hangen päällä sillä, kunnes varjopaikan tullen hanki petti ja auto jäi makaamaan pohjan varassa. No ei kun traktori avuksi ja matka jatkui :)
 
TeemuN sanoi
Eka kulkupeli miulla oli vm. '83 Honda Accord EL:

Se oli kyl race :)

...mut lopulta se teki pakkolaskun yhen kylän metsään.

Turmioks koitu liian heikko nokka-akseli. Siihe oli koneistettu öljypumpun käyttöratas joka veivas pumppua varren kautta lohkon läpi. Tää ratas menetti ajan myötä hampaansa ja sehä oli siinä sitte. Romiksiltakaa ei varaosaa löytyny ku kyseessä oli jonkii sortin tyyppivika. ...Se plus ruostumine.

_täysin_ offtopic, mut Accord= ac cord = vaihtovirtajohto ;D ;D ;D

(pitäisköhän nukkua välillä...)
 
-92 Hyundai Elantra 1,6i GLS
Loppuajasta oli kokoajan pajalla korjattavana -> meni hermo :seina -> myin sen, sitten vaihdoin nykyiseen mitsuuni :peukku
 
Tepi sanoi
Jos autoista puhutaan niin eikö niiden pitäisi alkaa M:llä ?

Tätä toteuttaen ensimmäinen nimissäni oleva auto on tuo Mitsubishi farkku gallu 2.5 V6. Se ensimmäinen minun autoni on mulle luvattu projekti Morris Mini -73. Joka on siis edelleen projekti  ;D Mutta M-kirjaimen palvontaa harrastetaan täällä(kin)  8)

Se meillä asuva ei olekaan ihan niin hirveesti palvonu M-kirjainta. Sillä on esim. tuo D ollu aika vahvoilla  ::)  ;D
 
Corolla 1.3 FX/DX -87 kirkkaanpunanen ja mahtavassa kunnossa.  8) Vois sanoo et sitä remppas melkeinpä ilokseen.. ;D Meni jollekki nuorelle klopille joka sitte osottautu ryssäläiseks.. :mad: jotenka siellä se mun rakas ajokkini taitaapi olla, taitamattomie kourissa naarmutettuna/pellon pieles ruostumas.. :'( Eipä sillä paljoo revitelty kunnei kerran rahkeita riittäny mut sellasta "verkkasta sunnuntaiajoo" enemmänki..ja näppärä kaupungis..tuli silläki reilut 150 tonnia rullattuu..
 
Taisi virallisesti itse ostamani olla nissan sunny vm-83.
Eka mitsu oli vm -85 lancer 1.5glx, ja tuohon mitsuun ihastuin! Oli se hieno sillon 90-luvun puolivälissä ;D
Sen jalkeen on ollut näin äkkiä laskettuna yli 10 mitsua ainakin. PS: Muistaako kukaan nähneensä joensuun seudulla joskus -90 luvun puolella sellaista kullanväristä "evo" lanceria vm-86?, joensuuhun sen möin ja sen jälkeen en ole nähnyt. Ajelin ko. vehkeellä noin 80tkm ja rempat(jos ei lasketa öljynvaihtoja) mahtui takuulla 500mk sisään!
 
Omani on Konevikainen Galant 1.6Gl Vm 90 kone vaihto ja kovaa menoa.. :)

Seuraava olikin jo vähän tehokkaampi galantti Glsi ja sitä seurasi GTI ;D

Nyt onkin alla Fordin Romu.... ja mitsu tallilla rojektina.. ikävä mitsua :'(
 
Ensimmäinen oli enemmän ja vähemmän legendaarinen takaveto dx corolla. Mukava peli leikkimisen kannalta ja kertaakaan ei jättäny tielle, saati käynnistymättä, vaikka ois seisonu intin aikaan pari viikkoa 20 asteen pakkasessa :)

Toisaalta pois kun sai myytyä niin ei toista haluakkaan. Mitsu sen olla pitää ;D
 
Olen ainoalleni uskollinen, Colt on meillä ollut muutenkin uudesta asti niin ei raaskis edes luopua enää :)
 
eka pelto rassi oli 83 galantti, eka tie auto oli vw derby, eka kortilla ajettu oli 360 volvo, ja nykyää taas mitsu :peukku
 
Eka oli -89 lanceri 1,3 koneella. Todella hyvä auto oli! Hallintalaitteissa saa parempaa hakea ja niin kovaa pääs hiekkatiellä että pelotti :D. Kaveri ihmetteli että kuinka kehtaat vanhaa autoo 6,5 tonniin kierrättää, niin sanoin vaan että kyllä mitsu kestää! Ja sehän kesti :peukku. Ikinä ei oo ollu harmeja mitsujen kans.
 
Takaisin
Ylös Bottom